پیاده‌سازی نظام ارزیابی عملکرد متوازن در شرکت مخابرات ایران


پیاده‌سازی نظام ارزیابی عملکرد متوازن در شرکت مخابرات ایران

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، این رتبه‌بندی توسط معاونت راهبرد و توسعه کسب‌وکار با ترکیب عملکرد شاخص‌های کارت امتیازی متوازن و کیفیت پاسخگویی به‌دست‌آمده و طبق گزارش اعلامی ، اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران توانست در ارزیابی سال 1396 با کسب نمره 91 از...

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، این رتبه‌بندی توسط معاونت راهبرد و توسعه کسب‌وکار با ترکیب عملکرد شاخص‌های کارت امتیازی متوازن و کیفیت پاسخگویی به‌دست‌آمده و طبق گزارش اعلامی ، اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران توانست در ارزیابی سال ۱۳۹۶ با کسب نمره ۹۱ از ۱۰۰، بالاترین امتیاز را در بین حوزه‌های ستادی به خود اختصاص دهد. همچنین در ارزیابی و رتبه بندی مناطق مخابراتی سراسر کشور ، مخابرات منطقه سمنان در تمام شاخص های ارزیابی رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داد.
بر اساس نتایج ارزیابی، متوسط نمره عملکرد حوزه‌های ستادی، معادل ۶۷ از ۱۰۰ بود که روابط عمومی شرکت توانست با کسب نمره ۹۱ از ۱۰۰ امتیاز ممکن بالاترین امتیاز را در شاخص‌های BSC یا کارت‌های امتیازی متوازن به خود اختصاص دهد.
در این ارزیابی و رتبه‌بندی که توسط معاونت راهبرد و توسعه کسب‌وکار انجام شد، مجموعاً ۱۳۵ شاخص در کارت‌های BSC برای حوزه‌های ستادی در نظر گرفته شد و عملکرد شاخص‌ها و کیفیت پاسخگویی به آن‌ها برای امتیازدهی به حوزه‌های ستادی به‌عنوان ملاک ارزیابی قرار گرفت.
در صورت اجرای دقیق، منسجم و هدفمند رتبه‌بندی طبق شاخص‌های استاندارد BSC و برنامه‌ها و سنجه‌های مطرح‌شده در کارت امتیازی، رشد چشم‌گیری در شاخص های عملکرد شرکت مخابرات ایران در حوزه‌های مختلف از جمله عملکرد مالی، تجربه مشتری، کیفیت خدمات، فرآیندها، بهبود شبکه و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و رضایتمندی کارکنان و مشتریان شرکت به وجود می آید.
همچنین در برنامه امسال، اهداف کلان شرکت، در تمامی سطوح ستادی و منطقه‌ای خردشده و ارتباط منطقی و علت و معلولی بین اهداف رعایت شده است. ضمن اینکه سعی شده از سنجه‌های به‌روز و متناسب با نیازهای واقعی شرکت در راستای چشم‌انداز و همچنین اهداف عملیاتی استفاده شود.
بر اساس اعلام معاونت راهبرد و توسعه کسب‌وکار، در سال ۱۳۹۷ در راستای بهبود کیفیت اجرای پروژه، دو اقدام اساسی طراحی و استقرار نظام یکپارچه و استاندارد مدیریت پروژه و همچنین استقرار نرم‌افزار مدیریت پروژه در دستور کار قرار دارد. اقدام دیگری که در راستای بهبود کیفیت اجرای پروژه‌ها انجام‌شده است، بازنگری در نحوه تخصیص نفرات حوزه مدیریت پروژه و نحوه پیگیری امور است.
همچنین در رتبه‌بندی راهبردی امسال، در تعریف شاخص‌ها سعی شده تا از مفاهیم جدیدتر، جامع‌تر و همسوتری استفاده شود. تنوع شاخص‌ها و پوشش حوزه‌های مختلف عملکردی در سال جاری از گستردگی وسیع‌تری برخوردار است.
گفتنی است طبق اعلام معاونت راهبرد شرکت مخابرات ایران در ارزیابی سال ۱۳۹۷، توجه به مشتریان داخلی در تمامی حوزه‌ها در سال جاری در دستور کار قرارگرفته است؛ درواقع، تمامی حوزه‌ها می‌بایست به‌منظور کسب رتبه بهتر در ارزیابی، رضایت مشتریان داخلی خود را موردتوجه قرار داده و درنهایت، میزان رضایت مشتریان داخلی، بر ارزیابی هر حوزه اثرگذار خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه