مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوق دار


همان گونه که می‌دانید، گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین و قدیمی ترین خودروساز در کشور محسوب می‌شود و با تولید انواع خودروها در کلاس‌های مختلف، نقش مهمی را در بازار داخلی کشور در زمینه عرضه و فروش اتومبیل ایفا می‌کند. در این مطلب به مقایسه دو محصول این شرکت خودروسازی با نام های پژو پارس اتوماتیک و پژو 207 صندوق دار بپردازیم و با...

همان گونه که می‌دانید، گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین و قدیمی ترین خودروساز در کشور محسوب می‌شود و با تولید انواع خودروها در کلاس‌های مختلف، نقش مهمی را در بازار داخلی کشور در زمینه عرضه و فروش اتومبیل ایفا می‌کند. در این مطلب به مقایسه دو محصول این شرکت خودروسازی با نام های پژو پارس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ صندوق دار بپردازیم و با نگاهی کلی به این دو محصول، برتری هر یک را نسبت به دیگری بیان خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوق دار

۱-معرفی کلی

پژو پارس خودرویی آشنا برای مشتریان ایرانی است. زیرا این مدل در سال‌های گذشته نیز بر روی خط تولید حضور داشته و در مجموع از استقبال خوبی از سوی خریداران رو به رو شد. حال پس از گذشت وقفه‌ای چند ساله، ایران خودرو در اواسط سال گذشته، اقدام به معرفی مجدد پژو پارس اتوماتیک برای بازار داخلی کشور گرفت.

مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوق دار

اما در سوی دیگر این میدان، پژو ۲۰۷ صندوق دار را می‌توان به عنوان فیس لیفت ۲۰۶ صندوق دار عنوان کرد، این خودرو نیز همانند پارس اتوماتیک، در سال گذشته معرفی و طبق برنامه ریزی اعلامی از سوی ایران خودرو، فروش انبوه آن در سال جاری صورت خواهد گرفت.

مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوق دار

۲-طراحی ظاهری

طبیعتا نمای بیرونی هر خودرو با توجه به سلیقه مشتری هم می‌تواند زیبا باشد و هم زشت و نمی‌توان به صورت دقیق معین کرد که کدام خودرو زیبا تر است. اما با توجه به نظر کارشناسان و علاقمندان، پژو ۲۰۷ صندوق دار با توجه به نمای زیبا تر چراغ‌ها و الگوریتم بدنه، خودرویی بهتر در این بخش به شمار می‌رود.

مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوق دار

۳-طراحی داخلی

پس از نمای ظاهری، حال نوبت به بررسی نمای داخلی و کابین این دو خودرو می‌رسد که با توجه به نظر مشتریان و کیفیت ساخت و متریال به کار رفته، در مجموعه باید ۲۰۷ صندوق دار را خودرویی بهتر از پژو پارس اتوماتیک دانست. اما برخی از مالکان پژو پارس در نمونه دستی (داشبورد جدید) معتقد هستند که این خودرو از نظر زیبایی اتاق، خودرویی بهتر از ۲۰۷ صندوق دار بوده و کابین آن دلنشین تر است.

مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوق دار

۴-پیشرانه و عملکرد

در پژو پارس اتوماتیک، یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر با نام TU5 تعبیه شده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۲ نیوتن متر است که این قدرت تولید توسط یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

پارس اتوماتیک برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، به زمانی برابر با ۱۴.۱ الی ۱۴.۵ ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن در حدود ۱۹۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این مدل در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت مجموع برابر با ۸.۳ لیتر بنزین اعلام شده و استاندارد آلایندگی آن یورو۴ است (گنجایش باک پارس اتوماتیک، برابر با ۷۰ لیتر است)

مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوق دار

در سوی دیگر این میدان، پژو ۲۰۷ صندوق دار اتوماتیک نیز دقیقا از همان پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ TU5 بهره مند است!

۲۰۷ صندوق دار برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، به زمانی برابر با ۱۲.۶ الی ۱۳ ثانیه احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن در حدود ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این مدل در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت مجموع برابر با ۷.۳ لیتر بنزین اعلام شده و استاندارد آلایندگی آن یورو۴ است (گنجایش باک ۲۰۷ صندوق دار، برابر با ۵۰ لیتر است)

حال نوبت به اعلام برنده در این بخش می‌رسد که در بخش اول به دلیل جادار تر بودن اتاق و سواری بهتر پارس اتوماتیک نسبت به ۲۰۷ صندوق دار، باید این خودرو را به عنوان برنده اعلام کرد و در بخش دوم، ۲۰۷ صندوق دار به دلیل مصرف سوخت کمتر، شتاب اولیه بهتر و … خودرویی بهتر از پارس اتوماتیک به شمار می‌رود.

مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوق دار

۵-امکانات رفاهی

در رابطه با امکانات رفاهی در این دو مدل می‌بایست این نکته را خاطر نشان کرد که هر دو مدل به عنوان محصولاتی اقتصادی ساخته و روانه بازار شده‌اند و دارای امکانات نسبتا یکسانی هستند که اگر بخواهیم به بخشی از این امکانات اشاره کنیم، باید مواردی همچون سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD), ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی (۲۰۷ صندوق دار)، GPS، DVD، پورت USB، تیوتر صوتی جلو، بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی راهنما دار هم رنگ بدنه، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، دوربین دنده عقب، کروز کنترل و … را نام برد.

مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوق دار

۶-قیمت در بازار

در رابطه با قیمت این دو مدل در بازار داخلی کشور می‌توان گفت که پژو پارس اتوماتیک در حال حاضر برچسب قیمتی برابر با ۸۰ میلیون تومان به صورت حواله دارا است و در سوی دیگر، با توجه به شرایط نا مشخص بازار قیمت ۲۰۷ صندوق دار هنوز به طور قطعی مشخص نیست؛ با توجه به اظهارات قبلی ایران خودرو قرار بود اولین سری از این مدل در اواخر اردبیشت و اوایل خرداد ماه سال جاری به صورت انبوه وارد بازار شود. در حال حاضر قیمت خرید و فروش حواله ۲۰۷ صندوق دار برای موعد تحویل خرداد ۱۳۹۷، برابر با ۵۵ میلیون تومان است.

مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوق دار

منبع

مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوق دار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...