قیمت طلا در شرایط کنونی 99 درصد به نوسانات دلار بستگی دارد


قیمت طلا در شرایط کنونی 99 درصد به نوسانات دلار بستگی دارد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که 99 درصد نوسانات قیمت طلا در شرایط فعلی به ارزش دلار آمریکا بستگی دارد.

به گزارش کیتکو نیوز ، در حالی که قیمت جهانی طلا برای پنجمین ماه متوالی با کاهش روبرو شده است، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که دلار آمریکا مهمترین عامل تعیین مسیر قیمت این فلز گرانبها در شرایط کنونی است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در ماه اوت نیز با افت 2 درصدی روبرو شد تا برای پنجمین ماه متوالی با کاهش همراه شود. افت متوالی قیمت طلا در 5 ماه اخیر مساله ای است که از سال 2013 میلادی بی سابقه بوده است.

البته تحلیلگران اقتصادی امیدوارند که قیمت طلا در روزهای آینده بتواند سطح حمایتی 1200 دلاری را حفظ کرده و به روند صعودی ادامه دهد.

یاسپر لاولر تحلیلگر ارشد موسسه لندن کاپیتال گروپ در این باره گفت: اگر طلا بتواند بالاتر از 1200 دلار تثبیت شود به زودی به سطح 1235 دلاری خواهد رسید. به نظر من قیمت طلا در شرایط فعلی تا 99 درصد به نوسانات ارزش دلار بستگی دارد.

سیمونا گامبارینی تحلیلگر برجسته موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز گفت: تقویت ارزش دلار همچنان مهمترین مانع برای افزایش قیمت جهانی طلا و سایر فلزات راهبردی است. انتظار نداریم ارزش دلار تا پایان امسال با افت زیادی روبرو شود، بنابر این انتظاری هم برای افزایش قیمت طلا نداریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر