کومودو؛ بزرگ‌ترین سوسمار دنیا


اژدهای کومودو، بزرگ‌ترین گونه سوسمار زنده است که می تواند تا بیش از 3 متر طول و بیش از 90 کیلوگرم وزن داشته باشد.…

کومودو؛ بزرگ‌ترین سوسمار دنیا
کومودو؛ بزرگ‌ترین سوسمار دنیا
سیناپرس: اژدهای کومودو، بزرگ‌ترین گونه سوسمار زنده است که می تواند تا بیش از ۳ متر طول و بیش از ۹۰ کیلوگرم وزن داشته باشد. این خزنده گوشتخوار با دندان‌های تیز خود می تواند شکارهایی به بزرگی آهو، گراز وحشی و حتی بوفالو را نیز طعمه خود قرار دهد.

اگر چه این سوسمار غول پیکر با توجه به اسم و ظاهرش بسیار ترسناک به نظر می رسد اما به همان اندازه نیز در خطر انقراض قرار دارد. جزایر اندونزی که تنها زیستگاه این سوسمار به شمار می آیند توسط انسان‌ها از گیاهان و درختان پاک شده و بدین ترتیب علاوه بر از بین رفتن زیستگاه های معدود این حیوان، طعمه هایش نیز توسط انسان شکار شده و چیزی برای او باقی نمی ماند.

این گوشتخواران فلس دار غول پیکر میراث سالیان بسیار دور به نظر می رسند که روش تولید مثل در آن ها بسیار جالب است. کومودور ماده می تواند به همان روش سنتی و معمول با کومودور نر جفت گیری کرده و سپس تخم های بارور شده را در لانه‌ای جای دهد اما کومودور مادر می تواند حتی بدون جفت گیری نیز تخم گذاشته و از طریق نوعی فرآیند خاص که به آن «بکرزایی» گفته می شود فرزندانش سر از تخم دربیاورند بدون اینکه لقاحی بین تخمک های کومودور ماده و اسپرم های کومودور نر صورت گرفته باشد.

#roydadhaye_mohem.iosSlider .slider .item{ height: 450px !important; } #roydadhaye_mohem{ height: 450px !important; }
کومودو؛ بزرگ‌ترین سوسمار دنیا
لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟