استقبال باشکوه جمکران از غدیرباوران/از اطعام 10 هزار زائر تا راهپیمایی «از غدیر تا ظهور»


استقبال باشکوه جمکران از غدیرباوران/از اطعام 10 هزار زائر تا راهپیمایی «از غدیر تا ظهور»

مسجد مقدس جمکران به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر با برنامه هایی همچون «برپایی کاروان پیاده روی غدیر تا ظهور»، اطعام 10 هزار زائر و انعقاد عقد اخوت بین برادران و خواهران دینی از غدیرباوران استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، مسجد مقدس جمکران همزمان با عید سعید غدیر با برنامه های متنوع میزبان غدیرباوران و مهدی باوران شد.

بنابر این گزارش، چهارشنبه، هفت شهریور همزمان با شب عید غدیر جمعی از خادمان مسجد مقدس جمکران با در دست داشتن پرچم این مکان مقدس در اجتماع مردمی منادیان غدیر در حرم مطهر حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) حضور یافتند.

در بخش آموزش و تبلیغ مسجد مقدس جمکران با راه اندازی ایستگاه‌های تخصصی امام شناسی با حضور استادان متخصص در موضوع امامت، ولایت و مهدویت در عید غدیر و همزمان «برپایی کاروان پیاده روی غدیر تا ظهور» از زائران استقبال کرد و به سوالات زائران درباره امامت، ولایت و مهدویت در این ایستگاه‌ها توسط روحانیون مبلغ پاسخ داده شد.

برگزاری ویژه برنامه های غدیر برای کودکان و نوجوانان

همچنین، برگزاری «جنگ غدیر» در صحن جامع مهدوی به صورت خانوادگی، و اجرای ویژه برنامه‌هایی برای کودکان در مرکز «گل نرگس» و برای نوجوانان در مرکز «جوانه‌های انتظار» از ساعت ۱۷ روز عید غدیر تا ساعت ۲۴ توسط کارشناسان با موضوع ولایت و غدیر به همت بخش آموزش و تبلیغ مسجد مقدس جمکران انجام شد.

علاوه بر این و طی هماهنگی صورت گرفته با 20 مورد از کاروان های راهیان جمکران، در شام عید غدیر این کاروان ها در مسجد مقدس جمکران حاضر شده و با امام عصر(عج) تجدید بیعت کردند.

انعقاد عقد اخوت بین برادران و خواهران دینی در جایگاه‌های پاسخگویی به سوالات دینی با هدف زمینه سازی برای ترغیب بر ایجاد برادری و همزیستی مسالمت آمیز بین مومنین با شرایط شرعی نیز پس از اتمام راهپیمایی از غدیر تا ظهور، انجام شد.

پرده خوانی غدیر در شب و روز عید

این گزارش می افزاید: اجرای پرده خوانی واقعه غدیر در صحن رسول اعظم(صلی الله علیه و آله) در شب و روز عید غدیر، تهیه و توزیع پنج هزار بروشور با موضوع «امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه) در خطبه غدیر» به منظور برگزاری مسابقه نیز به همت بخش آموزش و تبلیغ مسجد مقدس جمکران صورت گرفت.

در پی پیشنهاد مسجد مقدس جمکران به دبیرخانه اعتاب مقدسه، مقرر شد اعتاب مقدس ایران، عراق و سوریه همزمان با عید غدیر آیین بیعت با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را برگزار کنند که در این راستا متن بیعت نامه به این اعتاب ارسال و همزمان با عید غدیر لبیک «یا مهدی(عج)» در تمام اعتاب طنین انداز شد.

بنابر گزارش شبستان، از دیگر برنامه های میعادگاه منتظران ویژه غدیرباوران برپایی کاروان «غدیر تا ظهور» با حضور مرجع عالی‌قدر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی بود که از ساعت ۱۶ با گردهمایی مردمی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) آغاز شد و با بدرقه خادمان این آستان مقدس به سمت مسجد مقدس جمکران از مسیر بلوار پیامبر اعظم (صلی‌الله و علیه و آله) ادامه یافت.

با منظور ایجاد هر چه بیشتر شور علوی و غدیری در این کاروان در طول مسیر ۲۰ نفر از مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به مدیحه‌سرایی پرداخته و کاروان در بدو ورود به مسجد مورد استقبال خادمان این مکان مقدس قرار گرفت و از ساعت ۱۸:۳۰ اجتماع بزرگ مردمی در صحن جامع امام مهدی (علیه‌السلام) مسجد مقدس جمکران جهت تجدیدعهد با مقام امامت و ولایت همراه با قرائت دعای عهد تشکیل شد.

پایان بخش این گردهمایی اهتزاز پرچم منقش به نام مبارک امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) بر فراز گنبد مسجد مقدس جمکران بود و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء نیز جشن شام عید غدیر با اجرای برنامه‌های مختلف سخنرانی، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی برگزار شد.

ارائه خدمات به زائران از طریق برپایی ایستگاه های صلواتی نیز برای شب و روز عید غدیر پیش بینی شده بود.

اطعام ۱۰ هزار زائر جمکران

همسو با سنت حسنه اطعام در روز غدیر، مسجد مقدس جمکران در شب و روز عید غدیر ۱۰ هزار نفر را بر سر سفره امام زمان(علیه‌السلام) مهمان کرد.

خادمان مسجد نیز در واحدهای فرش، ویلچر، ماشین برقی و نظافت به‌صورت کامل در این روز برای خدمت‌رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران حضور دارند و چایخانه‌های مسجد نیز در شب و روز عید غدیر در خدمت زائران این مکان مقدس بوده و با شیرینی و شربت و چای میزبان غدیرباوران شدند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات هولناک از جنایات اشغالگران در گورهای دسته‌جمعی غزه