تست تصادف رنو کولیوس با دریافت 5 ستاره ایمنى | فیلم


شاید در نگاه نخست تفاوت خاصی بین مشخصات فنی کولیوس جدید با نسل قبلی آن دیده نشود، واقعیت آن است که موتور 2٫5 لیتری 170 اسب بخاری تا حد زیادی به نسل قبلی شباهت دارد اما گیربکس CVT نسل اول کولیوس قدیمی حالا جای خود را به نسل جدید گیربکس های CVT رنو نیسان با نام تجاری XTRONIC داده است که مشخصات عملکردی و اقتصادی بهتری را نسبت به گذشته ارائه می...

شاید در نگاه نخست تفاوت خاصی بین مشخصات فنی کولیوس جدید با نسل قبلی آن دیده نشود، واقعیت آن است که موتور ۲٫۵ لیتری ۱۷۰ اسب بخاری تا حد زیادی به نسل قبلی شباهت دارد اما گیربکس CVT نسل اول کولیوس قدیمی حالا جای خود را به نسل جدید گیربکس های CVT رنو نیسان با نام تجاری XTRONIC داده است که مشخصات عملکردی و اقتصادی بهتری را نسبت به گذشته ارائه می دهند و از قابلیت شبیه سازی تعویض هفت دنده نیز برخوردارند.

کراس اوور های سایز متوسط مانند کولیوس معمولا در زمینه رانندگی آفرود حرف چندانی برای گفتن ندارند اما کولیوس با فاصله ۲۱ سانتی متر از زمین، حداقل در این زمینه نسبت به رقبای خود برتری اندکی دارد و می تواند مسیرهای ناهموار تری را بدون مشکل پشت سر بگذارد.

تست تصادف رنو کولیوس با دریافت 5 ستاره ایمنى | فیلم

رنو | تگ

سه تیپ مختلف رانندگی تک دیفرانسیل (انتقال نیروی دائمی به چرخ های جلو)، دو دیفرانسیل هوشمند (انتقال لحظه ای به چرخ های عقب برای جبران هرزگردی) و چهارچرخ متحرک دائمی برای کولیوس در نظر گرفته شده است که در شرایط برفی و لغزنده باید بین حالت های دوم و سوم یکی را انتخاب کنید و به نظر می رسد که انتخاب حالت دوم با توجه به شرایط مسیر هوشمندانه تر باشد.

(۲۲۵)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان