کارنامه درخشان کاراته کا‌های ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا


کارنامه درخشان کاراته کا‌های ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا

تیم ملی کاراته ایران با کسب 8 مدال خوشرنگ بازی‌های آسیایی توانست عملکرد موفقی در این دوره داشته باشد.

به گزارش فانوس، تیم ملی کاراته کشورمان با 8 نماینده راهی بازی های آسیایی شد و توانست با کسب 8 مدال کارنامه صد در صدی را در این دوره از رقابت ها رقم بزند.

حضور تیم ملی کاراته کشورمان در لیگ های کاراته وان و همچنین قهرمانی آسیا در اردن باعث شد ملی پوشان کشورمان با شناخت و آمادگی راهی جاکارتا شوند و مدال های خوش رنگی را برای کاروان ورزشی ایران رقم بزنند.

کارنامه درخشان کاراته کا‌های ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا

سجاد گنج زاده، ذبیح الله پورشیب، بهمن عسگری و امیر مهدی زاده 4 ملی پوش تیم مردان بودند که با هدایت شهرام هروی در بازی های آسیایی حاضر شدند.

سجاد گنج زاده نخستین نماینده کاراته کشورمان بود که برابر حریفان خود روی تاتامی رفت و توانست با صعود به مرحله فینال و شکست نماینده ویتنام مدال طلای بازی های آسیایی را کسب و روی سکوی قهرمانی بایستد.

امیر مهدی زاده دیگر نماینده کشورمان در مرحله فینال برابر نماینده ای از اندونزی روی تاتامی رفت و با ناداوری که به نفع تیم میزبان گرفته شد به کسب مدال نقره بسنده کرد و توانست کارنامه خوب کاراته را با نقره بازی ها کامل کند.

کارنامه درخشان کاراته کا‌های ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا

دومین نشان طلای کاراته در بازی های آسیایی جاکارتا توسط بهمن عسگری رقم خورد و این ملی پوش کشورمان توانست با پیروزی برابر نماینده عربستان روی سکوی قهرمانی آسیا قرار گیرد و بار دیگر پرچم ایران را به اهتزاز درآورد.

ذبیح الله پورشیب آخرین نمانیده تیم ملی مردان بود که روی تاتامی رفت اما با ناداوری که در حق این ورزشکار رخ داد از رسیدن به فینال بازماند و به کسب مدال برنز بازی ها بسنده کرد.

اما در سوی دیگر بانوان کشورمان برابر حریفان خود روی تاتامی جاکارتا رفتند و موفق به کسب 4 مدال شامل 2 نقره و 2 برنز شدند.

کارنامه درخشان کاراته کا‌های ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا

حمیده عباسعلی توانست با پیروزی برابر نماینده ویتنام و پگاه زنگنه با شکست حریفی از ویتنام مدال برنز این بازی‌ها را از آن خود کنند و طراوت خاکسار و رزیتا علیپور هم در فینال بازی های آسیایی با کسب نشان نقره به کار خود پایان دادند.شاگردان ستاره موسوی توانستند با کسب این 4 مدال بازی های آسیایی کارنامه کارنامه کاراته ایران را تکمیل کنند تا از بهترین رشته های ورزشی کاروان کشورمان در این دوره از بازی های آسیایی باشند.

حسن روحانی پیشکسوت کاراته کشورمان در این باره به خبرنگار ما گفت: ایران قطب کاراته جهان است و این موضوع با نتیجه ای که در جاکارتا رقم خورد قابل مشاهده است. عملکرد هر 8 ملی پوش کاراته کشورمان در این دوره از بازی ها فوق العاده بود و با وجود فشاری که این رقابت ها دارد و نا داوری هایی که رخ داد باز هم توانستند روی سکوهای قهرمانی آسیا قرار گیرند و بهترین عملکرد داشته باشند.

او ادامه داد: در این بازی هایی که به این شکل برگزار می شود مسئولان برگزار کننده سعی می کنند مدال ها بین کشورها توزیع شود و اگر قرار بود بر اساس شایستگی ها مدال ها توزیع شود هر 8 مدال ایران از رنگ طلا بود.معتقدم تیم ملی کاراته بهترین تیم کاروان ایران بود چرا که توانست عملکرد صد در صدی داشته باشد و امیدوارم ملی پوشان ما این سطح فنی خود را به اندازه ای ارتقا دهند که در رقابت ها پیش رو عملکرد داوران نتواند تاثیری بر روند نتایج انها داشته باشد.

کارنامه درخشان کاراته کا‌های ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا

روحانی بیان کرد: حمایت مسئولان فدراسیون از کادر فنی تیم های ملی باعث ایجاد آرامشی در بین ملی پوشان شده است و امروز می توانیم نتیجه این حمایت ها را در عملکرد ورزشکاران کاراته و افتخار آفرینی آنها ببینیم.امیدوارم که کاراته ایران در المپیک 2020 توکیو هم از رشته های موفق کاروان ورزشی ایران باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر