اینستاگرام حسین پاکدل، درگذشت زاون قوکاسیان


اینستاگرام حسین پاکدل، درگذشت زاون قوکاسیان

حسین پاکدل، بازیگر، کارگردان و نویسنده تئاتر و چندین هنرمند دیگر در صفحه‌های شخصی خود در اینستاگرام عکس‌هایی را از زاون قوکاسیان، نویسنده و منتقد سینمایی منتشر کرده و از فعالیت‌های وی تمجید کردند. قوکاسیان روز گذشته در سن 64سالگی و بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

نی نی بان، گروه رسانه‌های اجتماعی: حسین پاکدل، بازیگر، کارگردان و نویسنده تئاتر و چندین هنرمند دیگر در صفحه‌های شخصی خود در اینستاگرام عکس‌هایی را از زاون قوکاسیان، نویسنده و منتقد سینمایی منتشر کرده و از فعالیت‌های وی تمجید کردند. قوکاسیان روز گذشته در سن 64سالگی و بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

اینستاگرام حسین پاکدل، درگذشت زاون قوکاسیان

حسین پاکدل که مدیریت دوره‌های دهم و یازدهم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را به عهده داشته، در بخشی از متن خود به حضور همیشگی زاون قوکاسیان در این جشنواره اشاره می‌کند: «پاى ثابت تمام رویدادهاى فرهنگى اصفهان بود، به ویژه جشنواره بین‌المللى فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان اصفهان. اصلا بدون زاون این جشنواره رونق نداشت.»
پاکدل که با حساب کاربری pakdel.hossein@ در اینستاگرام فعالیت می‌کند، در تمجید از قوکاسیان نوشته است: «تمام وجودش سینما و عشق به هنر بود. به اصفهان عشق مى ورزید و تلاش وافر داشت هرچه مى تواند براى سینما و تئاتر کشور و اصفهان بخصوص انجام دهد... ایام جشنواره فیلم فجر در تهران تمام فیلم‌ها را به تماشا مى نشست. از سه سال قبل مسئولیت ثبت تاریخ شفاهى سینما را براى موزه سینما به عهده داشت. هر هفته از اصفهان به تهران مى‌آمد براى انجام این کار، از نزدیک شاهد تلاش و پشتکارش بودم. بعدها خواهید فهمید زاون قوکاسیان در سکوت و آرامش چه کارهاى بزرگى براى سینما کرد.»
قوکاسیان چندین کتاب از جمله «نقش آبی سیمین، فاطمه خانم معتمدآریا، آکتریس سینما»، «بهرام بیضایی و پدیده سگ‌کشی» و «بردی از یادم» تالیف کرد. وی همچنین کارگردانی فیلم «همه فرزندان من» را به عهده داشت. زاون قوکاسیان سابقه تدریس در دانشگاه‌های سوره تهران و سپهر اصفهان را نیز داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...