کشف اشیای سفالی دوره سلجوقی در جنوب شهر زنجان


مسئول پژوهش های اداره کل میراث فرهنگی زنجان گفت: فرونشست منزلی در جنوب شهر زنجان به پیدا شدن آثار تاریخی بجا مانده از دوره سلجوقی و پیش از آن انجامید. ...

مسئول پژوهش های اداره کل میراث فرهنگی زنجان گفت: فرونشست منزلی در جنوب شهر زنجان به پیدا شدن آثار تاریخی بجا مانده از دوره سلجوقی و پیش از آن انجامید.

کشف اشیای سفالی دوره سلجوقی در جنوب شهر زنجان

خبرگزاری مهر: ابوالفضل عالی افزود: فردی که نخواست نامش فاش شود صبح امروز با حضور در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان ظروف سفالی با خود به همراه آورد که بخشی از تاریخ این شهر را با خود به یادگار داشت.

وی ادامه داد: چهار قطعه ظرف سفالی همراه این شخص متعلق به دوران سلجوقی و پیش از آن بوده و شامل ظروف ساده و لعاب دار است که بعضی سالم و برخی شکسته است.

عالی با اشاره به اهمیت ظروف کشف شده، گفت: اهمیت این اشیا از این بابت است که بخشی از تاریخ بافت قدیمی شهر زنجان را نشان می دهد و متعلق به سده های اولیه و میانی اسلام است.

مسئول پژوهش های اداره کل میراث فرهنگی زنجان ادامه داد: یکی از این ظروف یک "فقاع" ساده است که در زمان ساخت در کوره دفرمه شده است. فقاع ظرفی است که برای نوشیدنی مورد استفاده قرار می گرفته است.

عالی ادامه داد: تعدادی از این ظروف با تکنیک نقش کنده زیر لعاب تزئین شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین