میوه ای که از چاقی و بیماری های متابولیک پیشگیری می کند


میوه ای  که  از  چاقی  و بیماری های  متابولیک  پیشگیری  می کند

محققان درمطالعات خود دریافتندمصرف میوه ای آمازونی موسوم به «کامو کامو» می تواند ازچاقی ناشی از رژیم غذایی پرچرب و با شیرینی زیاد و بیماری متابولیک پیشگیری کند.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، میوه های زیادی وجود دارند که به مقابله با چاقی کمک می کنند، اما حال محقان موفق به شناسایی میوه ای شدند که به مراتب خاصیت قوی تری در مقایسه با کیوی و انواع توت ها در مقابله با چاقی دارد.

میوه ای از جنگل های آمازون به نام «کامو کامو» یک میوه حیرت آور جدیدی است که به سوزاندن چربی ها کمک کرده و از بیماری های متابولیکی پیشگیری می کند.به گفته محققان، ترکیب شیمیایی موجود در میوه کامو کامو آن را بسیار منحصربفرد کرده است. میزان ویتامین C این میوه ۲۰ تا ۳۰ برابر کیوی بوده و میزان پلی فنول های آن ۵ برابر بیشتر از تمشک است.

در این مطالعه، محققان به موش ها عصاره میوه دادند و دریافتند موش ها وزن شان کاهش یافت.محققان همچنین دریافتند میزان تحمل گلوکز و حساسیت انسولین این موش ها بهبود یافت و غلظت اندوتوکسین های خون و التهاب متابولیکی شان نیز کاهش یافت.

«آندره مارت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لاوال کبک کانادا، در این باره می گوید: «تمامی این تغییرات ناشی از تغییرشکل میکروبیوم های روده از جمله A. muciniphila و کاهش قابل توجه باکتری Lactobacillus بود.»وی در ادامه می افزاید: «خاصیت کاهش وزن کامو کامو تا حدی ناشی از تعدیل در میکروبیوم های روده است.»حال محققان قصد دارند تاثیر این میوه را بر انسان ها آزمایش کنند.

مهر

2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر