راه‌یابی 6 یزدی به مرحله کشوری جشنواره «کتابخوانی رضوی»


راه‌یابی 6 یزدی به مرحله کشوری جشنواره «کتابخوانی رضوی»

گروه فرهنگی- دبیر استانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در یزد از راه‌یابی 6 یزدی به مرحله کشوری هشتمین جشنواره «کتابخوانی رضوی» خبر داد.

راه‌یابی 6 یزدی به مرحله کشوری جشنواره «کتابخوانی رضوی»

به گزارش ایکنا از یزد، رقیه دوست فاطمی ها، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد دوشنبه شب 12 شهریورماه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در یزد اظهار کرد: در این جشنواره ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر از مردم استان یزد شرکت کردند.
وی با اشاره به رشد 63 درصدی نسبت به سال گذشته، ادامه داد: از این تعداد شش هزار و ۲۴ نفر در بخش آنلاین و ۱۹ هزار و ۸۷۶ نفر نیز در بخش مکتوب حضور داشتند.
دبیر استانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در یزد با اشاره به اینکه این استان ۵ برگزیده کشوری در بخش انفرادی و یک برگزیده ملی نیز در بخش خانوادگی دارد گفت: از برگزیدگان ملی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی روز شنبه ۱۷ شهریورماه در تهران تجلیل خواهد شد.
محمدعلی طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی که با نام و یاد ائمه اطهار و همچنین نام امام رضا (ع) مزین شده، می‌ تواند علاوه بر ساماندهی کارهای فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت‌های جدیدی را برای استان فراهم سازد.
وی تصریح کرد: در حقیقت تأثیر نام و یاد علی ابن موسی‌الرضا (ع) در جشنواره‌های رضوی تأثیر بسیار زیادی دارد و تحرک جدیدی را به سمت فعالیت‌های فرهنگی فراهم آورده است که خوشبختانه شاهد مشارکت بسیار مطلوبی در استان هستیم.
باقر میرعبداللهی، معاون منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: ظرفیت های موجود قابلیت لازم برای پاسخگویی به نیاز مطالعه شهروندان را دارد به نحوی که در قفسه‌های کتابخانه‌های کشور، کتاب به میزان لازم وجود دارد.
وی بر استفاده از این ظرفیت موجود در کشور تاکید کرد و گفت: در استان یزد ۱۱۱ کتابخانه نهادی و مشارکتی وجود دارد که در توسعه فرهنگ مطالعه نقش موثری ایفا می کند.
یادآور می شود در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، از ۱۱ برگزیده بخش انفرادی، ۴ خانواده برتر، ۴ مدیر دستگاه برتر مشارکت‌ کننده، ۳ دستگاه حامی جشنواره، ۳ رسانه برتر در حوزه جشنواره کتابخوانی رضوی و ۳ رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان برتر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی