مجرم پر حرف را با دهان بسته به دادگاه بردند ! + عکس


حوادث رکنا: موضوع اخلال در نظم دادگاه در سال‌های اخیر در محاکم قضایی جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مجرم پر حرف را با دهان بسته به دادگاه بردند !  + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، دوم جولای سال جاری میلادی یک قاضی Judge پیش از صدور حکم ۲۴ سال زندان Prison برای یک متهم در شهر کلیولند آمریکا، دستور داد دهان او را با چسب نواری ببندند. فرانکلین ویلیامز ۳۲ ساله در جریان دادگاه با ادعای عدم عادلانه بودن محاکمه قصد داشت، نظم دادگاه را به هم بزند و دائما تلاش می‌کرد خارج از دستور با قاضی صحبت کند.

در نهایت قاضی دستور داد دهان وی را با چسب ببندند. شش مامور او را احاطه کردند و در همین حال قاضی به ویلیامز هشدار داد اگر روی هر یک از آنها آب دهان بیاندازد، آن‌ها را گاز بگیرد یا به هر یک صدمه برساند، روز بدی را در پیش خواهد داشت. اما ویلیامز حتی بعد از زدن چسب بر دهانش ساکت نماند و به همین دلیل قاضی دستور داد چسب دیگری بر دهان او زده شود.

مجرم پر حرف را با دهان بسته به دادگاه بردند !  + عکس

موضوع اخلال در نظم دادگاه در سال‎های اخیر در محاکم قضایی جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نظام قوانین کیفری در کشور‌های مختلف جهان درصدد است تا در بستری امن به محاکمه مرتکبان جرائم پرداخته و از طریق ضمانت‎های اجرایی لازم کسانی را که در مسیر اجرای قوانین کیفری اخلال ایجاد می‌کنند، تنبیه کند. ضرورت حمایت از فرآیند اجرای قانون Law جرم انگاری رفتار‌هایی با عنوان جرائم علیه قانون را گریزناپذیر می‎سازد. اجرای قوانین کیفری در دادگاه‎های کشور‌های مختلف نیازمند وجود حاکمیت قانون در فرآیند دادرسی است. از این روی در چند دهه اخیر در محاکمه جرائم، ضرورت وجود جرائم علیه اجرای قانون بیش از پیش احساس می‎شود.

قضات برای حفظ نظم دادگاه، امنیت حاضران و نیز حفاظت از جایگاه دادگاه، براساس صلاحیت ذاتی در رسیدگی به این جرائم اقداماتی را صورت می‎دهند. این امر سبب شد تا موادی در باب رسیدگی به جرائم علیه اجرای قانون و سورفتار در محضر دادگاه تنظیم و تصویب شوند.

مفهوم سوءرفتار در محضر دادگاه معادل اخلال در دادرسی دادگاه بوده و با ضمانت اجرا‌های تعیین شده می‎تواند شامل دستور ترک یا اخراج از دادگاه تا ممنوعیت از حضور در دادرسی، تحمیل جریمه و درباره کارمند رسمی دادگاه، وکیل مدافع یا نماینده قانونی بزهدیدگان شامل- محرومیت از انجام وظیفه در دادگاه گردد. اما این فرصت برای شخص وجود خواهد داشت تا قبل از اعمال مجازات بر او از خود دفاع نماید. آنچه که در دادگاه‎های کشور‌های مختلف در این زمینه رخ می‎دهد، به شدت سختگیرانه و حتی در بسیاری از مواقع بسیار خشونت آمیز و ضد بشری است. سختگیری‎هایی که با هدف تضمین حفظ نظم دادگاه و امنیت حاضران گاهی اوقات بسیار فراتر از محدوده قوانین نیز رخ می‎دهند.

برخورد با اخلال‎گران در نظم دادگاه محدود به موارد و کشور‌های خاصی نیست. قانون‎گذاران در کشور‌های مختلف مجازات‌های سختی برای رسیدگی به اخلال در نظم دادگاه تعیین کرده اند. مثلا مواد ۶۷۶ و ۶۷۷ و ۶۷۸ قانون آیین دادرسی کیفری فرانسه تکلیف دادگاه را در مورد وقوع جنایت Crime یا جنحه یا خلاف در جلسه دادگاه بیان کرده است.

دادگستری نیوزیلند هم با انتشار بیانیه و مقالاتی در مجلات معتبر این کشور از انتقاد رسانه‌ها به یک قاضی به دلیل صدور حکم علیه یک متهم که در نظم دادگاه و روند دادرسی اختلال ایجاد کرده بود، ابراز تاسف کرده و اعلام مخالفت با رای قاضی از طریق انتشار در روزنامه‌ها را نوعی جرم Crime دانست. دادگستری نیوزیلند حتی این امر را به عنوان اختلال مدنی اعلام کرده و مخالفت شدید خود را اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که این قبیل اقدامات در مخالفت با قضات و احکام صادر شده از سوی آنان تبدیل به رویه‌ای برای فشار به دادگاه نشود.

دادگاه‌های اسکاتلند در این زمینه برخورد سختگیرانه تری دارند و از جریمه‎ها و تنبیهات شدیدتری در مواجهه با اخلال در نظم دادگاه استفاده می‎کنند. جریمه‌های نقدی سنگین، مهم‌ترین ابزار دادگاه‌های اسکاتلند برای جلوگیری از اخلال در نظم دادگاه است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نوعروس از داماد دل برید و با جوان زیبارو همخوابی کرد

کرم خاکی در دهان پیرزن مرده چه می کرد!؟ /اتفاق عجیبی که در بهشت زهرای تهران رخ داد!

فیلم / ملخ خوردن چندش آور مجری زن شبکه من وتو + عکس

شب قبل از جشن عروسی 3 ازدواج قبلی داماد لو رفت / عروس تهرانی فرار کرد

یک شب اینترنتی صیغه نادر شدم و پیش او رفتم

اعدام استاد زن دانشگاه به خاطر همخوابی زوری با متین 34 ساله

این راننده تاکسی ها داعشی بودند! + عکس بدون پوشش

همخوابی شوم دختر 15 ساله با مردان شیطان صفت در خانه اش

تجاوز وحشیانه به دختر 10 ساله زیبا و درشت اندام

دختر پولدار تهرانی با صدای بازیگر مشهور خودش را در اختیار پیک موتوری گذاشت !

اعتراف شوم خواستگار بی رحم / مادر و دختر غافلگیر شدند + عکس

تجاوز گروهی به شیما و مادرش توسط 17 مرد گرگ صفت / مادرم زیر تجاوزها بیهوش شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس