دادستان سعودی خواستار اعدام مبلغ سرشناس این کشور شد


دادستان سعودی خواستار اعدام مبلغ سرشناس این کشور شد

دوحه – ایرنا – رسانه های سعودی با انتشار خبر مربوط به آغاز محاکمه 'سلمان العوده' مبلغ سرشناس این کشور، تقاضای اشد مجازات (اعدام ) از سوی دادستان این کشور برای این مبلغ زندانی خبر دادند.

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا، دادستان 37 اتهام به او تفهیم کرده که مهم ترین آن فساد فی الارض و ارتباط با سازمان اخوان المسلمین در داخل و خارج کشور می باشد. بخش عمده ای از اتهامات وی امنیتی اعلام شده است.
العوده معاون دبیرکل اتحادیه بین المللی جهان اسلام را برعهده دارد. نهادی که طی سال های گذشته از سوی عربستان به عنوان یک نهاد ترورستی معرفی شده است. دبیرکلی این نهاد را 'یوسف القرضاوی' به عهده دار می باشد که بعد از سقوط دولت 'محمد مرسی' رییس جمهوری مصر در دوحه قطر ساکن است.
عربستان به همراه امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96 ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کرده اند.
نیروهای امنیتی عربستان سپتامبر سال 2017 سلمان العوده را به همراه 10 تن دیگر به اتهام تشکیل هسته های ضد امنیتی دستگیر و روانه زندان کردند.
سپتامبر سال گذشته و فقط چند ماه بعد از انتصاب 'محمد بن سلمان' به سمت ولیعهد عربستان ده‌ها تن از تجار، روحانیون، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شده‌اند.
در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به بازداشت مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهند.
خاورم** 1508 *شبس*1488 **

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟