حاشیه سازی ریحانه پارسا بازیگر سریال پدر؛ ریحانه یا لیلا ؟!


روزنامه هنرمند از اقدام ریحانه پارسا دفاع کرد. این روزنامه با بیان اینکه نمی‌توان ریحانه پارسا را مقصر ماجرا دانست، نوشت: «اگر قرار باشد کمی عمیق‌تر به موضوع بنگریم باید از لیلای قصه تشکر کنیم که با استفاده از عقاید واهی و ظاهری متفاوت با آنچه که هست نخواست هوادارانش را فریب دهد.»

فرارو- با وجود اینکه چند روزی است سریال پر حاشیه "پدر" به پایان رسیده است، اما انتشار تصاویر ریحانه پارسا بازیگر نقش اول زن این سریال جنجال تازه‌ای به پا کرده است. این جنجال در حالی ایجاد شده که سازندگان سریال "پدر" به دنبال تولید فصل دوم آن هستند.
حاشیه سازی "ریحانه پارسا" بازیگر سریال پدر؛ "ریحانه" یا "لیلا"؟!
ریحانه پارسا تصاویر سریال پدر را از اینستاگرام خود پاک و تصاویر متفاوتی را منتشر کرد

به گزارش فرارو، ریحانه پارسا با انتشار تصاویر تازه ای در صفحه اینستاگرام خود سرو صدای زیادی به پا کرده است. پارسا پس از پایان سریال "پدر" تصاویری مربوط به این سریال را از صفحه اینستاگرام خود پاک کرد و تصاویر تازه و متفاوتی از خود را منتشر نمود. برخی کاربران جریان ارزشی به شدت از رفتار بازیگر نقش "لیلا" در سریال پدر انتقاد کرده اند.

پس از این اقدام پارسا حامد عنقا تهیه کننده سریال به سرعت واکنش نشان دهد. او با انتشار عکسی از "لیلا" این جمله را در اینستاگرام رسمی سریال پدر منتشر کرد"ما عاشق نقش‌ها میشویم نه نقش پردازان".

از طرف دیگر درحالی تولید کنندگان سریال در حال تدارک برای ساخت فصل دوم آن هستند زمزمه هایی مبنی بر احتمال کنار گذاشتن ریحانه پارسا از فصل دوم سریال به گوش می‌رسد.

اما ریحانه پارسا روز گذشته با انتشار پستی در اینستاگرام درباره تصاویر تازه منتشر شده از خود ضمن تشکر از عوامل سریال پدر نوشت: "ریحانه پارسا دختری که از الان تا همیشه اگر کسی میشناستش به واسطه‌ی سریال پدر هست (این رو هیچ وقت یادش نمیره) از همین پست میگم اگر این روز‌ها عکسی دیده شده که فرقِ زیادی با تصویرِ این ماه‌های اخیر داره بی هیچ جبهه گیری خاصی و موضع داشتن بوده و هست صرفا توجیهی است که ریحانه هیچ شباهت (ظاهری) به لیلای دیده شده نداره."
بیشتر بخوانید: ریحانه پارسا: خوشحالم که دنبال چهره زیبا داشتن نبودم!
اما منتقدان ریحانه پارسا می‌گویند اتفاق رخ داده یک "افتضاح" برای صداوسیما و این بازیگر "تازه به دوران" رسیده است.

کاربری به نام وجیهه سامانی نوشته است: «خانم بازیگر در پست اخیرشون در مورد دلیل پخش عکس‌های متفاوت این روزهاشون نوشتن: "صرفا توجیحی است که ریحانه هیچ شباهت (ظاهری) به لیلای دیده شده، نداره! " یکی نیست بپرسه مگه زیبایی، اصالت، نجابت و معصومیت ذاتی چه ایرادی داره که اینطور ازش اعلام برائت کردید؟»

یا احسان سالمی معتقد است: «ریحانه پارسا بازیگر سریال پدر یجوری از نقشی که تو سریال بازی کرده اعلام برائت کرده که انگار کاراکتر لیلا تو این سریال جذام داشته! بزرگوار شما اگه انقدر از نقشی که بازی کردی، بیزار بودی که به سرعت ازش اعلام برائت کنی، اصلا چرا بازیش کردی؟!»
حاشیه سازی "ریحانه پارسا" بازیگر سریال پدر؛ "ریحانه" یا "لیلا"؟!واکنش ریحانه پارسا به انتقادات
کاربر دیگری اقدام بازیگر نقش لیلا را نشان دهنده ضعف جامعه بسیجی کشور در تولید هنرمند و بازیگر دانسته و نوشته است: «داستان افتضاح ریحانه پارسا جدا از بحث رفتار غیرحرفه‌ای و خام سلبریتی که تازه به دوران رسیده است گویای ضعف مفرط جامعه بسیج و امثالهم است در ایجاد آکادمی‌های هنر و بازیگری و پرورش هنرمند متعهد! باز بچه‌ها را ببرید میدان تیر و میدان هنر را خالی گذارید!»
برخی نیز معتقدند که ریحانه پارسا سرنوشت "صدف طاهریان" و برخی بازیگران صداوسیما که به شبکه جم پیوستند را در این باره یادآوری می کنند.
اما ریحانه هوادارانی هم دارد بسیاری معتقدند که او حق دارد که "خودش باشد" و هر گونه که دوست دارد زندگی کند. کاربری در این باره توئیت کرده است "او لیلا نیست... او ریحانه است... یک انسان است... و نمیخواهد براساس سناریوی نوشته شده زندگی کند."
حاشیه سازی "ریحانه پارسا" بازیگر سریال پدر؛ "ریحانه" یا "لیلا"؟!
روزنامه صداوسیما اقدام ریحانه پارسا را اشتباه خواند

انتقاد روزنامه جام جم و کیهان از ریحانه پارسا
واکنش‌های به ماجرای ریحانه پارسا امروز به روزنامه‌ها هم رسید. روزنامه جام جم وابسته به صداوسیما با انتشار مطلبی با عنوان "اشتباه می‌کنی لیلا! " از رفتار اخیر او انتقاد کرده است.

جام جم رفتار ریحانه پارسا را ناشی از "بی تجربگی و ذوق زدگی ناشی از کسب شهرت" دانسته است. جام جم همچنین رفتار این بازیگر ۱۹ ساله را نشان دهنده این دانسته که "ورود او به دنیای بازیگری چقدر ناگهانی و بدون شناخت کافی از حواشی این جهان بوده است."

گزارشگر روزنامه صداوسیما در واکنش به توضیحات ریحانه نوشت: "اجازه بدهید بگوییم این برای یک بازیگر در دوران فعلی، یعنی دور بودن خیلی زیاد از فضای جامعه."
بیشتر بخوانید: بیژن امکانیان: برای بازی در سریال «پدر» خیلی فُحش خوردم

روزنامه کیهان نیز امروز در مطلبی به ریحانه پارسا انتقاد کرده است.

کیهان نوشت: «بازیگری که با اولین تجربه نقش‌آفرینی‌اش در صداوسیما به شهرت رسیده، این روز‌ها در فضای مجازی رفتار‌های نامتعارفی را در پیش گرفته است. البته این اولین بار نیست که یک بازیگر، این گونه از شهرت به دست آمده از طریق رسانه ملی سوءاستفاده می‌کند.»

کیهان در ادامه با طرح این سوال که "چگونه می‌توان این گونه رفتار‌ها را کنترل کرد؟ " به نقل از میکائیل دیانی که پژوهشگر رسانه معرفی شده نوشته است: "مسئله اصلی این است که بازیگران و چهره‌های مشهور در کشور ما هیچ نسبت سازمانی با جایی که برای آن فعالیت می‌کنند ندارند. در صداوسیما روال این است که بازیگران با تهیه کنندگان قرارداد می‌بندند و صداوسیما نیز با تهیه کنندگان سر و کار دارد. "

نسخه‌ای که کارشناس کیهان برای حل مشکل پیچیده است در نوع خود جالب است. این کارشناس مدعی است: "در بسیاری از کشور‌های جهان، خود سازمان‌ها، شبکه‌های تلویزیونی یا شرکت‌های تولید فیلم و سریال با بازیگران قرارداد می‌بندند و نکات اصلی و الزامات ضروری در حوزه ستاره سازی در این قرارداد‌ها لحاظ می‌شود. ازجمله مواردی که لحاظ می‌شود این است که حق شهرت، حق مالکیت معنوی، حق تصویر، حق تجارت و... از آن بازیگر سلب می‌شود و در اختیار آن سازمان یا شرکت قرار می‌گیرد. به طور مثال، وقتی حق تصویر یک بازیگر در اختیار یک سازمان باشد، رفتار‌های آن بازیگر در شبکه‌های اجتماعی نیز کنترل می‌شود و دیگر یک بازیگر نمی‌تواند هر طور که خواست در فضای مجازی فعالیت کند."

کارشناس کیهان می‌نویسد: «متأسفانه در کشور ما این مسئله رعایت نمی‌شود و می‌بینیم که یک فرد با حضور خود در تلویزیون که برای هر دقیقه آن میلیارد‌ها تومان هزینه می‌شود، هیچ تعهدی ندارد؛ نه در حوزه تجاری و اقتصادی کنترل مالی می‌شود، نه در زمینه تبلیغات و نه در حوزه فرهنگی. به همین دلیل هم یک فرد به خودش اجازه می‌دهد با اولین حضور خود در یک سرالن و شهرتی که از این طریق به دست می‌آورد، هر طور خواست رفتار کند.»
البته کارشناس کیهان به این موضوع اشاره نمی‌کند که ریحانه پارسا پس از پایان همکاری اش با سریال "پدر" تصاویر خود را منتشر کرده است. قاعدتا این حق مالکیت معنوی، حق تصویر و حق تجارت نمی‌تواند مادم العمر باشد و بازیگران و هنرمندان پس از پایان همکاری خود با یک مجموعه می‌توانند این حق را به شرکت یا مجموعه دیگری واگذار کنند و یا اصلا به کسی واگذار نکنند.
حاشیه سازی "ریحانه پارسا" بازیگر سریال پدر؛ "ریحانه" یا "لیلا"؟!روزنامه هنرمند از اقدام پارسا دفاع کرد

با وجود این تفسیر‌ها امروز روزنامه هنرمند از اقدام ریحانه پارسا دفاع کرد. این روزنامه با بیان اینکه نمی‌توان ریحانه پارسا را مقصر ماجرا دانست، نوشت: «اگر قرار باشد کمی عمیق‌تر به موضوع بنگریم باید از لیلای قصه تشکر کنیم که با استفاده از عقاید واهی و ظاهری متفاوت با آنچه که هست نخواست هوادارانش را فریب دهد.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «موضوعی که مدت‌ها جامعه ما با آن دست به گریبان است و بخش عمده‌ای از مشکلات هم اکنون کشور به خاطر همین نگاه منفعت طلبانه و متظاهرانه است. دروغگو‌های منزجر کننده که با عناوین مختلف مذهبی وارد حوزه‌های گوناگون مدیریتی کشور شده اند و با کارهایشان ضربه‌های جبران ناپذیری به اعتقادات و باور‌های مردم می‌زنند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تلویزیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری