از تقدیس «لیلا» سریال پدر تا حذف هشتگ ریحانه پارسا


از تقدیس «لیلا» سریال پدر تا حذف هشتگ ریحانه پارسا

تفاوت میان تصویرسازی رسانه ملی از بازیگران و خود حقیقی آن ها، تفاوتی معنادار و آزار دهنده است که مختص رسانه ملی است و برای مثال در سینمای ایران دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان، چند روزی است که چند عکس از کاراکتر اصلی سریال«پدر» در فضای مجازی دست به دست می چرخد و واکنش های فراوانی را به همراه داشته است. ریحانه پارسا که اولین تجربه بازیگری خود را در سریال پدر در یادها ماندگار کرد چند روزی است که مرکز واکنش های فراوان و جنجالی قرار گرفته است.

یکی از عجیب ترین واکنش ها مربوط به بهنوش بختیاری بود، او با انتشار پستی در اینستاگرامش نوشت: «دختر زیبا و با استعداد امیدوارم هرگز دچار روابط متعدد و غرور نشوی. تو لایق بهترین جایگاهی، بدرخش و هرگز دچار فساد نشو. خوشحالم که بهرنگ توفیقی همکار دیرینه ام چهره درستی را به سینما و تلویزیون ایران معرفی کرد.»

روزنامه جام جم در مطلبی با عنوان نقدی بر رفتار بازیگر سریال«پدر»در فضای مجازی نوشت:«اشتباه می کنی لیلا!»

از تقدیس «لیلا» سریال پدر تا حذف هشتگ ریحانه پارسا

این روزها که بحث سانسور و حذف در صدا وسیما بحث روز فضای مجازی است به نظر می رسد ماجرای این چند عکس نیز بخشی از پازل نقد عملکرد صدا و سیما را تکمیل می کند، چون شاید بخشی از ماجرا تفاوت فاحشی باشد که میان تصویرسازی های رسانه ملی و خود حقیقتی بازیگران وجود دارد، این تفاوت آزار دهنده در سینمای ایران دیده نمی شود، اما گذشته از این نقد به رسانه ملی حقیقت این است که با یک جستجوی کوتاه در فضای مجازی به نمونه های فراوانی از عکس های بازیگران زن تلویزیون می رسیم که پوشش و نوع لباس پوشیدن هیچ کدام شبیه به نقش هایشان در تلویزیون نیست؛عکس هائی از بازیگران زن ایرانی در جشنواره های مختلف خارجی و داخلی و یا عکس های شخصی آنها . همه ما بارها شاهد بوده ایم دوربین های رسانه ملی تصویر بسیاری از بازیگران زن را در جشنواره فیلم فجر یا جشنواره های تلویزیونی مختلف نشان نداده اند.

زمانی گفتند یکی از بازیگران زن تلویزیون برای ماندگار شدن در فضای بازیگری کشف حجاب کرده است و او بعدها با استناد به گذشته اش این موضوع را تکذیب کرد و گفت از ابتدا هم چادری نبوده است تنها چند بار به صلاحدید خودش با چادر در جمع هائی حاضر شده است، مدتی گذشت و همه این ماجرا را فراموش کردند، همین بازیگر هنوز هم در سریال ها نقش زنان محجبه را بازی می کند اما در زندگی شخصی خود چادری نیست و عکس های مدلینگش را به لطف فضای مجازی همه دیده اند.

اینکه پوشش بازیگری با نقش هایش فرق کند اتفاق عجیبی نیست و اصلا قرار هم نیست اینطور باشد. به نظرمی رسد بهترین جوابیه را به این جوسازی های رسانه ای پیج رسمی سریال «پدر»منتشر کرد، روابط عمومی سریال با انتشار عکسی از لیلای سریال پدر نوشت: «ما عاشق نقش ها می شویم نه نقش پردازان!»

یک نگاه کوتاه به کامنت های زیر این پست کافی است تا مطمئن شویم مردم هم که مخاطبان اصلی این سریال هستند لزومی برای شباهت ریحانه پارسا و لیلا نمی بینند. ریحانه پارسا که به نظر می رسد از این اتفاقات و جوسازی ها بر علیه خودش دلگیر است به خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان گفت:من الان باید چه بگویم!؟ اینها صرفا یک سری عکس بوده که هیچ مشکلی از نظر ارشاد نداشت و و دلم خواست آنها را منتشر کنم، حاوی هیچ پیام و نیتی هم نبود.

ریحانه پارسا بعد از حاشیه سازی ها برای پایان دادن به ماجرا تصویری از کارگردان و تهیه کننده سریال «پدر» در صفحه مجازی خود منتشر کرد و گفت:من دست شما رو می‌بوسم…

من تا ابد مدیون اعتماد این دو عزیزم… من، ریحانه پارسا دختری که از الان تا همیشه اگر کسی میشناستش به واسطه‌ی سریال پدر هست (این رو هیچ وقت یادش نمیره) از همین پست میگم، اگر این روزها عکسی دیده شده که فرق زیادی با تصویر این ماه‌های اخیر داره، بی‌هیچ جبهه‌گیری خاصی و موضع داشتن بوده و هست…

این بازیگر در پایان اضافه کرد: این عکس‌ها صرفا توجیهی است که ریحانه هیچ شباهتی(ظاهری) به لیلای دیده شده نداره!

از تقدیس «لیلا» سریال پدر تا حذف هشتگ ریحانه پارسا

به گزارش شبستان فضای مجازی که این روزها در کشور ما به یکی از بزرگ ترین و قدرتمندترین رسانه ها تبدیل شده، بدون هیچ محدودیتی به جلو می تازد و خیلی از اصول خبری از جمله اصل امانت داری و صداقت را که مهم ترین و بنیادی ترین اخلاق حرفه ای است اغلب زیرپا می گذارد. این موج اتهام زنی‌ها، محکوم کردن‌ها، نصیحت‌ها و قضاوت‌ها که پس از انتشار چند عکس در فضای مجازی به سوی بازیگری تازه کار روانه می شود چه نتیجه ای دربرخواهد داشت؟ زمانی در گذشته شائبه ای مطرح شد که مصطفی زمانی بعد از بازی در نقش یوسف پیامبر قرار است تا مدتی نقش دیگری را نپذیرد تا ذهنیت مخاطب را به هم نریزد و سوال این است که آیا ریحانه پارسا نقشی پیامبر گونه داشت؟ آیا قرار است باورهای جامعه با چند عکس (که صرفا نشان دهنده تفاوت های زندگی حقیقتی یک کاراکتر با نقشی که بازی کرده ) به هم بریزد؟

پایان پیام/298

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟