با این ترفندها، پروازهای طولانی راحتی خواهید داشت!


 با این ترفندها، پروازهای طولانی راحتی خواهید داشت!

اگر تا به حال مسافر یکی از پروازهای طولانی بوده باشید، این را می دانید که یک جا نشینی و تا حدودی منفعل بودن برای ساعات طولانی چقدر می تواند خسته کننده باشد. ]]>

با این ترفندها، پروازهای طولانی راحتی خواهید داشت!
اگر تا به حال مسافر یکی از پروازهای طولانی بوده باشید، این را می دانید که یک جا نشینی و تا حدودی منفعل بودن برای ساعات طولانی چقدر می تواند خسته کننده باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 با این ترفندها، پروازهای طولانی راحتی خواهید داشت!

حال به این ترکیب، عواملی همچون؛ رابطه ی معکوس بین ارتفاع و فشار، فعالیت های اعضای داخلی بدن انسان،…. و بسیاری از عوامل دیگر را اضافه نمایید، قطعا در مجموع کوفتگی بسیار زیادی را برای هر مسافری به جای خواهد گذاشت. ما امروز می خواهیم تا ترفندهایی برای پروازهای طولانی مدت به شما یاد بدهیم تا بتوانید در نهایت پروازهای طولانی راحت تری را داشته باشید.

اضطراب را از خودتان دور کنید


به خاطر داشته باشید که یکی از مهم ترین ترفند‌هایی برای پروازهای طولانی مدت، در آسودگی و آرامش در حین سفر است. قبل از پرواز حتما صبحانه و یا ناهار کاملی بخورید و به سراغ یکی از کارهای مورد علاقه ی خود بروید. می توانید موسیقی مورد علاقه ی خود را حتی برای چندین بار گوش دهید، کتابی را که خیلی وقت است می خواهید بخوانید را شروع کنید و حتی در پرواز هم آن را به دست داشته باشید، نرمش کنید و یا به باشگاه بروید و کمی ورزش های کاردیو و هوازی انجام دهید، ماسک نرم کننده بر روی صورت خود بگذارید، … و خیلی کارهای دیگر انجام دهید که مایه ی آرامش شما می شوند.

قبل از سفر یک لیست از مدارک مهم و ضروری که باید به همراه داشته باشید تهیه کنید و از روی همان بررسی کنید تا چیزی را جا نگذاشته باشید. گلدان هایتان را به شخصی مورد اعتماد بسپرید و با خیال راحت به فرودگاه بروید و به این صورت فکر و خیال را از خود دور سازید.

لباس‌ مناسب بپوشید


قدم اول برای شما برای انجام دادن ترفند‌هایی برای پروازهای طولانی مدت که آن را باید رعایت کنید، پوشیدن لباس راحت و مناسب است. از آن جا که راحتی بدن شما شرط اول داشتن سفر راحت است، احتمالاً یکی از بهترین ترفندهایی که ما به شما در این مطلب معرفی می نماییم، همین پوشیدن لباس راحت است.

اگر بخواهیم به زبان ساده به شما درباره ی لباس پوشیدنتان چند توصیه ی ساده بکنیم، باید بگوییم که اصلا مهم نیست موقع بیرون آمدن از هواپیما طبق آخرین مد لباس پوشیده باشید، راحتی را به مد و فشن ترجیح دهید. با توجه به فصلی که دارید سفر می کنید، لباسی را بپوشید که متشکل از شلواری راحت و گشاد و همچنین لباسی راحت باشد. اگر در فصل گرما هستید از ترندهای نخی و خنک و اگر در فصل سرما هستید از ترندهای پشمی و راحت استفاده کنید. اگر هم باید از فرودگاه مستقیم به جلسه ای مهم بروید، لباس های رسمی خود را به همراه داشته باشید تا در فرودگاه لباس هایتان را عوض کنید.

برای انتخاب کفش مناسب هم باید به شما بگویم که در هر فصلی که هستید، بهترین انتخاب برای شما کفش های جلو بسته ی طبی و یا اسپرت هستند زیرا هم به هر ست لباسی می آیند و هم بسیار کاربردی و راحت هستند. اگر زمان پروازتان به گونه ای است که شما باید شب را در هواپیما بخوابید، لباس راحتی و یا خواب خود را به همراه داشته باشید.

تمیز و مرتب باشید


توصیه ی بعدی ما به شما که در زمره ی اقدامات قبل از پرواز برای شماست این است که حتما قبل از پرواز دوش بگیرید و به همراه خود لوازم آرایشی و بهداشتی شخصی خود را به ‌داخل هواپیما ببرید. توجه داشته باشید که در میان لوازم همراه خود حتما اقلامی همچون دستمال مرطوب، خمیردندان، مسواک، اسپری، مام و لباس ‌‌های تمیز به ‌همراه داشته باشید.

وسایل الکترونیکی خود را شارژ کنید


با توجه به این که امروزه همه ی ما رابطه ای قطع نشدنی با وسایل ارتباط جمعی خود که اتفاقا از نوع شارژ شدنی هستند داریم، پیشنهاد می کنم برای این که در حین پرواز دچار پدیده ی تمام شدن باطری نشوید، علاوه بر این که تا آخرین لحظه موبایل و یا دیگر وسایل الکترونیک همراه خود را شارژ کنید بلکه از باطری های کمکی و شارژرهای همراه هم استفاده کنید و در سفر به همراه خود داشته باشید.

بالشت‌ کوچکی را با خود به همراه داشته باشید


فراموش نکنید که قبل از سوار شدن به هواپیما، یک بالشت کوچک تهیه کنید تا در پرواز با خود همراه داشته باشید. کمی که بگردید، انواع بالشت‌ برای پروازهای طولانی مدت و آن هم از نوع سفری، راحت و کم‌ جا موجود است و اتفاقا حمل کردنشان هم آسان است. ایده ی به‌همراه داشتن این بالشت ‌ها ممکن است خسته کننده باشد و به عنوان یک شی جاگیر و اضافی به نظر بیاید، اما این بالشت ها بی شک نجات دهنده ی شما از گردن درد و دیگر دردهای عضلانی خواهد بود و در نهایت کمک بزرگی برای طی کردن ساعات طولانی پروازتان خواهد بود.

آب فراوان بنوشید


شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی پیشنهاد می کنیم که در پروازهای طولانی مدت خود، آب بسیار فراوانی بنوشید تا آب مورد نیاز بدنتان را بتوانید در طول پرواز حفظ کنید. به خاطر ارتفاع و فشار، مطمئنا بدن آب زیادی را در طول پرواز از دست خواهد داد که خود باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی همچون سر درد در طول سفر می شود. با نوشیدن آب زیاد از این مشکل جلوگیری کنید.

کمی خوراکی به ‌همراه داشته باشید


با این که در طول پرواز براساس زمان بندی هایی مشخص پذیرایی از مسافران صورت می گیرد اما به خاطر داشته باشید که اگر به همراه خود مقداری خوراکی دلخواه و کم حجم به همراه داشته باشید، در این صورت می توانید تا راحت تر پرواز خود را پشت سر بگذارید. با توجه به این که تغذیه ی خوب و مناسب در حین یک پرواز طولانی مدت بسیار مهم است، حتما در رعایت و انجام این نکته تلاش خود را به کار ببندید. در نظر داشته باشید که غذایی که در هواپیما برای شما سرو می ‌شود دارای حجم کمی است و ممکن است شما احساس سیری نکنید. همین‌ که به همراه خود مقداری میوه یا آجیل و بیسکوئیت داشته باشید، کافی است.
منبع: مجله گردشگری الی گشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق