از پیروزی اوپک بر کمپانی های نفتی تا هشدار جدی برای مشکل کمبود آب


از پیروزی اوپک بر کمپانی های نفتی تا هشدار جدی برای مشکل کمبود آب

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

13 شهریور 1342، دولت طی اعلامیه‌ ای بیان کرد در مبارزه بین اوپک و کمپانی ‌های نفتی سرانجام اوپک موفق شد.

13 شهریور 1344، هیأت کارشناسان اتحاد جماهیر شوروی برای عقد قرارداد صدور گاز ایران به آن کشور واحداث کارخانه ذوب آهن اصفهان، وارد تهران شد.

13 شهریور 1352، اتومبیل پیکان هزار و پانصد تا هزار و هشتصد تومان گران شد.

13 شهریور 1356، روزنامه کیهان نوشت "هژبر یزدانی مالک کارخانه های قند شیروان، بجنورد، قوچان، اصفهان، قزوین، شاهزند و کرج است، بانک ایرانیان متعلق به اوست و در 5 بانک دیگر سهامدار عمده است. به اندازه همه میلیونرهای ایران ثروت دارد و در یک خانه 20 هزار متر مربعی در شمال تهران زندگی می کند".

13 شهریور 1374، "وال استریت ژورنال" فاش کرد در شکل گیری لایحه سناتور «داماتو» در مورد وضع تحریم شرکت های تجاری طرف معامله با ایران، یک گروه طرفدار اسرائیل نقش فعالی ایفا کرده است.

13 شهریور 1392، با حکم رییس‌ جمهور «مسعود نیلی» مشاور رییس ‌جمهور در امور اقتصادی شد.

13 شهریور 1393، سازمان هدفمندسازی یارانه ‌ها شرایط خانوارهای جدید و تغییر سرپرست خانوار را برای دریافت یارانه ‌نقدی اعلام کرد.

13 شهریور 1395، شش روز بعد از آنکه حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری، در سخنانی از فسادآفرین بودن «امضا‌های طلایی» سخن گفت، معاون اول او «فرمان شناسایی امضاهای طلایی» را صادر کرد. اسحاق جهانگیری امکان امضاهای طلایی را به گلوگاه فساد تشبیه کرد و افزود: مقابله با این گلوگاه‌ ها نیازمند شجاعت است؛ زیرا همواره برخی از افراد ده ‌ها دلیل قانع‌ کننده مطرح می ‌کنند تا مقابله با این گلوگاه‌ ها را خلاف مصلحت جلوه دهند.

13 شهریور 1396، عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: آب مشکل اول کشور است.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...