هشدار دادستان کل به فعالیت جرایانات انحرافی در جامعه


هشدار دادستان کل به فعالیت جرایانات انحرافی در جامعه

دادستان کل کشور با بیان اینکه سبب مشکلات اقتصادی سوء مدیریت و ضعف مدیریت است، گفت: امروز باید مسئولان و مردم در جنگ اقتصادی آرایش جنگی به خود بگیرند.

خبرگزاری مهر: دادستان کل کشور با بیان اینکه سبب مشکلات اقتصادی سوء مدیریت و ضعف مدیریت است، گفت: امروز باید مسئولان و مردم در جنگ اقتصادی آرایش جنگی به خود بگیرند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در همایش مبلغان حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، بیان داشت: ماه محرم فرصت گران بهایی برای مبلغان جهان تشیع به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: مبلغان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب با حضور در نقاط مختلف کشور حاضر می‌شدند و بصیرت دینی لازم را در بین مردم تبیین می‌کرده‌اند، پیروان هیچ مکتب و آیینی چنین زمینه ارزشمندی را برای حضور در بین توده مردم و انتقال عقاید صحیح ندارند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به سخنان امام صادق (ع) درباره علما و فق‌ها گفت: وظیفه مرزبان این است که از منافذ پاسداری کند و علما کسانی هستند که با روشنگری سبب عدم نفوذ شیاطین در قلب مردم می‌شوند.

وی ادامه داد: شیطان تنها یک فرد نیست، در قرآن کریم تعبیر شیاطین انس و جن آورده شده و به تحقیق شیطان انس جایگاهی کمتر از شیطان از جنس آتش ندارند و واکسینه کردن مردم در برابر هجوم دشمن وظیفه طلاب است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مبلغان باید با عمل خود مردم را به دین اسلام تبلیغ کنند اظهار داشت: ما در مقام تبلیغ و ترویج دین باید عامل به گفته‌هایمان باشیم مبادا مصداق بارز آیه «لم تقولون ما لا تفعلون» باشیم.

وی ادامه داد: در طول ۱۴ قرن فق‌ها و مراجع گرانقدر بودند که در بین همه مشکلاتی که برای تشیع به وجود آمد مکتب حقه تشیع را حفظ کردند و امروز وظیفه اصلی ما این است که از دین مبین پاسداری کنیم.

حوزویان باید مساله نفوذ را جدی بگیرند

حجت الاسلام منتظری بیان داشت: اگر ما فریب شیطان را بخوریم چگونه می‌توانیم جامعه را واکسینه بکنیم، ما باید توجه داشته باشیم که خودسازی مهم‌ترین مساله در راه تبلیغ دین الهی است.

وی با اشاره به تهدید‌های موجود برای یک طلبه بیان داشت: دشمن در محاسباتش به دست آورده که نظامی که ۴۰ سال در مقابل استکبار ایستادگی کرده و او را ذلیل کرده خواستگاهش حوزه علمیه و مرکز علوم اسلامی بوده است به همین سبب برای ضربه زدن به حوزه‌های علمیه از هیچ فعالیتی دریغ نمی‌کند.

وی ادامه داد: معنی نفوذ با جاسوسی فرق دارد و دشمن در مساله نفوذ بر روی فرد یا جریانی برای رسیدن به اهدافش سرمایه گزاری‌های فراوان و دقیقی را دارد، همانگونه که دشمن برای ورود به مکان‌های نظامی سرمایه گزاری می‌کند قطعاً بر روی حوزه‌های علمیه سرمایه گزاری می‌کند.

دادستان کل کشور گفت: راه اندازی مکاتب انحرافی جدید و با استفاده از ظرفیت گرایش به معنویت و قداست گرایی که در بین پیروان اهل بیت (ع) وجود دارد و با ملاحظه در تاریخ دقیقاً سیاستی که انگلیس در راه اندازی بهائیت شروع کرده که از فردی ضعیف در حوزه شروع کردند و به هدفشان رسیدند امروز نیز همانگونه است.

وی افزود: یهائیت امروز پوست انداخته و همه می‌دانند که مرکز اصلیش اسرائیل و قدس اشغالی است، اما دشمنان به بهائیت اکتفا نکرده و در قم و برخی شهرستان‌ها تحت عنوان مهدویت و دیگر عناوین شروع به فعالیت کرده و اذهان مردم پاک را مسموم می‌کنند، عزیزان جریان احمد بصری یک جریان عادی نیست.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: متأسفانه در بین آحاد مردم جریانات نفوذ انحرافی در حال فعالیت بوده و این وظیفه ما است که در بین مردم حاضر شویم و آن‌ها را آگاه کنیم و البته خود حوزه نیز در امان نیست.

وی افزود: مساله آلوده شدن به مسائل منافی عفت دومین تهدید برای حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود، روحانیون باید از خطرات شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بر حذر باشند که یکی از آسیب‌های جدی است که جامعه و جوانان را تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از راهبرد‌های جدی دشمن این است که هویت انقلابی‌گری را از بین مردم و جوانان ببرند و نسل جوان را نسبت به ولایت فقیه بی‌تفاوت کنند، اگر بخشی از عملکرد یک مسئول اشتباه است این ربطی به اصل نظام و ولایت فقیه ندارد و دشمن به دنبال تخریب اصل نظام است.

احتکار، اختلاس و یا رشوه مساله‌ای نیست که بگوییم مقصر آمریکا است

دادستان کل کشور گفت: امروز در جامعه ما مشکلات فراوانی همچون مسائل اقتصادی که گریبان گیر جامعه شده است، در مرحله نخست باید بدانیم که سبب مشکلات اقتصادی سوء مدیریت و ضعف مدیریت است.

وی افزود: دشمن از این فرصت به خوبی استفاده می‌کند و بر موجی که خودمان ایجاد کردیم سوار می‌شوند و از این ضعف‌ها به نفع خودشان بهره برداری می‌کنند.

حجت الاسلام منتظری گفت: مساله جنگ اقتصادی را همه شنیده‌اند و رهبر معظم انقلاب نیز هشدار داده‌اند، کشور در ۸ سال جنگ تحمیلی آمادگی لازم را پیدا کرده و آرایش نظامی به خود گرفته بود، امروز باید مسئولان و مردم در جنگ اقتصادی آرایش جنگی به خود بگیرند.

وی در ادامه افزود: قوه قضاییه مسئولیت اقتصاد کشور را بر عهده ندارد و نباید این مساله را به دستگاه قضا پیوند بزنیم، چرا قاچاق کالا وارد کشور می‌شود و نمی‌شود بعد از واردات قاچاق به داخل کشور بگوییم قوه قضاییه چه می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز با خلاف‌های موجود در کشور پرونده‌های سنگینی در قوه قضائیه ایجاد شده است و قوه قضاییه در مرحله آخر وارد عمل می‌شوند و دولت مردان باید جلوی خلاف‌ها را بگیرند.

دشمن به دنبال سلب اعتماد از مردم است

دادستان کل کشور گفت: انتقاد امری طبیعی است؛ اما امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که نباید در جهت تضعیف کشور حرکت کنیم، دشمن به دنبال سلب اعتماد از مردم است و مبلغان باید ضمن اینکه حرف مردم را می‌شوند در بین مردم روشنگری داشته و اعتماد را در جامعه جاری کنند.

وی در ادامه گفت: نمی‌گویم اشکالات موجود را برطرف کنیم، انتقاد و بیان تذکر و راه حل به جای خود، اما باید مقابل برنامه ریزی دشمن بایستیم، دستگاه قضایی در حد مطلوب نتوانسته کار کند، اما در حد مقدور و به نسبت به توان مالی و نیرویی با مفاسد اقتصادی مبارزه می‌کنیم و برای قوه قضاییه مهره کوچک و بزرگ فرقی ندارد.

استجازه از رهبری برای تسریع در پرونده‌های مهم بود

وی در پایان گفت: استجازه از رهبر معظم انقلاب هیچ ارتباطی با اصول اولیه آیین دادرسی نبوده، شرایط و مصلحت ایجاد می‌کرد که با مفاسد اقتصادی به سرعت مقابله کنیم و موانع قانونی بر سر راهمان وجود داشت، برای مثال رسیدگی به امور زمان زیادی صرف می‌شود و فرایندی طولانی است و این موانع با اجازه رهبری معظم انقلاب کنار رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟