راهنمای خرید لپ‌تاپ با بودجه 7 تا 10 میلیون تومان / شهریور 97


راهنمای خرید لپ‌تاپ با بودجه 7 تا 10 میلیون تومان / شهریور 97

خرید لپ‌تاپ با توجه به نیاز و بودجه، کار سختی محسوب می‌شود، مخصوصا اگر به تولیدات شرکت خاصی علاقه‌مند نباشید. با توجه به نوسانات اخیر بازار ارز، شاهد افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها خصوصا در محصولات دیجیتالی هستیم. بنابراین رنج قیمتی لپ‌تاپ‌ها رسما تغییر کرده و اکنون شاید نتوانید با پرداخت مبلغی در حدود 6 و یا 7 میلیون تومان لپ‌تاپ قدرتمندی را...

خرید لپ‌تاپ با توجه به نیاز و بودجه، کار سختی محسوب می‌شود، مخصوصا اگر به تولیدات شرکت خاصی علاقه‌مند نباشید. با توجه به نوسانات اخیر بازار ارز، شاهد افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها خصوصا در محصولات دیجیتالی هستیم. بنابراین رنج قیمتی لپ‌تاپ‌ها رسما تغییر کرده و اکنون شاید نتوانید با پرداخت مبلغی در حدود ۶ و یا ۷ میلیون تومان لپ‌تاپ قدرتمندی را بخرید! این گونه شد که تصمیم گرفتیم تا در سری مقالات جدیدی به معرفی بهترین لپ‌تاپ‌ها در رنج‌های قیمتی مختلف بپردازیم. پیش‌تر شما را با بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر از ۴ میلیون تومان و ۴ تا ۷ میلیون تومان آشنا کردیم و حال قصد داریم بهترین‌‌ها در رنج قیمتی ۷ تا ۱۰ میلیون تومان را معرفی کنیم. رده‌ای که پیش‌تر مربوط به بهترین محصولات بازار و حتی گران‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود می‌شد اما حالا برای بعضا محصولات میان‌رده و قدیمی است! اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ با مشخصات قابل قبول (در دنیای امروزی) را بخرید، با ما و راهنمای خرید لپ‌تاپ با بودجه ۷ تا ۱۰ میلیون تومان همراه باشید.

دل Vostro 5471

دل، معمولا محصولات بالارده و گران قیمت خود را در سری XPS معرفی و راهی بازار می‌کند. مدل‌هایی که از کیفیت ساخت بالا و سخت‌افزاری قدرتمند بهره می‌برند. اما این‌ روزها به‌دلیل نوسانات بازار ارز، قیمت محصولات این سری سر به فلک کشیده و تقریبا مدلی که بتوانید با مبلغی کمتر از ۱۲ میلیون تومان بخرید، وجود خارجی ندارد! بنابراین تصمیم گرفتیم تا به سراغ لپ‌تاپ رده بالای دیگری از این کمپانی با نام Vostro 5471 برویم. این مدل از طراحی ساده و معمولی‌ برخوردار بوده و کیفیت ساخت آن به‌شدت بالاست. در رابطه با طراحی آن، همین بس که بگوییم با یک لپ‌تاپ ۱.۵ کیلوگرمی طرف هستید.

دل برای Vostro ترکیبی از بهترین‌ها را در نظر گرفته است. پردازنده Intel Core i7 8550U از سری کم‌مصرف با ۸ مگابایت حافظه کش اختصاصی و سرعت ۴ گیگاهرتز، کارت گرافیکی ATI Radeon™ ۵۳۰ GDDR5 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی، ۸ گیگابایت رم DDR4 و هاردی یک ترابایتی دست در دست هم داده‌اند تا با یک محصول قدرتمند و به‌روز طرف باشیم. این حافظه از نوع هیبریدی بوده و شامل ۱۲۸ گیگابایت SSD نیز شده و می‌تواند تضمین کند که با سرعت بالاتری مشغول فعالیت خواهید شد. Vostro یک لپ‌تاپ با نمایشگر ۱۴ اینچی FHD، پنل IPS و روکش مات است که برای تماشای ویدئو و یا انجام برخی بازی‌ها گزینه‌ای ایده‌آل به‌نظر می‌رسد؛ با این حال این نمایشگر لمسی نیست و به فرمان‌های دست پاسخی نخواهد داد.

این ساخته دل تقریبا همه‌کاره خواهد بود و می‌توان با آن برنامه‌های خاص را به اجرا درآورد و یا فیلم دید و پروژه‌های دانشجویی را تکمیل کرد؛ البته گزینه مناسبی برای گیمرها نیز به‌شمار می‌رود چرا که گرافیک قدرتمندی داشته و به راحتی قابل حمل است. با این حال نباید انتظار اجرای بازی‌های گرافیکی با حداکثر توان را داشته باشید!

حدود قیمت: ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

چرا بخریم؟

کیفیت ساخت بالا صفحه نمایش عالی سخت‌افزار بسیار قدرتمند و کم‌مصرف کیبورد مناسب با نور پس زمینه دو اسپیکر با صدای بلند و کیفیت بالا باتری با شارژدهی قابل قبول وزن ۱.۵ کیلوگرمی

چرا نخریم؟

عدم وجود درایو نوری

لنوو Ideapad 700

راهنمای خرید لپ‌تاپ با بودجه 7 تا 10 میلیون تومان / شهریور 97

برای پیشنهاد دوم به سراغ محصولی از شرکت چینی و چند ملیتی لنوو با نام ideapad 510 می‌رویم. همانطور که می‌توان حدس زد، این مدل همچون اکثر محصولات این برند یک لپ‌تاپ همه‌کاره است. Ideapad 700 به پردازنده نسل ششم اینتل یعنی Core i7 6700HQ با حداقل فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۶ مگابایت حافظه کش اختصاصی مجهز شده و حتی در حالت توربو از این هم قدرتمندتر شده و فرکانسش به ۳.۵ گیگاهرتز می‌رسد!

از دیگر مشخصات لپ‌تاپ فوق‌العاده لنوو می‌توان به کارت گرافیکی انویدیا GeForce GTX 950M با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی و همچنین رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR4 اشاره داشت. البته ideapad 700 لنوو به هاردی یک ترابایتی مجهز شده و فاقد نمونه هیبریدی است؛ یعنی خبری از SSD در این مدل نیست و نمی‌توانید از سرعت بالای این حافظه‌های جامد بهره‌مند شوید (هر چند که با پرداخت مبلغ اضافی می‌توان از SSD بهره گرفت). کیفیت ساخت این مدل بسیار بالاست؛ در حدی که می‌‌توان به چشم یک محصول بالارده و پرچمدار (!) به آن نگاه کرد. این را هم بدانید که وزن دستگاه ۲.۳ کیلوگرم بوده و ضخامتش بیش از ۲ سانتی‌متر است.

لپ‌تاپ پیشنهادی ما از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی Full HD سود می‌برد که نسبت تصویر ۱۶ به ۹ داشته و در ساختش از پنل IPS استفاده شده است. کیفیت نمایشگر بالا بوده و با تکیه بر روکش مات می‌توان آن را نمونه‌ای کامل دانست. با توجه به قدیمی بودن این مدل شاهد استفاده از پورت‌های جدید نظیر USB Type C در آن نیستیم اما در این رنج قیمتی، Ideapad 700 بهترین لپ‌تاپی است که می‌توانید از لنوو بخرید!

حدود قیمت: ۹.۱۰۰.۰۰۰ تومان

چرا بخریم؟

طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا اسپیکرهای داخلی با تکنولوژی Dolby Home Theater کیبورد قابل قبول با نور پس زمینه نمایشگر خوب و باکیفیت پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی در تاچ‌پد مجموعه سخت‌افزاری قدرتمند ۱۶ گیگابایت رم

چرا نخریم؟

فاقد پورت USB Type-C فاقد درایو نوری کمی قدیمی شده است!

ایسوس FX503VD

راهنمای خرید لپ‌تاپ با بودجه 7 تا 10 میلیون تومان / شهریور 97

به جرات می‌توان محصولات تولیدی ایسوس را بعد از اپل، باکیفیت‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار دانست. این کمپانی علاوه‌بر تولید محصولات متنوع و خاص، سری هم به دنیای گیمینگ زده و لپ‌تاپ‌های قدرتمندی را برای گیمرها تدارک دیده است. یکی از این محصولات با نام FX503VD شناخته می‌شود که از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی Full HD بهره می‌برد. این نمایشگر با تکنولوژی انحصاری ایسوس ساخته شده و می‌توانید از زاویه ۱۷۸ درجه نیز به آن نگاه کنید؛ ضمن اینکه از نرخ بازسازی تصویر ۶۰ هرتز نیز سود می‌برد تا برای گیمرها گزینه‌ای ایده‌آل به‌نظر آید.

با توجه به رده این محصول می‌بایست شاهد ظاهری خشن در آن باشیم. ایسوس نیز این موضوع را کاملا درک کرده و با ترکیب رنگ‌های قرمز و مشکی و حتی استفاده از نور قرمز رنگ برای پس زمینه کیبورد، کاری کرده تا از پشت ویترین و بدون دیدن مشخصات نیز بدانید که با یک محصول گیمینگ طرف هستید.

ایسوس تصمیم گرفته تا بهترین‌ها را در این محصول گرد هم آورد. پردازنده Intel Core i7 7700HQ با حداقل فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز که در حالت توربو تا ۳.۸ گیگاهرتز کلاک می‌شود، کارت گرافیکی انویدیا GeForce GTX 1050 GDDR5 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی، ۸ گیگابایت رم DDR4 و هارد دیسک یک ترابایتی همه دست در دست هم داده‌اند تا با یک محصول قدرتمند طرف باشیم. البته در این مدل نیز شاهد استفاده از SSD نیستیم اما می‌توانید با پرداخت مبلغی اضافی از این نوع حافظه‌های پر سرعت نیز بهره‌مند شوید.

این دستگاه تقریبا همه‌کاره خواهد بود و می‌توان با آن برنامه‌های گرافیکی را به اجرا درآورد و مشغول اجرای بازی‌های گرافیکی شد. علاوه بر این‌ها با تکیه بر بلندگوهای استریو داخلی با تکنولوژی SonicMaster می‌توان بر روی کاربری مالتی‌مدیای FX503VD نیز حساب کرد. از دیگر ویژگی‌های شاخص این مدل می‌شود به وزن ۲.۵ کیلوگرمی و ضخامت ۲.۴ سانتی‌متری اشاره کرد که حمل و نقل آسان یک دستگاه گیمینگ را ممکن می‌سازد.

حدود قیمت: ۸.۸۰۰.۰۰۰ تومان

چرا بخریم؟

ظاهر خشن و مناسب برای یک محصول گیمینگ مجموعه سخت‌افزاری قدرتمند صفحه نمایش فوق‌ العاده با نرخ بازسازی تصویر ۶۰ هرتز شارژدهی عالی (بیش از ۴ ساعت در حالت استفاده ترکیبی) بلندگوهای استریو داخلی با تکنولوژی SonicMaster کیبورد با نور پس‌زمینه و تاچ‌پد قابل قبول

چرا نخریم؟

فاقد درایو نوری فاقد پورت USB Type C بدنه مستعد جذب اثر انگشت

اچ‌پی bs193nia

لپ‌تاپ پیشنهادی ما از برند با سابقه اچ‌پی با نام bs193nia توسط پردازنده Core-i7 نسل هشتم اینتل از سری کم مصرف (۸۵۵۰U) و ۱۲ گیگابایت رم DDR4 قدرت خود را تامین می‌کند. سایر مشخصات فنی آن شامل نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن Full HD و پنل TFT، هارد دیسک یک ترابایتی با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه، تراشه گرافیکی ساخت AMD با نام Radeon™ ۵۳۰ GDDR3 مجهز به ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی و بلندگوهای استریو داخلی هستند.

اچ‌پی در ساخت این مدل از لپ‌تاپ‌های خودش از پلاستیک با کیفیتی بهره گرفته که موجب کاهش وزن و ضخامت دستگاه شده تا جایی که وزن لپ‌تاپ ۲.۱ کیلوگرم و ضخامت آن نزدیک به ۲.۴ سانتی‌متر است که برای محصولی در این سطح قابل قبول ارزیابی می‌شود. از لحاظ طراحی در مجموع می‌توان به این مدل نمره قبولی داد چرا که سازنده جهت افزایش زیبایی ظاهری از رنگ‌های متفاوتی در بدنه استفاده کرده که آن را خاص‌تر می‌کند.

این دستگاه نسبت به قیمت خود، تمامی امکانات یک لپ‌تاپ بالارده را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر دانشجو هستید و به لپ‌تاپی برای پروژه‌های خود نیاز دارید، این دستگاه را به لیست خرید خود اضافه کنید؛ گرچه با تکیه بر قدرت بالای گرافیکی آن می‌توان نیم‌نگاهی نیز به بازی‌ها داشته باشید.

حدود قیمت: ۷.۱۰۰.۰۰۰ تومان

چرا بخریم؟

سخت‌افزار قدرتمند و کم‌مصرف طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب کیبورد عالی برای استفاده روزمره تاچ‌پد خوب با پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی باتری با شارژدهی مطلوب وب‌کم TrueVision HD Camera با میکروفون داخلی مجهز به درایو نوری

چرا نخریم؟

نمایشگر می‌توانست بهتر باشد فاقد پورت USB Type-C

ایسر Aspire A715-71G

راهنمای خرید لپ‌تاپ با بودجه 7 تا 10 میلیون تومان / شهریور 97

سری A، لپ‌تاپ‌های میان‌رده ایسر را تشکیل می‌دهند که با وجود قطعات یکسان با تولیدات شرکت‌های دیگر، از قیمت پایین‌تری برخوردارند. Aspire A715-71G مدل پیشنهادی ما از این برند است که توسط پردازنده Core-i7 نسل هفتم اینتل از سری بالا‌رده با پسوند HQ با حداقل فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و ۱۶ گیگابایت رم DDR4 به جنگ با رقبا می‌رود. سایر مشخصات فنی آن شامل نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن Full HD و پنل TFT، هارد دیسک یک ترابایتی با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه به همراه ۱۲۸ گیگابایت SSD، تراشه گرافیکی انویدیا GeForce GTX 1050TI GDDR5 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی، بلندگوهای استریو داخلی و وبکم اچ‌دی هستند.

ایسر در ساخت لپ‌تاپ میان‌رده خودش از پلاستیکی با کیفیت بهره گرفته است و همین امر موجب شده تا شاهد وزن ۲.۴ کیلوگرمی و ضخامتی نزدیک به ۲.۴ سانتی‌متر در آن باشیم که می‌تواند برای محصولی در این رده قابل قبول باشد. ایسر Aspire A715 نسبت به قیمت خود، تمامی امکانات یک لپ‌تاپ بالارده را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مدل از پس اجرای برنامه‌های سنگین و خاص بر می‌آید و حتی می‌توانید تا حد زیادی نیز بر روی اجرای بازی‌ها حساب کنید.

حدود قیمت: ۹.۴۰۰.۰۰۰ تومان

چرا بخریم؟

سخت‌افزار بسیار قدرتمند طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب کیبورد عالی برای استفاده روزمره به‌همراه نور پس‌زمینه مجهز به پورت USB Type-C تاچ‌پد خوب با پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی باتری با شارژدهی مطلوب

چرا نخریم؟

نمایشگر می‌توانست بهتر باشد بدنه مستعد جذب اثر انگشت فاقد درایو نوری

اپل مک‌بوک ایر MQD32 2017

راهنمای خرید لپ‌تاپ با بودجه 7 تا 10 میلیون تومان / شهریور 97

لپ‌تاپ‌های ساخته کمپانی با سابقه اپل، جز خاص‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند چرا که از سیستم‌عامل اختصاصی این کمپانی سیب دوست بهره‌ می‌برند و به طور کلی نرم‌افزار و حتی سخت‌افزارشان با سایر لپ‌تاپ‌ها متفاوت است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا یکی از این دستگاه‌های دوست داشتنی را معرفی کنیم. مک‌بوک ایر MQD32 2017 از نمایشگری ۱۳.۳ اینچی با پنل TFT استفاده کرده که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۹۰۰ را ارایه می‌دهد.

این دستگاه همچنین به چیپست دو هسته‌ای Core i5 اینتل مجهز است که حداکثر فرکانسش ۲.۹ گیگاهرتز اندازه گیری شده است. با این حساب می‌توان پی برد که گرافیک مک‌بوک ایر از نوع آن‌بورد و Intel HD Graphics 6000 بوده و این یعنی خبری از کارت گرافیک اختصاصی و مجزا در آن نخواهد بود. اپل برای محصول خودش از ۸ گیگابایت رم DDR3 استفاده کرده و شاهد ۱۲۸ گیگابایت SSD نیز در آن هستیم که مک‌بوک جان را خواستنی‌تر می‌کند.

ویژگی بارز این دستگاه قابل حمل بودن آن است. از آن‌جایی که MQD32 2017 در رده اولترابوک‌ها قرار می‌گیرد، پس جای تعجبی ندارد اگر وزن ۱.۳۵ کیلوگرمی و ضخامت ۱.۷ سانتی‌متری را برای آن ببینیم. به‌طور کلی اپل دقت زیادی در طراحی این لپ‌تاپ به‌ خرج داده است و جدای از کیفیت ساخت بالا می‌توان، بر روی شارژدهی بسیار خوب آن نیز حساب کرد.

حدود قیمت: ۸.۹۰۰.۰۰۰ تومان

چرا بخریم؟

طراحی فوق‌العاده با کیفیت ساخت بالا سبک، نازک و قابل حمل سیستم‌عامل اختصاصی مک نسخه Sierra عملکرد سخت‌افزاری مطلوب تاچ‌پد عالی با پشتیبانی از تکنولوژی Force Touch مجهز به SSD بلندگو استریو داخلی

چرا نخریم؟

فاقد درایو نوری کیفیت نمایشگر می‌توانست بهتر باشد

منبع

راهنمای خرید لپ‌تاپ با بودجه 7 تا 10 میلیون تومان / شهریور 97

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا