سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: جنایات یمن توجیهی ندارد


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: جنایات یمن توجیهی ندارد
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل از جنایات جنگی در یمن و نقض قوانین بین المللی اظهار کرد: ما معتقدیم اگر چنین جنایاتی صورت گرفته باشد هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش ایرنا، هدر نوئرت در نشست خبری روز چهارشنبه خود اگرچه سعی کرد اما و اگرهایی به گزارش این شورا وارد سازد، گفت: ما این گزارش را به طور جدی مورد توجه قرار می دهیم. ما قطعا به این گزارش نگاه می کنیم و از همه طرف های درگیری می خواهیم که همین کار را انجام دهند.

وی افزود: این گزارش یادآوری خوبی است که همه طرف های درگیری باید به تعهد خود تحت قانون جنگ مسلحانه به طور کامل عمل کنند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از چنین نقضی انجام دهند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: من فکر می کنم این گزارش همان دلیلی است که ما از مدت های طولانی از راه حل سیاسی در یمن حمایت می کنیم.

نوئرت با اشاره به نشست هفته آینده یمنی-یمنی در ژنو که به ابتکار مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار می شود، گفت: انتظار داریم از این نشست، اطلاعات بیشتر و احتمالا برخی پیشرفت هایی بشنویم.

وی در عین حال از عربستان سعودی به عنوان «متحد استراتژیک قوی برای آمریکا» یاد کرد و افزود: ما با عربستان سعودی در این مسیر کار می کنیم زیرا رابطه خوبی با دولت داریم، همانطور که در چند هفته گذشته بحث کرده ایم. آمریکا در هفته های اخیر آنها را به تحقیق درباره حملات اخیر تشویق کرده است و آن ها هم پذیرفته و اطمینان داده اند که در این زمینه تحقیق کنند.

کامل جندوبی رئیس گروه کارشناسان سازمان ملل در امور یمن روز سه شنبه با انتشار گزارشی از اوضاع یمن و بمباران های کوری که علیه مردم و زیرساخت های این کشور انجام شده است، گفت: همه طرف های درگیر مسئول جنایات جنگی در یمن هستند.

به عقیده وی، دولت منصور هادی، عربستان و امارات متحده عربی بارها حقوق انسان ها را در یمن به طور گوناگون نقض کرده اند و مرتکب جنایات جنگی شده اند.

این گزارش حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی را در شمار جنایات جنگی احتمالی مطرح کرده است.

جنگ یمن که با حملات ائتلاف سعودی از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است تا کنون منجر به کشته شدن هزاران شهروند غیر نظامی، تخریب زیر ساخت ها، رواج بیماری های واگیر دار و قحطی در این فقیرترین کشور جهان شده است.

حدود ۲۰ روز پیش هم حملات هوایی ائتلاف سعودی ها به اتوبوس حامل کودکان یمنی باعث کشته شدن بیش از ۴۰ کودک شد.

پس از آن، آمریکا از عربستان سعودی که عامل اصلی این حملات است درخواست کرد نسبت به این جنایت تحقیق کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟