قیمت 60 کالای ضروری در کرمان کنترل می شود


قیمت 60 کالای ضروری در کرمان کنترل می شود

کرمان - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: قیمت گذاری و نرخ 60 قلم کالا ضروری مربوط به سبد خانوار بصورت روزانه توسط بازرسان این سازمان رصد و کنترل می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی حسینی نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: نظارت بر بازار بر اساس قانون به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و بنک داران، انبارها و عمده فروشان موجوی انبارهای خود را باید در سامانه جامع انبارهای این سازمان ثبت کنند تا از آنها حمایت شود.
وی اظهار داشت: دولت ارز چهار هزار و 200 تومانی را به برخی کالاهای ضروری تخصیص داده اما همواره با چالش تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی مواجه هستیم و بسته حمایتی جدیدی برای حمایت از واحدهای اولیه بزودی ارائه می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: برخی افراد سوجو کالاها را احتکار می کنند که موجب کمبود برخی کالاهای تولید داخل شده است.
وی با اشاره به وضعیت بازار و قیمت ها و نقش سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: شاخص های اصلی قیمت سکه و ارز موجب گرانی در بازار شده و قیمت آنها بر نرخ محصولات مختلف در بازار تاثیرگذاری دارد.
حسینی نژاد با بیان اینکه تنظیم بازار از سال 92 بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته شده است تصریح کرد: تامین مواد اولیه کارخانجات و ثبت سفارش ها مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
**محدوده های معدنی کرمان آزادسازی می شود
وی گفت: در راستای ایجاد فضای شفاف و توسعه سرمایه گذاری استان کرمان، برای مرحله سوم 25 شهریورماه جاری محدوده های معدنی آزادسازی می شوند تا شرایط مساوی و عادلانه مشارکت در این حوزه ایجاد شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه تا 25 شهریور امکان ویرایش اطلاعات در این سامانه وجود دارد افزود: تا امروز حدود 389 محدوده به ثبت رسیده که 2 هزار و 800 کیلومتر از مساحت استان کرمان را شامل می شود.
وی عنوان کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در جی دی پی کشور نقشی کلیدی دارد.
حسینی نژاد گفت: بیش از 45 درصد GDP معادن کشور از کرمان است و سهم پرداختی حقوق دولتی معادن به این استان امسال تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان و این میزان در سال گذشته بیش از 400 میلیارد تومان بود که کمتر از میزان قانونی آن پرداخت شده است.
وی افزود: بیش از 455 پروانه معدنی با تولید 63 میلیون تن سالانه مواد معدنی در استان کرمان وجود دارد که 21 درصد استخراج معادن کشور را شامل می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان بیان کرد: 44 درصد ذخایر معدنی کشف شده این استان، مس، 36 درصد سنگ آهن، حدود سه درصد زغال سنگ و نیم درصد کرومیت است.
وی گفت: در راستای تکمیل زنجیره صنایع معدنی بویژه فولاد اقدامات بسیار مناسبی طی چهار ماه گذشته انجام شده است.
حسینی نژاد افزود: 10 هزار میلیارد تومان پروژه سال گذشته در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افتتاح شده و امسال نیز بیش از پنج هزار میلیارد تومان با حضور رئیس جمهوری و یا معاون وی به بهره برداری خواهد رسید.
وی ابراز کرد: ایجاد اشتغال را در صنایع تکمیلی، خدمات و صنایع جانبیِ صنایع مادر استان دنبال می کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان با اشاره به فعالیت یکهزار و 400 پروانه بهره برداری صنعتی در این استان گفت: عمده ترین مشکلات واحدهای صنعتی، نقدینگی بازار و بی ثباتی قیمت ها است که به دنبال استفاده از ظرفیت ها در صدد رفع این 2 مشکل بزرگ هستیم.
وی افزود: صنایع مادر می توانند راهگشای بسیار خوبی برای واحدهای کوچک باشند و گردش مالی این صنایع در استان کرمان به منابع و مصارف بانک ها و در نتیجه به صنایع و معادن استان کمک کند.
حسینی نژاد تاکید کرد: بیش از 49 هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه صنعت و معدن استان کرمان در حال اجرا است که از این میزان 35 هزار میلیارد تومان در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شده است.
وی گفت: در منطقه کوه شاه پروانه اکتشاف بر اساس قانون معادن در سنوات قبل صادر شده و در زمان صدور پروانه بهره برداری از دستگاه های متولی استعلام می شود که چند سال قبل موافقت اولیه انجام شده بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: مخالف انجام فعالیت معدنی در منطقه کوه شاه هستیم زیرا ذخیره قابل ملاحظه ای در آنجا مشاهده نشده و در چارچوب قانون از تخریب محیط زیست جلوگیری و هزینه های سرمایه گذار باید به استناد قانون تعیین تکلیف شود.
وی ادامه داد: در ماده 43 برنامه ششم توسعه به مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی توجه شده است و با استفاده از این قانون باید منابع طبیعی و محیط زیست را توسط واحدهای صنعتی و معدنی احیا کنیم.
3029/7420

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی