مدارس حاشیه راههای استان قزوین ایمنی سازی می شوند


مدارس حاشیه راههای استان قزوین ایمنی سازی می شوند

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: مدارس حاشیه راههای استان قزوین ایمنی سازی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، افشین پیرنون از برگزاری جلسه بررسی مسایل پیرامون مدارس حاشیه راهها خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: این جلسه با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی در راستای هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر دستگاه های متولی در حوزه ارتقای ایمنی برگزار شد.

وی تصریح کرد: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در راستای ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس که در حوادث ترافیکی در معرض خطر بیشتری هستند از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اجرا می شود.

پیرنون گفت: با توجه به قرار گرفتن برخی از مدارس در حاشیه راهها و تردد دانش آموزان در مسیر مدرسه و تردد خودروها در جاده‌ها و بروز تصادفات ناشی از عدم آگاهی و عدم رعایت موارد ایمنی توسط دانش‌آموزان، هر ساله مدارس واجد شرایط فوق شناسایی و تحت پوشش و آموزش قرار می‌گیرند. در سال جاری 31 مدرسه شناسایی شده اند که در بخش ایمن سازی فیزیکی تعداد 6 باب مدرسه و در بخش آموزشی 25 مدرسه در برنامه کاری اداره ایمنی و ترافیک قرار دارد.

وی گفت: طی این جلسه درخصوص مسایلی همچون ایمن سازی مدارس حاشیه راهها و موضوع اهمیت آموزش مسایل ایمنی تبادل نظر شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین خاطرنشان کرد: بعضا جا نمایی نامناسب مدارس در حاشیه شهرها و ورستاها باعث بروز خطراتی برای دانش آموزان می شود، ایمن سازی اینگونه مدارس با تمام تجهیزات و موارد ایمنی باعث حل مشکل نخواهد شد که علیرغم این موضوعات مسئله افزایش ایمنی دانش آموزان برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنان مهم و در دستورکار بوده است.

پیرنون گفت: این اداره کل در نظر دارد به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا یک برنامه آموزشی در یکی از مدارس منتخب استان اجرا کند.

وی بیان کرد: تهیه و توزیع اقلام آموزشی و کمک آموزشی جهت توزیع در مدارس حاشیه راهها پیش بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار داشت: طی این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، پلیس راه و اداره کل آموزش و پرورش به منظور ارتقای دانش ایمنی عبور و مرور دانش آموزان جهت پیشگیری از حوادث احتمالی در مدارس حاشیه راهها تشکیل شده و همچنین بازدید مشترک و ارائه ی برنامه های آموزشی مستمر توسط این کارگروه در مدارس منتخب در طی سال جاری انجام خواهد شد.

این جلسه با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، رئیس پلیس راه استان، معاون حمل و نقل، معاون راهداری و نماینده استانداری قزوین در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط