قلابچه ماهی؛ شیطان سیاه


قلابچه ماهی با نام «Melanocetus johnsoni» آبزی عجیب و غریبی است که در اعماق بسیار زیاد اقیانوس زندگی می کند.

قلابچه ماهی؛ شیطان سیاه
قلابچه ماهی؛ شیطان سیاه
سیناپرس: قلابچه ماهی با نام «Melanocetus johnsoni» آبزی عجیب و غریبی است که در اعماق بسیار زیاد اقیانوس زندگی می کند.

بدن گرد آن به گونه ای است که ما را به یاد توپ بسکتبال می اندازد و در عین حال نیز به نظر می رسد که می تواند یک نفر را قورت دهد. دهان بزرگ او همانند کوسه هاست و به دندان های نیش تیز و ترسناک مجهر شده است. ظاهر آن باعث شده که لقب «شیطان سیاه» نصیبش شود.

بر خلاف ظاهر رعب انگیز جانور، قلابچه ماهی تنها ۱۳ سانتی‌متر رشد می کند. نام آبزی به خاطر وجود ستون فقرات پشتیِ تغییر یافته که به یک اندام ساطع کننده نور مجهز شده، انتخاب شده است. همانند بسیاری از جانوران اعماق دریا، این ماهی از اندام نوری خود برای جذب طعمه ها استفاده می کند. ماهی اندام را روشن و خاموش کرده و آن را حرکت می دهد تا غذای خود را شکار کند.

نکته جالب درباره قلابچه ماهی ها این است که نوع نر آن ها کوچکتر بوده و در مقایسه با نوع ماده، ظاهری متفاوت دارد. ماهی های نر به اندازه یک انگشت هستند و توسط دندان کوچک و قلاب شکل، خودشان را به نوع ماده متصل می سازند. پس از آن که اتصال انجام گرفت، ارتباط رگ های خونی برقرار شده و ماهی نر باقی عمرش را به همین شکل سپری کرده و مانند یک انگل از بدن ماده تغذیه می کند.

اگر جنس نر نتواند این کار را انجام دهد، از گرسنگی خواهد مرد. قلابچه ماهی ها معمولا در اعماق بیش از ۹۰۰ متر زندگی می کنند.

#roydadhaye_mohem.iosSlider .slider .item{ height: 450px !important; } #roydadhaye_mohem{ height: 450px !important; }
قلابچه ماهی؛ شیطان سیاه
لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر