خواص اورگانو | فواید دارویی و درمانی اورگانو چیست؟


خواص اورگانو | فواید دارویی و درمانی اورگانو چیست؟

خواص اورگانو : فواید اورگانو برای بدن چیست ؟ خواص دارویی و درمانی پونه کوهی چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره خواص مواد غذایی ، فواید اوگانو برای بدن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.   عکس اورگانو ، خواص اورگانو   خواص ارگانو عطر و طعم ارگانو فوق العاده است … نوشته خواص اورگانو | فواید دارویی و درمانی اورگانو چیست؟ اولین بار در...

خواص مواد غذایی ، فواید اوگانو برای بدن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

خواص اورگانو | فواید دارویی و درمانی اورگانو چیست؟

عکس اورگانو ، خواص اورگانو

خواص ارگانو

عطر و طعم ارگانو فوق العاده است و فواید سلامت بسیاری را ارائه می کند. ارگانو حاوی دو ترکیب قدرتمند به نام های کارواکرول و تیمول است که ویژگی های ضد باکتریایی و ضد قارچی دارند. همچنین، این گیاه دارویی از ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد نفخ، ادرارآور، معرق و خلط آور بهره می برد.

از این گیاه می توان برای درمان سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی، تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع گرفتگی های قاعدگی، بهبود سلامت قلب، کاهش خستگی آدرنال، و مبارزه با دندان درد استفاده کرد. ارگانو در پیشگیری و درمان قند خون بالا نیز موثر است.

شما می توانید مقداری ارگانو خشک شده را در سوپ ها، سالادها، یا اسموتی ها اضافه کنید تا هر چه بیشتر عطر و طعم آنها را بهبود ببخشید. همچنین، می توانید روزانه چای ارگانو بنوشید. برای تهیه این چای:

سه قاشق چایخوری برگ ارگانو را در یک فنجان آب داغ بریزید و اجازه دهید پنج تا ۱۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند. چای را صاف کرده و بنوشید.

استفاده‌های دارویی از اورگانو یا پونه کوهی

اورگانو Oregano یک گیاه دارویی است که بخاطر خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی آن شناخته شده است. این مقاله عملکرد مؤثر آن را در رفع سوء هاضمه، درد عضلانی، گزش حشرات، دوره‌های قاعدگی دردناک، و عفونت‌های باکتریایی و قارچی شرح می‌دهد.

خواص اورگانو | فواید دارویی و درمانی اورگانو چیست؟

پودر ارگانو چیست

اورگانو یا پونه کوهی (با نام علمی مرزنجوش Origanum vulgare)، متعلق به خانواده نعناعیان Lamiaceace، گیاه چند ساله بومی اروپا، آسیا، و منطقه مدیترانه است و یک گیاه بسیار معطر با طعم تلخ می‌باشد. از جمله گیاهانی که به آن بسیار نزدیکند می‌توان به اورگانو مکزیکی و مرزنجوش اشاره کرد. مقدار اسانس موجود در گیاه اورگانو بسته به گونه و شرایط رشد تفاوت می‌کند. برگ‌های خشک اورگانو معمولاً جهت اهداف درمانی و همچنین به منظور آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در صورت افزودن آن، عطر و طعم ترشی، سس‌ها، و ترکیبات مختلف مواد غذایی را افزایش می‌دهد. در خصوص ارزش تغذیه‌ای گیاه اورگانو بایستی گفت که حاوی آهن، کلسیم، منیزیم، مس، پتاسیم، ویتامین A، B6، C، E، K، نیاسین و تیامین می‌باشد. هرچند، بیشتر بخاطر عطر و طعم بلسان balsamic (مانند نعناع) مانند شناخته شده است.

کاربردهای اورگانو در مقاصد دارویی

* گیاه اورگانو هزاران سال است که جهت درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحقیقات پزشکی نشان می‌دهند که اورگانو حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد انگلی است. بواسطه‌ی این خواص، آن را به صابون‌های دست و مواد ضد عفونی کننده می‌افزایند. با در نظر گرفتن این خواص دارویی، مطالعاتی در حال انجام است تا از این گیاه برای درمان بیماری‌های جدی مانند بیماری‌های قلبی، سرطان، فشار خون بالا، و دژنراسیون ماکولا استفاده شود. خواص آنتی اکسیدان اورگانو می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

خواص اورگانو | فواید دارویی و درمانی اورگانو چیست؟

فواید پونه کوهی برای بدن

خواص اورگانو | فواید دارویی و درمانی اورگانو چیست؟

 منبع : بیتوته / راسخون

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر