سازمان ملل آماده کمک مالی به قحطی زدگان زبمبابوه


سازمان ملل آماده کمک مالی به قحطی زدگان زبمبابوه

سازمان ملل متحد قصد دارد به بیش از یک میلیون نفر از فقرای زیمبابوه که با خطر قحطی روبه رو هستند کمک فوری کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از هراره ، سازمان ملل متحد قصد دارد به بیش از یک میلیون نفر از فقرای زیمبابوه که با خطر قحطی روبه رو هستند کمک فوری کند.سازمان ملل آماده کمک مالی به قحطی زدگان زبمبابوه
اشلی بکستروم، سخنگوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد با توجه به ادامه خشکسالی و کاهش تولید محصولات کشاورزی در زیمبابوه این نهاد آماده می شود نیازهای غذایی بسیار فوری یک میلیون 135 هزار و 500 نفر از را در زمان اوج کمبود مواد غذایی تامین کند. زیمبابوه در کل بیش از 16 میلیون نفر جمعیت دارد.
خبر این کمک پس از انتشار گزارش «شبکه هشدار گرسنگی»(FEWSNET) اعلام شد که در آن بر کاهش خطرناک ذخیره مواد غذایی خانواده های بسیار فقیر مناطق خشک تاکید شده است.
این شبکه هشدار داده است شرایط غذایی فعلی تا مارس سال 2019 ادامه خواهد یافت.
به گفته برنامه جهانی غذا، برای تامین این کمک فوری به بیش از 61 میلیون یورو پول نیاز است.
بر اساس گزارشی رسمی در زیمبابوه، از سال 2018 تا 2019 حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر با خطر کمبود مواد غذایی روبه رو می شوند.
کل جنوب آفریقا چند سالی است با خشکسالی روبه رو است از سوی دیگر تاثیرات منفی پدیده النینو هم مزید بر علت شده است. این کشور از اغاز سال دوهزار درگیر بحران شدید اقتصادی و مالی است این وضع نتیجه سیاست مصادره مزارع سفید پوستان است که رابرت موگابه رئیس جمهور وقت تصمیم به اجرای آن گرفت.
امرسون منانگاگوا جانشین موگابه که ماه گذشته برای یک دوره پنج ساله انتخاب شد، قول داده است اقتصاد این کشور را به ویژه با باز کردن در کشور به روی سرمایه گذاری های خارجی، رونق بخشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06