بوگاتی شیرون با بدنه و پیشرانه لگو، در ابعاد اصلی ساخته شد


بوگاتی شیرون با بدنه و پیشرانه لگو، در ابعاد اصلی ساخته شد

نمونه‌ی تمام لگوی بوگاتی شیرون، در تمام قسمت‌های بدنه و حتی پیشرانه 5 اسب بخاری، از قطعات لگو تکنیک استفاده می‌کند.

ساخت نمونه‌ی لگو از خودروهای پرطرفدار دنیا اتفاق جدیدی نیست؛ حتی خودروهای لگو با ابعاد مشابه‌ی مدل واقعی هم ساخته شده است، اما خودروی لگو ۱:۱ با پیشرانه‌ی لگو، توانایی حرکت کردن و بدون چسب‌کاری، برای اولین بار تولید می‌شود. متخصصان لگو تکنیک (Lego Technic) با همکاری مهندسان بوگاتی، نمونه‌ی ۱:۱ لگو از بوگاتی شیرون را تولید کرده‌اند؛ در واقع این مدل، اولین خودروی لگوی دنیا با ابعاد ۱:۱ و پیشرانه‌ی ساخته شده از قطعات لگو بدون استفاده از چسب است.

بوگاتی شیرون با بدنه و پیشرانه لگو، در ابعاد اصلی ساخته شد

لگو تکنیک از سال ۱۹۷۷ تا امروز، در رشد ذهنی، خلاقیت و سرگرمی کودکان و حتی بزرگسالان سهم مهمی داشته است. بسیاری از علاقه‌مندان دنیای خودرو، نمونه‌های لگو با ابعاد مختلف از مدل‌های برندهای مشهور و محبوب خود را ایجاد کرده‌اند. معمولا، خودروهای لگو در ابعاد کوچک‌تر مثل ۱:۱۶ یا ۱:۸ ساخته می‌شوند و نمونه‌های واقعی ۱:۱ معمولاً خروجی یک پروژه‌ی گروهی است. اما نمونه‌ی واقعی بوگاتی شیرون لگو، خاص‌ترین خودروی لگویی دنیا است. بیش از یک میلیون قطعه‌ی لگو تکنیک برای شکل دادن بدنه‌ی شیرون، بدون استفاده از چسب استفاده شده است. قطعات مختلف با اشکال طرح کندویی، مثلثی، مربع و مستطیل و در مجموع ۳۳۹ شکل مختلف، بدنه‌ای شیرون، فضای داخلی، ترمزها، چراغ‌ها، باله‌ی فعال عقب و حتی پیشرانه‌ را ایجاد کرده‌اند. داشبورد، صندلی‌ها، فرمان جداشونده با نشان EB، پنل پشت فرمان با سرعت سنج، چراغ‌های جلو و عقب، فلاشرها و دیسک و کالیپر ترمز همه با استفاده از قطعات لگو ساخته شده‌اند؛ در حقیقت تنها اسکلت اصلی، تایرها، رینگ‌ها و لوگوی بوگاتی در جلوپنجره جزو قطعات لگو در این هایپرکار نیستند.

بوگاتی شیرون با بدنه و پیشرانه لگو، در ابعاد اصلی ساخته شد

برای سرهم کردن این لگوی فوق‌العاده، ۱۳ هزار و ۴۳۸ نفرساعت زمان صرف شده است تا ظاهر این مدل با نمونه‌ی واقعی در نزدیک‌ترین حالت ممکن باشد. از طرفی با اینکه طراحی خارجی و داخلی این دو مدل مشابه است، اما شیرون لگویی نمی‌تواند به نهایت سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته برخلاف تمام خودروهای لگویی با ابعاد ۱:۱، شیرون توانایی حرکت کردن دارد. ۲ هزار و ۳۰۴ موتور لگو تکنیک، ۴ هزار و ۳۲ چرخ‌دنده‌ی کوچک و ۲ هزار و ۱۶ محور عرضی لگو کنار هم قرار گرفته‌اند تا پیشرانه‌ی ۵ اسب بخاری با گشتاور تخمینی ۹۲ نیوتن‌متر ساخته شود. این پیشرانه‌ی بزرگ و پیچیده‌ وظیفه‌ی اصلی حرکت دادن ۱۵۰۰ کیلوگرم قطعات لگو تکنیک (۴۹۶ کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌ی واقعی شیرون) را تا نهایت سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

بوگاتی شیرون با بدنه و پیشرانه لگو، در ابعاد اصلی ساخته شد

پیش از این، حاصل همکاری بوگاتی و لگو نمونه‌ی ۱:۸ شیرون با قیمت ۴۳۰ دلار بود اما محصول جدید این دو شرکت، شاید جذاب‌ترین اسباب‌بازی دنیا باشد. جالب این است که اگر از فاصله‌ی ۲۰ متری به این مدل نگاه کنیم، اصلاً متوجه لگو بودن آن نخواهیم شد. پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی رونمایی این این مدل و رانندگی اندی والاس، راننده‌ی تست بوگاتی با بوگاتی شیرون لگو را تماشا کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت