تولید روزانه 2 هزار خودرو ناقص در ایران خودرو


تولید روزانه 2 هزار خودرو ناقص در ایران خودرو

مدیر مونتاژ خط تولید ایران خودرو: روزی 2 هزار خودرو در این شرکت تولید می‌شود که به دلیل نبود قطعات الکترونیکی به انبار منتقل می‌شود.

تولید روزانه 2 هزار خودرو ناقص در ایران خودروعلیرضا بخت آزما در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: خطی که 3 شیفت در حال فعالیت است و خودرو تولید می کند اما به دلیل نبود قطعات جزئی الکترونیکی، خودروها را به پارکینگ هدایت می کنیم.
وی افزود: این ماشین ها به ظاهر کامل هستند اما در عین حال قابلیت فروش ندارد.
بخت ازما گفت: متأسفانه مشکل واردات این قطعات از گمرک حل نشده و در ترخیص آنها دچار مشکلات جدی هستیم.
وی افزود: برای یک شرکت که 3 شیفت کار می کند و باید پول قطعه سازان را به موقع پرداخت کند کاملاً ضرر است که خودروها را در این پارکینگ ها انبار کند چون فرآیند تولید خودرو یک فرآیند گردشی است.
بخت آزما درباره کمبود خودروهای ملی نیز گفت: هیچ خودروی ملی ای در ایران نداریم که قطعات آن صد درصد داخلی باشد و تمام خودروها قطعات خاصی دارد که باید از خارج شود و این قطعات اصلاً ارزش سرمایه گذاری و تولید در کشور را ندارد ضمن اینکه فناوری پیچیده ای هم دارد مثل ایربگ تمام خودروها که فقط چند کشور در دنیا قادر به تولید آن هستند.
وی افزود: تمام قطعاتی که بر روی یک خودرو نصب می شود باید تست های 85 گانه استاندارد را بگذراند ، به همین خاطر ما باید از بهترین قطعات برای خودروها استفاده کنیم.
بخت​ آزما در خصوص اینکه در نمایندگی های ایران خودرو که خصوصی هستند خودرو را به قیمت بالاتر و آزاد می فروشند گفت: ایران خودرو معاونت بازرسی دارد و با تمام این تخلفات برخورد قانونی خواهد کرد.
وی افزود: فرآیند فروش خودروهای ایران خودرو کاملاً اینترنتی بوده و حتی کارکنان خود این شرکت نمی توانند خارج از نوبت و با رابطه، خودرو خریداری کنند آنان هم باید در صف بمانند تا نوبتشان شود.
بخت آزما در پایان گفت: امیدواریم که مسئولین کمک کنند و به وسط میدان بیایند و به تولید ملی که به گفته مقام معظم رهبری راه برون رفت از این بحران فقط تقویت تولید ملی است بتوانیم از این بحران بیرون بیاییم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06