انتقاد فرماندهان حشد شعبی از برکناری الفیاض


انتقاد فرماندهان حشد شعبی از برکناری  الفیاض

فرماندهان حشد شعبی با انتقاد از برکناری فالح الفیاض درباره وارد کردن این نیروهای مردمی به درگیری‌های سیاسی هشدار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه نیوز، جمعی از فرماندهان الحشدالشعبی عراق امروز جمعه از تصمیم حیدرالعبادی نخست‌وزیر این کشور در برکناری فالح الفیاض از سمت مشاور امنیت ملی و ریاست هیئت الحشدالشعبی و سازمان امنیت ملی انتقاد کردند.

این فرماندهان درباره ادامه وارد کردن الحشدالشعبی به درگیری‌های سیاسی هشدار دادند.

بیشتر بخوانید:

گزینه نخست وزیری "ائتلاف النصر" عراق مشخص شد

فرماندهان الحشد الشعبی افزودند: ما از شیوه غیرمناسب برکناری الفیاض از منصب خود بعد از خدمت‌هایی که به عراق کرد متاسفیم.

این فرماندهان اعلام کردند: ما نقش فالح الفیاض و تلاش‌های او در حمایت از نیروهای داوطلب مردمی در جریان مبارزه با داعش را می‌ستاییم.

فرماندهان الحشدالشعبی خطاب به ملت عراق اعلام کردند: ما به ملتمان وعده می‌دهیم که به تلاش‌هایی که برای تضعیف ما و مشغول کردنمان به درگیری‌های جانبی صورت می‌گیرد بی توجه باشیم.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق که دوره اش رو به پایان است، طی حکمی رسمی، رئیس الحشد العشبی را برکنار کرد. ائتلاف انتخاباتی الفتح، این تصمیم را شخصی و غیرقانونی دانست که ثبات کشور را به خطر می‌اندازد و جبهه داخلی را بر روی تروریسم باز می‌کند.

ادامه تظاهرات عراقی‌ها در مخالفت با دخالت‌های خارجی

یک منبع امنیتی گفت که ده‌ها نفر از رؤسای قبایل و شهروندان عراقی عصر امروز با برگزاری تظاهرات در میدان الفردوس در مرکز بغداد خواستار عدم دخالت خارجی در تشکیل دولت شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت که تظاهرات کنندگان شعارهایی در محکومیت دخالت خارجی در روند تشکیل دولت سر می‌دادند و پارچه نوشته‌هایی به همراه داشتند که بر روی آن نوشته شده بود سفارت آمریکا در عراق منبع تروریسم است و ما اجازه نمی‌دهیم آمریکا به ما دیکته کند.

روز چهارشنبه نیز شماری از شهروندان عراقی امروز با برگزاری تظاهرات مقابل ورودی منطقه "الخضراء" دخالت‌های آمریکا در تشکیل دولت عراق را محکوم کردند.

گروه‌های سیاسی در عراق اعلام کردند که نماینده ترامپ فشارهایی درباره تشکیل دولت عراق تحمیل می‌کند.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی