شرکت‌های دارویی دانمارک به دنبال ثبت کالا‌های اصیل در ایران


شرکت‌های دارویی دانمارک به دنبال ثبت کالا‌های اصیل در ایران

 مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره ثبت اختراع و علائم تجاری دانمارک برگزار شد.

شرکت‌های دارویی دانمارک به دنبال ثبت کالا‌های اصیل در ایرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آقای دنی عنان سفیر دانمارک قبل از امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و اداره ثبت اختراع و علائم تجاری دانمارک در جمع خبرنگاران ضمن خوش آمدگویی گفت: در سال های اخیر ما شاهد مناسبات رو به فزونی میان ایران و دانمارک بودیم و همکاری های سیاسی و اقتصادی خوبی با ایران داشتیم.
وی با بیان اینکه یکی از موارد مهم این همکاری ها حمایت از مالکیت اختراعات علایم صنعتی و تجاری است ، گفت : این همکاری فقط در حد سیاسی نیست بلکه دانشگاه ها در سطح آکادمیک به این موارد توجه دارند. ما حتی باستان شناسان دانمارکی در جمع متخصصان فعال در دریای خزر را داریم و به دنبال افزایش همکاری با ایران هستیم.
وی ادامه داد : از طرف دیگر ایرانی های بیشتری در حال ورود به دانمارک هستند و همینطور دانمارکی ها به ایران رفت و آمد بیشتری دارند.
عنانی با بیان اینکه ما به دنبال تجارت و سرمایه گذاری های بیشتر در ایران هستیم ، گفت : این پروژه دقیقا فرصت مناسبی برای همکاری های جدی تر با ایران است.
وی افزود : اهمیت دیگر این پروژه این است که هر اندازه بلندمدت تر باشد ، منجر به این می شود که شرکت های بیشتری برای سرمایه گذاری به ایران بیایند.
دنی عنان درباره مناسبات تجاری میان ایران و دانمارک نیز گفت : در سال 2017 حجم تقریبی صادرات دانمارک به ایران 300 میلیون یورو بوده است ، اما صادرات ایران به دانمارک کمتر بوده و دلیل آن این است که دانمارک به نسبت گذشته خودکفاتر شده است.
وی افزود : ایران رشد شایان ذکری در حجم صادرات به اتحادیه اروپا داشته است و معتقدیم باید به برجام پایبند باشیم و از آن حفاظت کنیم.
سفیر دانمارک در ایران گفت : در وهله اول کالاهای وارداتی از دانمارک به ایران شامل کالاهای دارویی می شود و ارز مبادله شده میان دو کشور دلار است.
وی افزود : در سال های 2016 و 2017 کالاهای صادراتی دانمارک به ایران تنوع بیشتری داشت و برای شرکت های دارویی حمایت از مالکیت فکری و معنوی بسیار اهمیت دارد.
وی ادامه داد : کالاهای صادراتی ایران به دانمارک نیز شامل صنایع دستی، فرش، زعفران، پسته، منسوجات و فرآورده های نفتی و گازی می شود.
دنی عنان درباره مجموع سرمایه گذاری دانمارک در ایران نیز گفت : چند شرکت مهم دانمارک در ایران سرمایه گذاری کردند که بیشتر در زمینه دارویی بوده است و تمایل به همکاری بیشتر با ایران و تداوم آن نیز وجود دارد.
وی درباره اینکه آیا دولت دانمارک به دنبال ثبت حق مالکیت معنوی در ایران برای داروهای خود است ، گفت : بسیاری از شرکت های فعال دانمارکی در ایران شامل شرکت های داروسازی می شوند و خیلی از آنها به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با ثبت حقوق معنوی کالاهای خود هستند و مجدانه به دنبال آن هستند که این آثار را ثبت مالکیت کنند تا کسی نتواند مشابه سازی کند.
سفیر دانمارک در ایران افزود : این فقط به معنای مصلحت سنجی تجاری نیست، بلکه ارتباط مستقیم با حمایت از جان مردم دارد که داروها به صورت تقلبی عرضه نشود. بنابراین شرکت های دارویی دانمارک در ایران به دنبال ثبت کالاهای اوریجینال و اصیل هستند تا ضرری به مردم وارد نشود.
دنی عنان در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های دانمارک در ایران به دنبال احداث کارخانه هستند و مسائل نقل و انتقالات در این شرایط چطور مدیریت می شود؟ گفت : یک شرکت به صورت جدی به دنبال این کار است. برای پاسخ به این سوال باید چارچوب های برجام کاملا بررسی شود. دو نگرانی وجود دارد. ابتدا ادامه صادرات نفت ایران و دیگری روابط بین بانک هاست. اتحادیه اروپا همه حالت ها را برای حل این مشکلات بررسی می کند. پیدا کردن راه حل برای ما مورد سوال و سخت است اما این سختی ها باعث نمی شود که ما از تلاش های خود برای پیدا کردن راه حل دست برداریم.
سفیر دانمارک در ایران با بیان اینکه هفته گذشته سالگرد احداث راه آهن ایران را در سفارت جشن گرفتیم ، افزود : راه آهن ایران اولین بار توسط یک شرکت دانمارکی تاسیس شد و این نیازمند همکاری نزدیک میان ایران و دانمارک بود.
وی گفت : این اتفاق باعث شد دانمارک در ایران سفارت احداث کند. امروز مساله زیرساخت ایران بسیار اهمیت دارد و امید ما برای ایران است که بتواند فرصت های بیشتری برای سرمایه گذاری و تجارت خود کسب کند و حمایت از مالکیت حقوق معنوی و فکری از این جهت دارای اهمیت بسیار زیادی است.
عنان افزود: در طول همکاری اداره مالکیت معنوی ایران و سازمان حقوق تجاری و ثبت اختراعات دانمارک فعالیت های قابل ملاحظه ای با هم داشتند. دولت دانمارک و وزارت امور خارجه دانمارک در حال حاضر در حال انجام 18 پروژه در کشورهای مختلف دنیاست که یکی از این موارد انعقاد تفاهم نامه با ایران است. پیشرفت ها در این زمینه نه تنها به نفع ایران بلکه به منفعت دانمارک و اتحادیه اروپاست.
همچنین ترگل بورگ مشاور سفارت دانمارک در ایران با بیان اینکه امروز روز آغاز یک پروژه سه ساله است که بر مالکیت معنوی و فکری تمرکز دارد، گفت: این پروژه سه متولی اصلی دارد که شامل وزارت خارجه دانمارک، اداره ثبت اختراعات و اداره حقوق مالکیت معنوی ایران می شود.
وی گفت : مالکیت معنوی به معنای ثبت اختراعات و علائم تجاری و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در این زمینه ها می‌شود و اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می‌شود که شرکت های دانمارکی در مواردی در ایران سرمایه گذاری کردند و این امر منجر به این شد که ما در این زمینه ها بیشتر توجه داشته باشیم.
مشاور سفارت دانمارک در ایران افزود : در فاز ابتدایی این پروژه هیأت های مختلفی به ایران آمدند و قطعا طی شش ماه آینده حداقل 20 هیات به ایران سفر می کنند و قراردادهای مختلفی در این راستا منعقد خواهد شد. همکاری بین این دو سازمان که مسئولیت حمایت مالکیت معنوی میان ایران و دانمارک را بر عهده دارند ، بازیگران زیادی هم دارد.
وی گفت : در راستای ادامه این پروژه تا قبل از نوروز فعالیت های زیادی انجام خواهیم داد و 21 هیات خبره تجاری برای انجام این اقدامات آماده هستند.
زیرساخت های حقوقی خوبی در بحث مالکیت معنوی فراهم شده استزیرساخت های حقوقی خوبی در بحث مالکیت معنوی فراهم شده است

رئیس سازمان مالکیت فکری و معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت : زیرساخت های خوبی در بحث مالکیت فکری و معنوی در سال های اخیر فراهم شده است.
محمدحسن کیانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: با توجه به اهمیت مالکیت معنوی در توسعه و رشد اقتصادی و با توجه به اینکه در اسناد بالادستی به این موضوع تاکید شده است ما در همسویی مقرراتی ملی و بین المللی اقداماتی را انجام داده ایم.
وی گفت: قانون ثبت اطلاعات و علائم تجاری و طرح های صنعتی در سال 86 به روز شد و اکنون نیز طرح جامعی برای حمایت از مالکیت صنعتی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و در حوزه خدمات ثبت مالکیت های صنعتی سازمان نیز خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات اساسی شده است.
کیانی افزود: اکثر معاهدات و موافقتنامه های مؤثر مالکیت ثبت صنعتی مثل موافقتنامه پی سی تی و موافقت نامه مادرید ملحق شدیم و تمام فعالیت های ثبت ما به صورت الکترونیک است که از سال 91 به خاطر اینکه در این حوزه مطابق روز رشد و توسعه پیدا کند و پاسخگوی نیازهای بخش صنعت شود ، این تفاهم نامه با کشور دانمارک و سایر کشورهای متعهد منعقد شده است و در راستای آن نیز دوره های متعدد آموزش در تهران برگزار شده، بازدیدهای مطالعاتی و بخشی نیز صورت گرفته ضمن اینکه تبادل تجربیات متقابل نیز بین دو کشور صورت گرفته است.
همچنین سورنسن رئیس مالکیت فکری دانمارک نیز به خبرنگار ما گفت : هدف از امضای این تفاهم نامه این است که روابط و مناسبات ما با ایران قوی تر از گذشته شود و با توجه به نیازهای کشور ایران متخصصان ما می توانند نواحی ای که شناخته شده روی آنان متمرکز شوند و سیستم مالکیت معنوی ایران را بهبود ببخشند و امیدواریم بعد از سه سال دستاوردهای خوبی را بدست بیاوریم.

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان رییس مرکز مالکیت معنوی و اداره ثبت اختراع و علائم تجاری دانمارک

­مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره ثبت اختراع و علائم تجاری دانمارک برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، محمد حسن کیانی رییس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم با تشریح اهم اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه مالکیت معنوی گفت: با توجه به اهمیت مالکیت معنوی به ویژه در دو دهه اخیر تلاش شده است نسبت به تحقق این حقوق در کشور ما اقدامات موثری انجام گیرد.
وی افزود : همچنین برای بروز رسانی قوانین مالکیت معنوی و تدوین پیش نویس لایحه جامع مالکیت معنوی و طرح آن در مجلس شورای اسلامی اقدام شده است.
کیانی گفت : این تفاهم نامه به منظور بروز رسانی قوانین و مقررات مربوط علاوه بر تصویب قانون ثبت اختراعات طرحهای صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 که منطبق با استانداردهای تریپس است .
همچنین آقای سورنسن رییس اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری دانمارک در این مراسم گفت : اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری دانمارک بیش از 10 سال است که پروژه های مختلفی را در سرتاسر دنیا راه اندازی کرده است. سال گذشته متخصصان خبره خود را برای مذاکره در این زمینه با مالکیت معنوی ایران اعزام کردیم. هر کدام از متخصصانی از ما که وارد ایران شدند از مهمان نوازی ایران و ذهن باز جوانان ایرانی بسیار خرسند بودند.
وی گفت : در طول پروژه پیش رو با یکسری همکاران ایران همکاری خواهیم داشت. همکاری های ما شامل 4 اولویت تقویت ظرفیت نیروی انسانی و مدیریتی در مرکز مالکیت معنوی ایران، اجرای قوانین ثبت و اعمال مالکیت صنعتی در میان همه بحث های صنعتی ، جهت دهی و اصلاح فعالیت های اداره مالکیت معنوی، افزایش سطح آگاهی متخصصین مالکیت معنوی می شود.
این مراسم با حضور کیانی رییس مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سورنسن رییس اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری دانمارک و دنی عنان سفیر دانمارک در اقامتگاه سفیر دانمارک برگزار شد.
در پایان این مراسم به مناسبت انعقاد تفاهم نامه همکاری درختی به صورت نمادین کاشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی