مجلس به کمک وزارت بهداشت طرح تحول سلامت را حمایت می‌کند


مجلس به کمک وزارت بهداشت طرح تحول سلامت را حمایت می‌کند

حوزه سلامت در 40 سال اخیر توانسته خدمات ویژه‌ای را به مردم ارائه دهد، شرایط نابسامان قبل از انقلاب را سامان بخشد و پرداخت از جیب مردم را کاهش دهد.

مجلس به کمک وزارت بهداشت طرح تحول سلامت را حمایت می‌کند

به گزارش فانوس، امروز نخستین جشنواره ملی تجارب موفق بیمارستانی در مدیریت منابع و مصارف با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت در مرکز همایش‌های رازی آغاز شد. علی لاریجانی در این مراسم اظهار داشت: وزارت بهداشت توانسته با اجرایی کردن طرح تحول سلامت، نظام جمهوری اسلامی را در حوزه سلامت حمایت کند. با توجه به آنکه قبل از انقلاب سلامت ایران وضع نابسامانی داشت و پزشکان اغلب هندی و غیرایرانی بودند، توانستیم بعد از جمهوری اسلامی، به همت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری حوزه سلامت را بهبود بخشیده، نیروی متخصص را افزایش داده و در اقصی نقاط ایران شرایط را برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اختلافات اقتصادی و سیاسی اخیر که در جامعه شکل گرفته، شما مدیران بیمارستان و حوزه سلامت نباید تحت تأثیر قرار گیرید و به خدمات و نوآوری‌های خود اکتفا کنید. کارشکنی‌های آمریکا سبب شد که اروپاییها از ما درخواست کنند که در برجام باقی بمانیم و در عوض آن‌ها خدماتی به ما ارائه دهند. دورنگاه‌هایی که اروپایی‌ها به ما ارائه دادند، بسیار زیبا بود، اما در اجرایی کردن آن‌ها، تردید داریم.

وی افزود: البته با توجه به صحبت‌های وزیر محترم بهداشت، شما مدیران توانسته‌اید در این چند سال میزان پرداختی از جیب مردم را کاهش داده و طرح تحول سلامت را موفق و پیروز سازید. البته می‌دانم مشکلات فراوانی در این راه وجود داشته و دارد و این را باید بدانید که در سال‌های آینده وضع ممکن است سخت‌تر شود.

علی لاریجانی ادامه داد: اگر توافقی میان ایران و کشورهای اروپایی صورت گیرد قطع یقین دارم که شرکت‌های بزرگ با ما همکاری نخواهند کرد اما شرکت‌های کوچک آن‌ها با ما همکاری می‌کنند و می‌توانیم کمک شایانی از آن‌ها بگیریم.

رئیس مجلس اظهار کرد: روزهای اخیر مجلس و جامعه این قضیه را نشان داد که اختلاف نظرهایی وجود دارد اما این اختلافات نباید به سلامت و معیشت مردم مشکلاتی وارد کند. البته نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط مجلس و نهادهای غیردولتی نشان داده که مردم از حوزه سلامت و امنیت کشور رضایت کافی دارند و با اختلاف عددی زیادی از سایر حوزه‌ها، این دو حوزه پیروز میدان هستند.

وی با تبیین نقش شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: این نکته را باید مورد توجه قرار دهید که حوزه سلامت همانند سایر حوزه‌ها، نیاز به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و باید این اعتماد میان سازمان‌های دولتی و خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان به وجود بیاید که شرکت‌های دانش‌بنیان توان تولید محصولات داخل را دارند؛ همانطور که 95 درصد داروها و تجهیزات پزشکی در داخل ایران ساخته می‌شود. ما باید به این شرکت‌ها روی آورده، از آن‌ها استفاده کرده و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم. هرچند مواد اولیه در ایران در بعضی حوزه‌ها تولید نمی‌شود و ما سعی می‌کنیم آنها را وارد کنیم.

علی لاریجانی در انتها گفت: نکته‌ای که باید بر روی آن تأکید کرد آن است که مشکلات پیش رو ممکن است مدت‌ها باقی بمانند، ولی ما می‌توانیم با اعتماد سازی میان سازمان‌های دولتی و خصوصی و تولیدکنندگان این مشکلات را حل کنیم. این اعتماد در میان مردم نیز باید زمینه‌سازی شود که به شرکت‌های ایرانی توجه کنند و داروهای ایرانی را خریداری کنند. ان شاء الله بتوانیم از پس این مشکلات با ابتکارات صورت گرفته، همانند ابتکاراتی که در 8 سال دفاع مقدس انجام شد، پیروز میدان و در مقابل مردم سربلند باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا