برداشت طلای سیاه در ایرانشهر از مرز 33 هزار تن گذشت


برداشت طلای سیاه در ایرانشهر از مرز 33 هزار تن گذشت

زاهدان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز فصل برداشت خرما تاکنون بیش از 33 هزار تن محصول برداشت و روانه بازارهای داخل و خارج از این استان شده است.

حسن شاه ولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت خرما در ایرانشهر از نیمه نخست تیر آغاز و تا اواخر مهرماه که خرمای هلیله می ‌رسد ادامه دارد.
وی افزود: ایرانشهر با 9 هزار هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان محسوب می شود به طوری که به عنوان قطب تولید خرما در این استان مطرح است.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه بیش از 40 رقم خرما در این شهرستان تولید می شود، افزود: ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.
وی تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای ایرانشهر توسط واسطه ها خریداری و به نام شهرستان های دیگر عرضه شود.
شاه ولی بر اظهار داشت: ایرانشهر دارای 6 سردخانه با ظرفیت بیش از12هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر عرضه می شود.
به گزارش ایرنا بیش از هشت هزار نفر در شهرستان ایرانشهر در فصل برداشت خرما اشتغال دارند که با راه اندازی صنایع فرآوری و بسته بندی می توان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار در منطقه، شاهد رونق اقتصادی مردم نیز باشیم.
ایرانشهر با 30هزار هکتار زمین زراعی و باغی و17هزار بهره بردار در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد.
ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7314**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست