ترویج فرهنگ ازدواج آسان مایه خیر و برکت در زندگی است


ترویج فرهنگ ازدواج آسان مایه خیر و برکت در زندگی است

استاندار هرمزگان ترویج فرهنگ ازدواج آسان را مایه خیر و برکت در زندگی دانست و گفت: جشن ازدواج گروهی بسیار زیبا و پسندیده و مروج فرهنگ ازدواج آسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، فریدون همتی در مراسم جشن ازدواج 313 زوج که به هم کانون فرهنگی هنری مهدوی در روستای کرمون برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه این جشن ازدواج در شب زیبا و فرخنده عید غدیرخم برگزار می شود، عنوان کرد: جوانان عزیز در این شب مبارک با برگزاری مراسم ازدواج، به سنت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) عمل نموده و دین خود را کامل می کنند.

وی افزود: برگزاری مراسمات ازدواج به این شکل و با دور هم جمع شدن بسیاری از مردم، بسیار زیبا و پسندیده است و موجب ترویج فرهنگ ازدواج آسان خواهد شد.

همتی اظهار کرد: از مردم بزرگوار این منطقه که این گونه در صحنه های اجتماعی و روح دادن و جان بخشیدن به امر مهم تشکیل خانواده و ازدواج مشارکت دارند، قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اسلامی ازدواج آسان مایه خیر و برکت در زندگی خواهد بود، ابرازامیدواری کرد که با برگزاری چنین مراسماتی، خداوند متعال برکت بیشتری به زندگی جوانان اعطاء فرماید و در روز عید غدیرخم زوج های جوان در سایه عنایت حضرت امام علی (ع) در زندگی خود موفق باشند.

ترویج فرهنگ ازدواج آسان مایه خیر و برکت در زندگی است

احمد مرادی، رییس مجمع نمایندگان هرمزگان نیز از ازدواج به عنوان سنت رسول گرامی اسلام(ص) و حفظ دین یاد کرد و گفت: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ازدواج آسان در کنار ایجاد شغل از ضروری ترین نیازهای امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید در امر ازدواج جوانان سخت گیری نکنند، افزود: برگزاری جشن های ازدواج آسان موجب تقویت دینی و توانمندسازی نسل جوان است.

مصیب نظری، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مهدوی و دبیر جشن ازدواج گل های علوی نیز گفت: این کانون از چهارسال پیش اقدام به اجرای جشن ازدواج زوج های جوان همزمان با عید غدیر کرده است.

وی شعار این برنامه را «لبیک یا رسول الله» اعلام کرد و افزود: احیای سنت نبوی و علوی، ترویج فرهنگ ازدواج آسان، تشویق و ترغیب جوانان برای ازدواج بهنگام، کاهش سن ازدواج و افزایش امید به زندگی ازجمله اهداف برگزاری این جشن است.

در این آیین باشکوه که با حضور «آرش برهانی» فوتبالیست اسبق باشگاه استقلال تهران، هنرنمایی «خالو کریم» و «ابراهیم پیل افکن» از طنازان برجسته استان هرمزگان، جمعی از مدیران استان و اهالی روستاهای شرق بندرعباس در روستای کرمون برگزار شد، 313 زوج جوان به خانه بخت رفتند.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس