فروش 6 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مازاد بانک در 6 ماه گذشته


فروش 6 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مازاد بانک در 6 ماه گذشته

معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دارایی از فروش 6 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مازاد بانک‌ها در 6 ماه گذشته خبر داد.

فروش 6 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مازاد بانک در 6 ماه گذشتهبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر باقری معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دارایی صبح امروز (شنبه ۱۰ شهریور) در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین همایش بانکداری اسلامی که در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما که در حال برگزاری است، با بیان اینکه دو بحث جدی در بانک‌ها شیوه بنگاهداری و حاکمیت شرکت ها در بانک‌هاست، اظهار کرد: بانک‌ها بیشترین حجم مدیریت خود را در اداره بنگاه‌ها و شرکت‌ها گذاشته‌اند، در نهایت سیستم اصلی بانکی مغفول مانده است.

وی افزود: در ۶ ماه گذشته تقریبا به طور ماهیانه حدود ۶ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها فروخته شد که از این رقم ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد سهام شرکت‌ها و یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد بود.

باقری به الزام قانونی ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اشاره کرد و افزود: برای اجرای این موضوع نیازمند واگذاری شرکت های تابعه و اموال مازاد در بانک ها و موسسات اعتباری و بازسازی ساختار مالی و استقرار حاکمیت شرکتی در بانک های دولتی هستیم.

وی در تبیین چالش‌های موجود در بانک‌ها، گفت: رفتار دولت‌ها در تخصیص منابع بین شرکت‌ها و هیئت مدیره بانک‌ها بسیار موثر است.

باقری گفت: حاکمیت شرکت‌ها در بانک‌ها دوام طولانی ندارد و باید دید مدیران بانک‌ها و فعالان اقتصادی در اعمال دستورالعمل حذف حاکمیت شرکت ها در بانک‌ها چقدر توان خواهند گذاشت.

وی در پایان گفت: وزارت اقتصاد در آینده‌ای نزدیک با همکاری بسیاری از کارشناسان زبده به بررسی تمام چالش‌های موجود در بانک خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

فروش دارایى بانک‌ها باید ادامه‌دار باشد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک