کریم باقری: کی‌روش در نهایت باید پاسخگو باشد


مربی تیم فوتبال پرسپولیس می گوید این تیم پتانسیل را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

کریم باقری: کی‌روش در نهایت باید پاسخگو باشد

به گزارش شفاف، کریم باقری درباره شرایط تیم فوتبال پرسپولیس پس از دیدار برابر الدحیل به صحبت پرداخت. او در این گفت‌وگو با بیان این که قرار نیست اگر استقلال به حریفش می بازد، پرسپولیس هم ببازد، اظهار کرد: درست است که ما شکست خوردیم اما به خاطر یک گلی که در آن بازی دریافت کردیم به بازی برگشت بسیار امیدوار هستیم.

در ادامه‌ گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا را با کریم باقری می خوانیم:

* ابتدا می‌خواهیم درباره دیدار پرسپولیس برابر الدحیل صحبت کنید.

ما در این بازی شکست خوردیم اما واقعیت این است که بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. بازیکنان‌مان با تمام وجودشان برای تیم بازی کردند و بهترین عملکرد را داشتند. در تمام طول بازی سعی داشتیم با کنترل حریف به گل برسیم و یکی، دو فرصت خوب را نیز به دست آوردیم اما نتوانستیم آن فرصت‌ها را به گل تبدیل کنیم و با تساوی به تهران بر گردیم. با توجه به یک گلی که در خانه حریف دریافت کردیم هنوز هم برای صعود شانس داریم و منتظر هستیم در ورزشگاه آزادی برابر هوادارانمان برابر این تیم قطری بازی کنیم.

* در این دیدار پرسپولیس هم تغییر تاکتیک داده بود و هم با تغییر سیستم برابر تیم الدحیل به میدان رفت. نظرتان راجع‌ به این مساله چیست؟

بله. ما سعی کردیم با یک تغییر سیستم شکل بازی‌مان را تغییر دهیم. با این کار دیدید که بشار رسن عملکرد خیلی خوبی در زمین مسابقه داشت و سایر بازیکنان هم واقعا خوب کار کردند. ما با این شیوه توانستیم کاملا الدحیل را کنترل کنیم. الدحیل یکی از تیم‌های بسیار خوب قطری است که فکر می‌کنم به ندرت شکست می خورد.

* مقایسه شکست استقلال و پرسپولیس خیلی‌ها را ناراحت کرده بود. اصلا مقایسه این دو باشگاه با یکدیگر درست است؟

اصلا مقایسه کردن درست نیست. متاسفانه برخی‌ صحبت‌هایی را مطرح می‌کردند و می گفتند چون استقلال به السد باخته ما نیز باید برابر الدحیل شکست سنگینی را متحمل شویم. این چه روش مقایسه کردنی است؟ هر تیمی بازیکنان خودش را دارد و هر بازی شرایط خاص خودش را در زمین ایجاد می‌کند. ما نمی توانیم بگوییم چون استقلال باخته است باید پرسپولیس نیز ببازد. اگر پرسپولیس می بازد استقلال هم می‌بازد اما باز هم می گویم که نکته مثبتی که در بازی ما رقم خورد با یک گل خورده به تهران آمدیم که باز هم هنوز شانس ها را برای ما زنده نگه داشته است.

* پرسپولیس می‌تواند به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند؟

ما این پتانسیل‌ را داریم که به دور بعد صعود کنیم. مطمئنا در بازی برگشت با تمام قوا به زمین می رویم تا بهترین عملکرد را برابر الدحیل داشته باشیم. امیدوارم هواداران هم در این بازی مثل همیشه از ما حمایت کنند.

* روز گذشته (یکشنبه) لیست تیم‌ ‌ملی اعلام شد. لیستی که انتقادات زیادی را به همراه داشت، نظرتان راجع‌ به لیست تیم‌ ‌ملی چیست؟

بگذارید یک واقعیت را بگویم. درباره تیم‌ ‌ملی و نفرات دعوت شده، سرمربی تیم‌ ‌ملی تصمیم می‌گیرد و حق دارد این کار را کند، چرا که او است که باید درباره نتایج پاسخگو باشد. شاید در این میان من یک نظری داشته باشم و شما یک نظر دیگر را مطرح کنید. نظر همه محترم است.

* در این میان خیلی‌ها معتقد بودند که باید بازیکنان بیشتری از پرسپولیس به تیم‌ ‌ملی دعوت می‌شد.

هر کسی در این زمینه نظر خودش را می‌دهد. شاید از نظر من هم باید بازیکنان بیشتری از پرسپولیس انتخاب می‌شدند اما من معتقدم اگر بازیکنی از پرسپولیس به تیم‌ ‌ملی دعوت نشده است، این نشان دهنده این نیست که آن بازیکن کیفیت لازم را ندارد. قطعا پرسپولیس با توجه به شرایطی که در لیگ قهرمانان آسیا دارد، هیچ چیز از تیم‌ ‌ملی کم ندارد. بازیکنان هم که دعوت نشده‌اند نباید ناراحت باشند و کم کاری کنند ،‌ بلکه باید تلاش کنند تا با عملکرد خیلی خوبشان در زمین باعث موفقیت پرسپولیس شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا