راهکار کنترل تورم، احتکار و عدالت اقتصادی بازگشت به تعاون


راهکار کنترل تورم، احتکار و عدالت اقتصادی بازگشت به تعاون

دبیرکل اتاق تعاون ایران در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(ره) در نخستین روز از هفته تعاون، تعاونگری را مترادف توانگری دانست و گفت: چاره کنترل تورم، احتکار و عدالت اقتصادی ؛ برگشت به تعاون است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، ماشاالله عظیمی با اشاره به آیات قرآنی بر تعاون در نیکی تاکید کرد و اظهار داشت: باید مراقب بود که بر نیکی باید تعاون کرد نه بر بدی.
دبیرکل اتاق تعاون ایران ضمن اشاره بر فشارهای اقتصادی در شرایط کنونی اقتصاد بیان داشت: مدل اقتصادی حضرت امام بر پایه توزیع امکانات بود یعنی تعاون.
وی افزود: ملتی که می تواند ظرف مدت کوتاهی مناطق جنگی را بازسازی کند، جبهه ها را تجهیز کند اگر نتواند در توزیع امکانات و تعادل اقتصادی موفق باشد ،نشان می دهد که اندیشه های ناب امام به درستی در جان ما اثر نکرده است و اشکال از خود ماست و ما اگر می خواهیم به استقلال و آزادی برگردیم باید اقتصاد مقاومتی را از اندیشه های امام و رهبری یاد بگیریم.
دبیر کل اتاق تعاون تصریح کرد: تمام جنگ ها در دنیا برای مزیت های اقتصادی بوده و این در حالی است که اکنون، خود موضوع جنگ شده و عواملی نظیر تحریم ها، نفت، بیمه، کشتی رانی، فاینانس و… برای فشار اقتصادی بر ملت است.
وی یادآور شد: در شرایط کنونی کشور به سربازان در پادگان خوابیده به عنوان تعاون نیاز دارد و باید به این نکته توجه داشت.
عظیمی راه چاره را در بازگشت به تعاون دانست و گفت: در شرایط کنونی چاره کنترل تورم، احتکار و عدالت اقتصادی برگشت به تعاون است.وی خاطرنشان کرد: اتاق تعاون به عنوان متولی تعاونگران و وزارت تعاون در موضع حاکمیتی، باید پررنگ تر از گذشته عمل کنند.
وی بیان داشت: نزدیک ترین اقتصاد به اقتصاد اسلامی، اقتصاد تعاونی و نزدیک ترین افراد به منویات امام در عرصه های اقتصاد، تعاونگران هستند و امیدواریم که تعاونگری به توانگری تبدیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز