22 مجوز اقامتگاه بوم گردی در چهارمحال و بختیاری صادر شد


22 مجوز اقامتگاه بوم گردی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد- ایرنا- کارشناس اکوتوریسم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 22 مجوز اقامتگاه بوم گردی طی 6 ماه گذشته در این استان صادر شده است.

مرتضی محمدیان دهکردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این تعداد 14 اقامتگاه فعال و بقیه در مرحله مرمت و یا بهسازی قرار دارد.
وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی چهارمحال و بختیاری بیشتر در شهرستان های شهرکرد،‌ بروجن، اردل و کوهرنگ است.
محمدیان تصریح کرد: ظرفیت پذیرش اقامتگاه های بوم گردی فعال افزون بر 200 نفر در شبانه روز بوده که با صدور مجوز و راه اندازی بقیه اقامتگاه های بوم گردی استان این تعداد تا 500 نفر قابل افزایش است.
وی یادآور شد: افزون بر 40 نفر در اقامتگاه های بوم گردی اشتغال دارند و بیش از 70 نفر به صورت غیرمستقیم فعال هستند.
کارشناس اکوتوریسم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: 25 متقاضی جدید نیز درخواست خود را برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان ارائه کرده اند که درخواست آنان در مرحله بررسی پرونده است.
وی گفت: به منظور حمایت از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در چهارمحال و بختیاری بنا به نوع طرح تسهیلات مورد نیاز در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.
محمدیان دهکردی تاکید کرد:‌ تسهیلات اقامتگاه های بوم گردی در حوزه شهری از محل طرح اشتغال فراگیر و در روستاها از محل طرح اشتغال پایدار روستایی پرداخت می شود.
وی افزود:‌ نرخ کارمزد تسهیلات اقامتگاه های بوم گردی در روستاها 6 و در شهرها 18 درصد است.
محمدیان دهکردی اظهار داشت:‌ حفظ و صیانت از از فرهنگ، سنت ها، ‌آداب و رسوم، معماری ساختمان های قدیمی و القای حس نوستالژیک بین مردم و همچنین اجرای طرح های گردشگری همراه با طبیعت براساس اصول پایداری زیست محیطی از مهمترین اهداف راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی است.
اقامتگاه بوم گردی به مرکزی برای سکونت گردشگران داخلی و خارجی با هدف معرفی ساختار بومی خدمات، تولیدات محلی،‌ صنایع دستی، جاذبه های گردشگری، ساختار محیطی بوم گرا، نوع مالکیت، روش مدیریت خانوادگی و مشارکت جوامع کوچک اطلاق می شود.
چهارمحال و بختیاری بهشت بوم گردی ایران و از ظرفیت های منحصر بفردی در حوزه گردشگری به خصوص گردشگری طبیعی برخوردار و دارای 2 هزار و 700 جاذبه گردشگری است که هر ساله بخشی از گردشگران داخلی و خارجی به این استان سفر می کنند.
از ابتدای امسال تاکنون 6 میلیون مسافر وارد چهارمحال و بختیاری شده که از این تعداد 420 هزار مسافر اقامت داشته و سه هزار و 400 نفر از آنان خارجی بوده اند.
7362/6021

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید