چرا نوشیدنی های انرژی زا ضرر دارند؟


چرا نوشیدنی های انرژی زا ضرر دارند؟

سلامت نیوز: در اکثر دولت ها ممنوعیت مصرف نوشیدنی های انرژی زا برای نوجوانان و کودکان پیشنهاد و اعمال شده است. تحقیقات جدید نشان می دهند که مصرف بیش از حد نوشیدنی های انرژی زا به مشکلات شدید سلامتی در کودکان و بزرگسالان منجر شده است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، اما چه نکته ای در مورد نوشیدنی های انرژی زا وجود دارد که برای کودکان...

سلامت نیوز: در اکثر دولت ها ممنوعیت مصرف نوشیدنی های انرژی زا برای نوجوانان و کودکان پیشنهاد و اعمال شده است. تحقیقات جدید نشان می دهند که مصرف بیش از حد نوشیدنی های انرژی زا به مشکلات شدید سلامتی در کودکان و بزرگسالان منجر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، اما چه نکته ای در مورد نوشیدنی های انرژی زا وجود دارد که برای کودکان بسیار مضر و برای بزرگسالان خطرناک است.

نوشیدنی انرژی زا چیست؟

نوشیدنی انرژی زا نوعی نوشیدنی است که با افزایش سطح هشیاری ذهنی و تحریک فیزیکی به مصرف کنندگان عرضه می شود. مارک های شناخته شده از نوشیدنی های انرژی زا شامل Red Bull، Monster و Rockstar هستند.

چه مواد غذایی در نوشیدنی های انرژی زا هستند؟

بیشتر ترکیبات شامل کافئین بالا معمولا ۸۰ میلی گرم در ۲۵۰ میلی لیتر.است. این مقدار معمولا بیش از دو برابر مقدار موجود در سایر نوشابه های دیگر است.
نوشیدنی های انرژی زا معمولا حاوی مقادیر زیادی قند هستند که یکی از انگیزه های اصلی برای اعمال ممنوعیت هستند و ممکن است حاوی مواد دیگری نیز که سبب افزایش انرژی هستند مانند جین سنگ، گارناها، کارنیتین و تائورین باشند.
پیشنهاد ممنوعیت برای این نوع نوشیدنی ها بعلت مبارزه با افزایش سطوح چاقی دوران کودکی که یکی از بزرگترین چالش های بهداشتی کشورهاست می باشد.
طبق گفته متخصصان تغذیه، نوشیدنی های انرژی زا مقدار صفر ارزش غذایی را ارائه می دهند و هیچ دلیلی وجود ندارد که کودکان نیازی به مصرف آنها داشته باشند.

در واقع مقدار بیش از حد کافئین می تواند منجر به فشار خون بالا، حالت تهوع، استفراغ عدم کنترل و تشنج شود.

دیگر اثرات نامطلوب مصرف نوشابه های انرژی عبارتند از: اضطراب، بی خوابی، ناراحتی گوارشی، سردرد، بیش فعالی و فرسایش دندان ها.

منبع: www.independent.co.uk

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت