رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا به 4.2 درصد رسید


رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا به 4.2 درصد رسید

سایت طلا : تازه ترین آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه دوم امسال به 4.2 درصد رسیده است.

به گزارش رویترز، در حالی که گزارش قبلی وزارت بازرگانی آمریکا در ماه جولای نشان می داد که رشد اقتصادی در سه ماه دوم امسال به 4.1 درصد رسیده است، در گزارش جدید این رقم 4.2 درصد اعلام شده است.

این بهترین عملکرد رشد اقتصادی آمریکا از 4 سال اخیر به شمار می رود. اقتصاد آمریکا در مسیر دستیابی به رشد 3 درصدی مورد نظر ترامپ قرار دارد.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به 2.2 درصد رسیده بود. ترامپ در واکنش به انتشار آمارهای جدید رشد اقتصادی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: کشور ما کار بسیار مهم و بزرگی را انجام می دهد.

رشد اقتصادی آمریکا در شش ماه نخست امسال به بیش از 3.2 درصد رسیده است. رشد اقتصادی آمریکا نسبت به سه ماه دوم 2017 میلادی بیش از 2.9 درصد افزایش داشته است.

البته اقتصاد آمریکا با چالش های بزرگی مثل پایین بودن نرخ بهره وری و رشد جمعیت روبرو است. به نظر می رسد طرح دولت ترامپ برای کاهش 1.5 تریلیون دلاری مالیات ها طی ده سال آینده تاثیر مثبتی بر رشد اقتصادی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند