هر خودروی تصادفی، «تصادفی» نیست!


هر خودروی تصادفی، «تصادفی» نیست!

رپورتاژ: طبقه‌بندی خودروهای تصادفی تغییر کرده است. نکته‌ای که باید بدانید، این است که ماشین‌هایی که تصادف سنگینی داشتند، به عنوان خودروهای «اوراقی» شناخته می‌شوند. خودروهای اوراقی مشتری‌های خاص خودشان را دارند که عمدتاً مصرف‌کننده نیست. در این مطلب اشاره‌ای به خودروهای اوراقی و چند و چون خرید و فروش آن نداریم. بلکه می‌خواهیم در...

رپورتاژ: طبقه‌بندی خودروهای تصادفی تغییر کرده است. نکته‌ای که باید بدانید، این است که ماشین‌هایی که تصادف سنگینی داشتند، به عنوان خودروهای «اوراقی» شناخته می‌شوند. خودروهای اوراقی مشتری‌های خاص خودشان را دارند که عمدتاً مصرف‌کننده نیست. در این مطلب اشاره‌ای به خودروهای اوراقی و چند و چون خرید و فروش آن نداریم. بلکه می‌خواهیم در مورد خرید خودروهای تصادفی صحبت کنیم که با چند تغییر و مقدار کمی هزینه، می‌توانند تا سال‌های سال برای خریدار کار کنند. نیم‌نگاهی به سایت دیوار و آگهی‌های خرید خودروهای تصادفی به شما نشان خواهد داد وقتی از آسیب دیده بودن وسیله نقلیه صحبت می‌شود، دیگر مقصود آهن‌پاره‌ای نیست که جز چند قطعه سالم حرفی برای گفتن نداشته باشد. بنابراین بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری باید گزینه‌های موجود را به‌صورت موردی بررسی کرد.

هر خودروی تصادفی، «تصادفی» نیست!
مراجعه مستقیم به فروشنده جهت اطلاع یافتن از جزئیات تصادف مهم‌ترین گام خرید خودروهای تصادفی است. اصولاً فروشندگان برای جلوگیری از مشکلات حقوقی که در آینده گریبانگیرشان خواهد شد( اعم از شکایت خریدار به دلیل غش در معامله) تمامی حقایق در مورد خودروی‌شان را افشا می‌کنند. گام بعدی درخواست عکس‌های خودرو پیش از تصادف، هنگام تصادف و بعد از تصادف از فروشنده است. خودروهای آسیب‌دیده ممکن است از نظر قطعات فنی یا بدنه یا هر دو دچار مشکل شده باشند. نوع هر کدام از این آسیب‌ها روی قیمت خودرو تأثیر می‌گذارد. در نهایت مراجعه به کارشناس فنی یا تعمیرکار و اطمینان بابت کارایی خودرو قدم نهایی است. حالا می‌توانید با خیال راحت قرارداد فروش را منعقد کنید!

خودروهای تصادفی قابل خرید در ایران در کجا یافت می‌شود؟

در سایت دیوار، خرید خودروهای تصادفی آگهی‌های بسیاری به خود اختصاص داده است؛ از خودروهای سبک مثل پراید و برلیانس تا کامیون‌ها و خاورها. به عنوان مثال در این سایت یک پراید 111 مدل 1385 با 200 هزار کیلومتر کارکرد که به دلیل تصادف با موتور، دارای تو رفتگی در سمت راننده است، 8 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. به گفته فروشنده این خودرو از نظر فنی به ویژه موتور کاملاً سالم است و تا انتهای سال بیمه دارد. قاعدتاً خودرویی که تصادفاتی این چنینی دارد، از نظر قطعات آسیبی ندیده است. همچنین در آگهی دیگری پژو 206 صندوق‌دار که با گارد ریل تصادف کرده و با مشخصاتی از قبیل:« تولید سال 1393، کارکرد 85 هزار کیلومتری، سفیدرنگ، دزدگیر، ضبط بلوتوث‌دار و روکش تعویض شده» 23 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

هر خودروی تصادفی، «تصادفی» نیست!
البته در میان چندین آگهی، خودروهای چپ کرده هم به چشم می‌خورند که پیش از خرید آن‎ها باید از سلامت قطعات کاملاً مطمئن شوید. مثلاً مگان موتور 1600 نقره‌ای، مدل سال 1386 با 140 هزار کیلومتر کارکرد 39 میلیون تومان آگهی شده است. فروشنده در آگهی فروش این خودرو ذکر کرده است:« اتوموبیل چپ کرده و فقط سقف و گلگیرهای عقب آسیب دیده‌اند و نیاز به تعویض دارند. البته شاسی‌ها کاملاً سالم هستند. تمام لوازم مورد نیاز از صفر تا صد در اختیار صافکار قرار گرفته، هزینه‌ها پرداخت شده و تنها 15 تا 20 روز زمان برای جمع شدن خودرو لازم است.» اما در میان بعضی دیگر آگهی خرید خودروهای تصادفی، مواردی دیده می‌شود که فروشنده نه تعمیری روی خودرو انجام داده و نه حاضر است هزینه تعمیری بپردازد. مثلاً 207 چپ کرده‌ای بدون هیچ‌گونه تعمیر و صافکاری به قیمت 8 میلیون تومان در سایت دیوار آگهی شده است.

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403