دعوای خروس جنگی و طاووس نر | فیلم


دعوای خروس جنگی و طاووس نر | فیلم

خروس معمولاً بیشتر از یک جفت (مرغ) برای خود انتخاب می‌کند، و چون نمی‌تواند محافظت از تک تک لانه مرغها را انجام بدهد، لذا عموماً منطقه‌ای را که مرغهایش در آنجا هستند مراقبت می‌کند و چنانچه خروس دیگری به محدوده او نزدیک شود به او حمله خواهد کرد. در طی روز خروس در جائی بلندتر از زمین (بین یکی دو متر) می‌نشیند و مراقبت از محدوده و مرغهایش را در...

خروس معمولاً بیشتر از یک جفت (مرغ) برای خود انتخاب می‌کند، و چون نمی‌تواند محافظت از تک تک لانه مرغها را انجام بدهد، لذا عموماً منطقه‌ای را که مرغهایش در آنجا هستند مراقبت می‌کند و چنانچه خروس دیگری به محدوده او نزدیک شود به او حمله خواهد کرد. در طی روز خروس در جائی بلندتر از زمین (بین یکی دو متر) می‌نشیند و مراقبت از محدوده و مرغهایش را در مقابل خطر حمله دیگر جانوران و خروسهای دیگر انجام می‌دهد، و چنانچه احساس خطری بکند با درآوردن صداهایی از خود به مرغها اعلام خطر می‌کند. خروس دارای نژادهای متعدد ومتفاوتی است که در هر نژاد خصوصیات منحصربه‌فردی مشاهده می‌شود.

طاووس به خاطر دم حیرت انگیزش از هزاران سال پیش مورد توجه بشر قرار گرفته است. دم پرنده نر معمولا ترکیبی است از رنگ‌های آبی و سبز به صورت قطاری قرار می‌گیرند که ۶۰درصد از طول پرنده را تشکیل می‌دهد، به این پرنده پرنده هزارچشم نیز گفته می‌شود که در واقع این حالت همان نقش نگار قهوه‌ای و طلایی است، هنگامی که طاووس نر چتر می‌زند، مانند تعداد زیادی چشم‌ باز دیده می‌شوند و زیبایی شگفت انگیزی ایجاد می‌کنند.ترکیب رنگ‌بندی بدن و دم در حیوان نر بسیار متنوع‌تر و جذاب‌تر از حیوان ماده است، بدن طاووس ماده قهوه‌ای و خاکستری است و معمولا زیر گردن سبز رنگ است، زیرا هنگانی که روی تخم می‌نشینند، بتوانند در طبیعت از دید شکارچیان در امان باشند.

علت اصلی چتر زدن در طاووس جلب نظر پرنده ماده است با این کار ماده بر اساس اندازه و رنگ و کیفیت دم جفت خود را انتخاب می‌کند و پس از پایان فصل جفت‌گیری این دم شروع به ریختن می‌کند و دم واقعی که دارای پرهای کوچک و خاکستری است باقی می‌ماند، تا در فصل بعد پرهای جدید و زیبا مجددا نمایان شوند. نکته‌ای جالب درباره طاووس‌ها این است که بر خلاف سایر پرندگان که تک همسری هستند، طـاووس‌ها چند همسری هستند. پرنده ماده از بهار تا تابستان جفت‌گیری می‌کند و ۳-۵ تخم می‌گذارد و تخم‌ها بعد از ۲۸ روز به دنیا می‌آیند.

(۵۲۲)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...