پیش بینی ساکسو بانک درباره افزایش طلا


پیش بینی ساکسو بانک درباره افزایش طلا

رئیس بخش راهبرد کومودیتی در ساکسو بانک بر این باور است که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت با افزایش 50 دلاری روبرو خواهد شد.

به گزارش بنکر (Banker)،به نقل از کیتکو نیوز، اوله هانسن رئیس بخش راهبرد کومودیتی در ساکسو بانک تاکید کرد: کاهش ارزش دلار آمریکا می تواند طی روزهای آینده موجب افزایش 50 دلاری قیمت هر اونس طلا شود.
بر اساس این گزارش وی افزود: بزرگترین مانع برای افزایش قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تقویت ارزش دلار آمریکا است. به نظر من طلا پتانسیل لازم برای افزایش 50 دلاری قیمت را دارد. اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1210 دلاری را با قدرت عبور کند، این احتمال هست که تا 1250 دلار افزایش پیدا کند.
این در شرایطی است که اظهارات اخیر جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در حمایت از افزایش تدریجی نرخ بهره طی ماه های آینده موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا شده است.
اختلاف بین سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا و ژاپن با فدرال رزرو آمریکا نیز به یک چالش جدی تبدیل شده است. تشدید تنش های تجاری در عرصه بین المللی و نگرانی از وضعیت اقتصادی آمریکا نیز می تواند عوامل مهمی برای تعیین قیمت طلا در کوتاه مدت باشد.
به نوشته طلا،وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد.
نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو در نشست های سپتامبر و دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش