مجلسی ها از پاسخ های روحانی قانع نشدند/استیضاح وزیر صنعت کلید خورد/تکذیب شایعه‌ سوءاستفاده‌ زائران عراقی از زنان ایرانی


مجلسی ها از پاسخ های روحانی قانع نشدند/استیضاح وزیر صنعت کلید خورد/تکذیب شایعه‌ سوءاستفاده‌ زائران عراقی از زنان ایرانی

تکذیب شایعه‌ سوءاستفاده‌ زائران عراقی از زنان ایرانی، مجلسی ها از پاسخ های روحانی قانع نشدند، انتصاب اعضای هیأت امنای سازمان تبلیغات، استیضاح وزیر صنعت کلید خورد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ششم شهریور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تکذیب شایعه‌ سوءاستفاده‌ زائران عراقی از زنان ایرانی، مجلسی ها از پاسخ های روحانی قانع نشدند، انتصاب اعضای هیأت امنای سازمان تبلیغات، استیضاح وزیر صنعت کلید خورد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ششم شهریور است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بررسی طرح اصلاح قانون صدور چک در دستور کار این هفته شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان دستور جلسه این هفته‌ هیات عمومی شورای نگهبان را در کانال سروش خود منتشر کرد و نوشت: شورای نگهبان چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ جلسه عمومی دارد که الف) طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش؛ ب) طرح اصلاح قانون صدور چک؛ ج) طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی؛ د) رسیدگی به نامه‌های ارسالی از سوی دیوان عدالت اداری در دستور رسیدگی است.

دیدار مقامات ایران و بلاروس در هموار کردن مسیر همکاری‌ها تاثیر فراوانی دارد/ دعوت از لاریجانی برای سفر به بلاروس

یوری ایوانوویچ لازارچیک سفیر بلاروس در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به پیشینه مناسبات و همکاری‌های دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در عرصه‌های مختلف گفت: گسترش ارتباطات پارلمانی فیمابین نقش مهمی در ارتقاء سطح همکاری‌های تهران – مینسک در حوزه‌های مورد علاقه طرفین دارد.

وی همچنین افزود: رفت و آمد و دیدارهای دوره‌ای مقامات و مسئولان سیاسی و پارلمانی ایران و بلاروس در رفع موانع و هموار کردن مسیر همکاری‌های دو کشور تاثیر فراوانی دارد.

مجلسی ها از پاسخ های روحانی قانع نشدند/استیضاح وزیر صنعت کلید خورد/تکذیب شایعه‌ سوءاستفاده‌ زائران عراقی از زنان ایرانی

تشکر لاریجانی از دولت عربستان برای فراهم آوردن امکان حضور حجاج ایرانی

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز سه شنبه 6 شهریور ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: هفته دولت را به رییس جمهور و اعضای هیئت دولت تبریک و تهنیت عرض می کنیم و امیدواریم در این شرایط حساس با تکیه بر میراث انقلابی شهدای ماندگار دولت علیرغم دشمنی های رذیلانه آمریکا سفینه انقلاب را با صلابت و اهداف مورد نظر امام و رهبری معظم حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته و خواست ملت عزیز به ساحل امن برسانند.

رییس مجلس با اشاره به بازگشت حجاج به کشور گفت: از اینکه امسال برای حجاج ما امکان مناسبی برای انجام این فریضه الهی فراهم آمد از دولت عربستان سعودی تشکر می کنم.

بازدید وزیر دفاع از‌ روند پاکسازی شهر حلب از دست تروریست‌ها/حضور در جمع مدافعان حرم

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در آخر‌ین برنامه‌ خود در سفر به سوریه با حضور در منطقه حلب، به همراه جمعی از فرماندهان مقاومت از روند پاکسازی شهر از دست متجاوزین و ترویست‌ها بازدید کرد. امیر سرتیپ حاتمی در این بازدید ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با ‌فرماندهان محور مقاومت، در جریان آخرین شرایط امنیتی و استقرار صلح و ثبات در شهر حلب قرار گرفت.


وی در این بازدید تلاش مجاهدانه و مخلصانه رزمندگان محور مقاومت را در مبارزه با تروریست‌های تکفیری ستود و اظهار داشت: مبارزه و پایمردی شما در نابودی تروریست‌های داعشی در حقیقت زنده‌کننده اسلام ناب محمدی (ص) در منطقه و رسوا‌کننده دست‌های شیطانی و پلید‌ استکبار جهانی در تولید و هدایت تروریست‌های جنایتکار در سوریه و عراق بود.


وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد به همت ملت، دولت، نیروهای مسلح و رزمندگان محور مقاومت شاهد برقراری کامل صلح و امنیت در سوریه و منطقه باشیم.

مجلسی ها از پاسخ های روحانی قانع نشدند/استیضاح وزیر صنعت کلید خورد/تکذیب شایعه‌ سوءاستفاده‌ زائران عراقی از زنان ایرانی

تکذیب شایعه‌ سوءاستفاده‌ زائران عراقی از زنان ایرانی

مشاور وزیر کشور در توئیتی نوشت: وزیر کشور شایعه‌ی سوءاستفاده‌ زائران عراقی از زنان ایرانی را تکذیب کرده و خواستار برخورد قاطع قضایی با عاملان نشر این مطالب اختلاف برانگیز و خلاف واقع شد.

مجلسی ها از پاسخ های روحانی قانع نشدند/استیضاح وزیر صنعت کلید خورد/تکذیب شایعه‌ سوءاستفاده‌ زائران عراقی از زنان ایرانی

مجلس از ۴ پاسخ رئیس جمهور قانع نشد

در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 6 شهریور پس از پاسخ های رئیس جمهور به سوالات و خروج دولتی ها از صحن علنی مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پاسخ ها را به رای گذاشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۴ پاسخ به مجموع ۵ سوال قانع نشدند.

طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اصلاح شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 6 شهریور مجلس شورای اسلامی جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح تبصره یک طرح یک فوریتی ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با 209 رأی موافق، 32 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 263 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس متن اصلاحی تبصره یک به کارگیری بازنشستگان در سمت های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 مجاز است، همچنین به کارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده کل قوا مجاز است.

مجلسی ها از پاسخ های روحانی قانع نشدند/استیضاح وزیر صنعت کلید خورد/تکذیب شایعه‌ سوءاستفاده‌ زائران عراقی از زنان ایرانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعضای هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی را منصوب کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی اعضای هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی را منصوب کردند.

روحانی به دنبال شیرینی؛ لاریجانی به دنبال وزرا

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان از ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه امروز در مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به مدت یک ساعت به ۵ سوال نمایندگان پاسخ داد و نهایتا نمایندگان هم از ۴ پاسخ او قانع نشدند و حالا باید قوه قضائیه در خصوص این اختلاف نظر قوه های مقننه و مجریه تصمیم گیری کند.

بنابراین گزارش، در طول حضور و سخنرانی روحانی در این جلسه، حاشیه هایی نیز در کنار پاسخ های اصلی و اظهارات رسمی رئیس جمهور به وجود آمد که به شرح زیر است:

رئیس جمهور در بخشی از اظهارات خود در مورد حضور وزرای دولت در مجلس شورای اسلامی و رابطه وسیع آن ها با نمایندگان مجلس در حال سخنرانی بود و گفت: «ما هر وقت وزرا را کار داریم می‌گویند مجلس هستند و در جلسه فلان کمیسیون‌اند» که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «اینجا که نیستند، ببینید کجایند!» و روحانی هم به لاریجانی پاسخ داد:‌ «شما که اصلا کمیسیون نمی‌روید!»

استیضاح وزیر صنعت تقدیم هیات رئیسه شد

طرح استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت‌، معدن و تجارت با ۵۱ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد. این طرح در ۱۵ محور تدوین شده که ازجمله محورهای آن می‌توان به عدم مدیریت بازار خودرو و افزایش قیمت در این بخش اشاره کرد.

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن