تعبیر خواب تمام حیوانات | از سلطان جنگل تا


تعبیر خواب تمام حیوانات جنگل که بی شک بسیاری از افراد آن را در خواب و رویا می بینند و پس از بیداری به دنبال تعبیر خواب خود می روند البته این را بدایند که تعبیر خواب بر اساس هر روز ماه قمری باید تعبیر شود در برخی از روزها و ساعت ها به نقل از معبران و خوابگذاران خواب ها تعبیر برعکس تا اصلا تعبیر ندارند که در پایان این بخش از مجله نازوب لینک تاریخ...

تعبیر خواب تمام حیوانات جنگل که بی شک بسیاری از افراد آن را در خواب و رویا می بینند و پس از بیداری به دنبال تعبیر خواب خود می روند البته این را بدایند که تعبیر خواب بر اساس هر روز ماه قمری باید تعبیر شود در برخی از روزها و ساعت ها به نقل از معبران و خوابگذاران خواب ها تعبیر برعکس تا اصلا تعبیر ندارند که در پایان این بخش از مجله نازوب لینک تاریخ روزهای تعبیر خواب برای شما عزیزان گنجانده شده است با ما همراه باشید.

تعبیر خواب شیر جنگل

دیدن شیر جنگل همانگونه که در بیداری ترسناک و هراس انگیز است در خواب نیز افرادی که از آن‌ها ترسی بیش از حد داشته‌ایم به صورت شیر پدیدار می‌گردند. در گذشته بیشترین ترس از جانب پادشاه بوده و بنابراین تفسیر دیدن شیر در خواب توسط معبرین اسلامی کهن به پادشاه بیان شده است.

تعبیر خواب تمام حیوانات | از سلطان جنگل تا

تعبیر دیدن خواب شیر به روایت کتاب فرهنگ تفسیر رویا
شیر در رویا می‌تواند نماد و سمبلی از موضوعات زیر باشد.

نیروی قدرت جسمانی، تند مزاجی، عواطف نیرومند، تمایلات جسمانی، عشقی اگر در مسیر حسادت بیفتد به خشم یا درد تبدیل می‌شود. رهبری گروه، پدر شخص یا شم پدری او، اگر شیر ماده است مادر رویابین یا شم مادری او، غریزه نگهبانی و حفاظت، تعریف از خود یا لاف و گزاف به دلیل توان غرش شیر، بسیاری از کودکان رویای شیری را دیده‌اند که در خانه شان به دنبال آن‌ها می‌دویده است.

این رویا اغلب به دلیل گسترش کشمکش‌های این کودکان با احساسات طبیعیان از قبیل خشم و پرخاشگری است. در این موارد والدین باید تلاش کنند تا تند مزاجی کودک را کنترل کنند یا او را آرام سازند و به او بگویند این خصلت بد است. بنابراین احتمالا کودک از آن پرهیز می‌کند.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

شیر در خواب خطرناک و دشمنی است بی حساب و بی رحم. اگر از کسی مرعوب و از گزند و آسیب او بیمناک باشیم آن شخص در خواب ما به شکل شیر ظاهر می‌شود.
شیر ماده زنی است که در مسیر زندگی شما قرار می‌گیرد و چنان چه ببینید شیر ماده ای را رام کرده‌اید با زنی ثروتمند آشنا شده و از او سود می‌برید

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

تعبیر خواب شیر، «پادشاه» می‌باشد.

جابر مغربی نیز می‌گوید:

تعبیر شیر نر، پادشاه و شیر ماده، زن پادشاه می‌باشد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن شیر در خواب برسه وجه بود.

پادشاه
مردی دلیر
دشمن قوی

لوک اویتنهاو می‌گوید:

شیر جنگل: کامیابی که حاصل زحمات خودتان خواهد بود

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن شیر از پادشاه نیکویی بیند وحرمت بزرگ بدست آورد

آنلی بیتون می‌گوید:

دیدن شیر، سلطان جنگل در خواب، نشانه آن است که نیرویی عظیم شما را در زندگی به پیش خواهد برد.
اگر خواب ببینید شیر درنده ای را رام کرده‌اید، نشانه پیروزی در هر کاری است.
اگر خواب ببینید شیری شما را در پنجه‌های خود اسیر کرده است، نشانه آن است که در مقابل حمله دشمنان خود بی دفاع و عاجز خواهید ماند.
دیدن شیر جوان در خواب، علامت آن است که به طرز عاقلانه ای به زندگی و کارهای خود رسیدگی کنید.
یقینأ به سعادت و موفقیت دست خواهید یافت.
اگر دختری در خواب شیرهای جوان ببیند، نشانه آن است که خواستگارانی درستکار و زیبا خواهد داشت.
شنیدن غرش شیر در خواب، علامت آن است که به مقامی غیر منتظره دست خواهید یافت.

تعبیر خواب جنگ با شیر
ابن سیرین: اگر در خواب ببینی با شیر جنگ می‌کنی و بر او غلبه کرده‌ای، تعبیرش این است که با دشمن جنگ و دعوا می‌کنی و او را شکست می‌دهی، ولی اگر شیر بر تو غلبه کرده است، دشمن تو را شکست می‌دهد.

جابر مغربی: اگر ببینی شیر تو را گاز گرفته است، دشمن به تو ضرر و زیانی وارد می‌کند.

لوک اویتنهاو:

بوسیله یک شیر مورد تعقیب واقع شدن: شما مورد غضب واقع خواهید شد

کشتن یک شیر: پیروزی

آنلی بیتون: اگر خواب ببینید شیری روی شما افتاده، می‌غرد و دندان‌هایش را با خشم نزدیک صورتتان می‌آورد، نشانه آن است که بعد از کسب قدرت شکست شما را تهدید خواهد کرد.

تعبیر خواب حمله شیر جنگل
منوچهر مطیعی تهرانی گوید: چنان چه در خواب شیری دیدیم که به ما حمله کرد مورد هجوم حادثه یا شخصی قرار می‌گیریم. اگر از او بگریزیم در واقع از خطر می‌گریزیم اگر بر شیر چیره شویم و آن حیوان را بکشیم یا منهدم کنیم بر دشمن چیره می‌شویم و از مخاطره می‌رهیم.

ابن سیرین: اگر ببینی شیر تو را دنبال می‌کند، ولی به تو نمی‌رسد، پادشاه باعث ترس و دلهره تو می‌شود. اگر ببینی از شیر فرار می‌کنی، ولی شیر تو را دنبال نمی‌کند، از آن چیزی که میترسی ایمن می‌شوی و در امان می‌مانی.

آنلی بیتون: اگر خواب ببینید از فرزند خود در مقابل حمله شیر با چاقو دفاع می‌کنید، نشانه آن است که شجاعانه در مقابل تهدید دشمن خواهید ایستاد.

تعبیر خواب نشستن بر پشت شیر
حضرت دانیال گوید: اگر بیند که بر پشت شیر نشست، دلیل است منزلتی تمام حاصل کند.
جابرمغربی گوید: اگر بیند شیر را بر پشت گرفته بود، دلیل است بر دشمن ظفر یابد.
آنلی بیتون: اگر خواب ببینید سوار بر شیر شده‌اید، نشانه آن است که با شجاعت در مقابل سختی‌های زندگی ایستادگی خواهید کرد.

تعبیر خواب اعضای بدن مانند شیر
جابر مغربی می‌گوید: اگر در خواب ببینی سر تو مثل سر شیر شده است، تعبیرش این است که به انجام فساد و حرام گرایش پیدا می‌کنی.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی گردن تو مثل گردن شیر شده است، تعبیرش قوت و همچنین امانتداری و دینداری می‌باشد.

تعبیر خواب‌های متداول در رابطه با دیدن شیر

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر در خواب ببینی شیر بانگ و فریاد می‌کند و نعره می‌کشد، تعبیرش این است که از جهت پادشاه دچار ترس و بیم خواهی شد.
اگر ببینی در حال آمیزش با شیر هستی، پادشاه تو را خوار و ذلیل می‌کند (بیننده خواب مفعول باشد)

جابر مغربی می‌گوید:

اگر ببینی همراه شیر مشغول غذا خوردن هستی، از مال و اموال پادشاه مصرف خواهی کرد.
اگر ببینی شیر ماده‌ای را دوشیده‌ای، «دبیر» پادشاه می‌شوی، ولی اگر این خواب را زنی ببینددایه پسر پادشاه می‌شود.

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی گوشت شیر را می‌خوری، از پادشاه به تو خلعتی می‌رسد، ابراهیم کرمانی نیز می‌گوید: از پادشاهی به تو سود و منفعت می‌رسد.

****

تعبیر دیدن مار در خواب

تعبیر خواب مار ، خطر یا دشمن خانگی هست. خطری که بدون اطلاع قبلی و بی آنکه انتظارش را داشته باشید و حدس بزنید چه می شود و چه کسی در کمین شماست به سراغتان می‌آید و دشمنی هست جذاب و قشنگ و خوش نقش و نگار و دل فریب که که زیر سر یا در منزل شما هست.

تعبیر خواب تمام حیوانات | از سلطان جنگل تا

مار یک موجود خزنده هست که اضافه بر چهره ترسناکش میتواند در خواب هم برملا شدن رازهایی باشد

در تعبیر خواب مار بعضی نوشته اند، مار ثروت هست و دارائی نهفته و موجود که تعبیر خواب مار در این مورد نیز شما از وجودش بی خبرید.

تعبیر خواب مار

تعبیر خواب مار به روایت امام جعفر صادق (ع)

مشاهده مار درخواب ده وجه هست.

اول: دشمن مخفی. دوم: زندگانی. سوم: سلامتی. چهارم: پادشاهی. پنجم: سپه سالاری. ششم: دولت، هفتم: زن. هشتم: مراد. نهم: پسر. دهم: سیلاب.

تعبیر خواب مار یوسف نبی علیه السلام

مشاهده مار بلائی باشد که از دشمن به وی رسد که از او خوشحال شود

مشاهده بیرون آمدن مار از شکم فرزند دشمنی کند

مشاهده گزیدن مار از دشمن گزند رسد

مشاهده مار بزرگ دشمن بزرگ باشد

تعبیر خواب مار محمدبن سیرین

تعبیر خواب مار، علت دشمنی مخفی بود. اگر مار را در منزل بیند، علت دشمنی خانگی بود. اگر در صحرا بیند دشمنی بیگانه هست. اگر بیند که با مار جنگ کرد، علت هست با دشمن خصومت کند. اگر بیند که مار بر وی خیره شد، علت هست که دشمن بر وی غالب گردد.

اگر خود را خیره بیند دشمن را قهر کند. اگر بیند که گوشت مار خورد، علت شاهی هست. اگر بیند که مار به دو پاره کرد، علت هست که مال دشمن خورد. اگر بیند که ماری مرده ، علت که آفتی از وی رفع شود.

تعبیر خواب مار به روایت ابراهیم کرمانی

اگر بیند که تعبیر خواب مار بگرفت، علت بزرگی بود. اگر بیند که مار از وی بگریخت، علت ضعفِ دشمن هست. اگر ماران سیاه بیند، علت هست دشمن بسیار بود.

اگر مار را سبز بیند، علت هست که دشمن او زاهد و صالح بود. اگر زرد بیند، علت هست دشمن او بیمارگونه بود. اگر مار را سرخ بیند، علت هست تعبیر خواب مار دشمن او معاشر هست. اگر بیند که ماران بسیار پیش او جمع شدند، علت هست خویشان دشمن او باشند.

تعبیر خواب مار به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

مار،خطر یا دشمن خانگی هست. خطری که بدون اطلاع قبلی و بی آنکه انتظارش را داشته باشید و حدس بزنید چه می شود و چه کسی در کمین شماست تعبیر خواب مار به سراغتان می‌آید و دشمنی هست جذاب و قشنگ و خوش نقش و نگار و دل فریب که که زیر سر یا در منزل شما هست و از وجودش بی اطلاع عید اما این دشمن اگر فرصت بیابد نیش زهر آلود خودش را تعبیر خواب مار در تن شما فرو می برد.

تعبیر خواب مار خالد بن علی بن محد العنبری

مشاهده مار در خواب، ممکن هست بر عداوت زن و فرزندان با فرد بیننده خواب دلالت داشته باشد و ممکن هست بر همسایه های حسود و شرور دلالت کند. مار در خواب تعبیر خواب مار بر دشمنی ثروتمند دلالت دارد. اگر کسی در خواب ببیند که ماری را به خانه اش آورد، دشمنش وی را فریب می‌دهد و اگر مار را کشت، بر دشمنش غلبه خواهد کرد. اگر کسی ببیند که ماری را بر بستر خوابش کشت، زنش خواهد مُرد.

اگر ببیند که خانه اش پر از مار شده هست و او از انها ترسی ندارد، دشمنان او از مسلمانان و هوس بازان وارد منزل او می شوند. اگر مار مرده ای را دید«بدون هیچگونه تلاش و کوششی از طرف او»، خداوند دشمنش را از بین خواهد برد. اگر ببیند که چند مار وارد خانه او شده و بیرون میآیند، بدون این که زیانی به او برسانند، علت بر این هست که دشمنانش از اقوام و خویشاوندانش میباشند.

تعبیر خواب مار جابر مغربی

اگر کسی بیند که از سوراخ دهان تعبیر خواب مار یا بینی یا گوش یا ذکر یا مقعد او ماری بیرون آمد، علت که فرزند دشمن او هست. اگر بیند که مار را بگرفت و گزندی به وی نرسید، علت هست تعبیر خواب مار که بزرگی یابد و بر دشمن غالب شود و مقصودش حاصل شود.

تعبیر خواب مار لوک اویتنهاو

مار : وجود موانع به هر شکل و نوعی

مار چند سر : جذبه

تبدیل به مار شدن : عدم احترام

گرفتن آن : وسوسه

اگر نتوان از دست آن فرار کرد: ناامید بودن نسبت به آینده

نیش خوردن ازمار: از بین رفتن آرامش در خانواده

ماری که خودرا کش و قوس می دهد : شما با تکیه بر شانستان از یک خطر خواهید جست

کشتن آن : پیروزی در مقابل دشمن

مار افعی : اطراف شما پر از آدمهای یاوه گوست

گرفتن افعی : شما برای مشکلاتتان راه حلی خواهید یافت

نیش خوردن از افعی : بدبختی

****

تعبیر خواب سنجاب

تعبیر خواب تمام حیوانات | از سلطان جنگل تا

اگر کسی در خواب سنجابی را دید، با مردی غریب آشنا می شود که ثروتمند است و به ثروت او طمع می بندد، ولی آن مرد زیرک است و دم به تله نمی دهد و با وی خصومت می کند و در این خصومت زیان می بیند. اگر پوست سنجاب در دست داشت و به دنبال مشتری برای فروش می گشت، در صدد کسب مال حرام است؛ چه از غریبه و چه از آشنا.

موی سنجاب در خواب مال و منفعت است لکن طریق کسب و بدست آوردن آن از راه نامشروع و حرام است. کشتن سنجاب و خوردن گوشت او نیز فریب مردی غریب است که از مال وی به حیله و نیرنگ چپاول می کند. اگر زنی پوست سنجاب در خواب ببیند، از شوهرش تقاضای خرید پوشیدنی گرانقیمت دارد.

ابراهیم کرمانی می گوید: اگر سنجاب را خفه کرد و از محل خفگی خون آمد، مال مردی غریب را می گیرد.

محمد ابن سیرین می گوید: سنجاب درخواب، مردی غریب توانگر باشد و پوست و مو و استخوان وی به خواب، مال و خواسته و گوشت او مال مردی غریب است. اگر ببیند که سنجاب را بکشت و پوست باز کرد، دلیل که مالِ مردی غریب را تباه کند یا به غضب بستاند.

*****

تعبیر خواب گورخر

ابراهیم کرمانی می‌گوید: تعبیر گورخر، مردی جاهل و نادان و احمق است که عقل و خرد و علم و فرهنگ ندارد.

تعبیر خواب تمام حیوانات | از سلطان جنگل تا

به دست آوردن گورخر
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی گورخری به دست آورده‌ای، یـعـنـی غنیمتی به تو می‌رسد. اگر ببینی گورخری را شکار کرده‌ای، یـعـنـی به تو خیر و منفعت می‌رسد.
اگر ببینی گورخری را به خانه آورده‌ای، یـعـنـی شخصی «فاسق» را به خانه می‌آوری .

سواری
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی سوار گورخری هستی که رام و مطیعی است، یـعـنـی گناهکار می‌شوی و از اهل اسلام جدا خواهی شد .

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی سوار گورخر نابینایی شده‌ای، یـعـنـی مال و اموال فوق العاده زیادی به دست می‌آوری.

جنگ یا فرار
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی گورخر با تو جنگ و نبرد می‌کند، یا اینکه سرش را می‌کشد [ نمی‌گذارد افسار و اختیار او را در دست بگیری]، یـعـنـی دچار سختی و مشقت و رنج و غم می‌شوی.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی گورخرها از تو فرار می‌کنند، یـعـنـی از مسلمانان جدا می‌شوی و گناهکار و فاسد خواهی شد .

به شکل گورخر
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی به شکل گورخر درآمده‌ای، یـعـنـی رزق و روزی تو بیشتر می‌شود، ولی دین و ایمان تو دچار اشکال و نقص خواهد شد.

شیر
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی شیر گورخر می‌خوری، تعبیرش صلاحیت می‌باشد.

پوست و گوشت
جابر مغربی می‌گوید: تعبیر پوست و گوشت گورخر، مال و غنیمت می‌باشد،‌‌‌‌‌ بعضی از تعبیرگران نیز گفته‌اند: تعبیرش جاه و عزت است.
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی گورخر شکار کرده‌ای و از گوشت آن خورده‌ای، تعبیرش سود و منفعت می‌باشد. ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی گوشت گورخر می‌خوری، یـعـنـی مال و اموال زیادی به دست می‌آوری .

کلّه
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی کلۀ گورخر به دست آورده‌ای، یـعـنـی هزار “دِرهم” به دست می‌آوری، یا اینکه بین تو و شخصی بزرگ و رئیس و سرور ارتباط و مصاحبت برقرار می‌شود و از او به تو خیر و منفعت می‌رسد.

اگر ببینی کلۀ گورخر می‌خوری، یـعـنـی خیلی عبادت می‌کنی و دیندار می‌شوی.

****

تعبیر خواب آهو

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر ببینی آهوئی به دست آورده‌ای، یـعـنـی «کنیزک» زیبایی را بدست می‌آوری. جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی برۀ آهو به دست آورده‌ای یا کسی به تو داده است، یـعـنـی از طرف کنیزک صاحب فرزند می‌شوی.

تعبیر خواب تمام حیوانات | از سلطان جنگل تا

اگر ببینی گلوی آهویی را بریده‌ای، یـعـنـی با دختری آمیزش می‌کنی و «دوشیزگی» او را از بین می‌بری، ولی اگر ببینی گلوی آهو را از پشت بریده‌ای، یـعـنـی با کنیزک به طور غیر شرعی آمیزش خواهی کرد.

اگر ببینی آهو را کشته‌ای، یـعـنـی از طرف زن دچار اندوه و ناراحتی می‌شوی (دفع بلا و گرفتاری).
اگر ببینی پوست آهو را کنده‌ای، یـعـنـی با زنی غریب زنا می‌کنی.
اگر ببینی پوست یا گوشت یا پیه و چربی‌ آهو به دست آورده‌ای، یـعـنـی از زن، مال و اموالی به تو می‌رسد.

ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی بدون آنکه دنبال آهو بروی او را افکندی و انداختی، یـعـنـی با کنیزک یا دختری آمیزش می‌کنی و دوشیزگی او را از بین می‌بری.
اگر ببینی در هنگام شکار آهو را افکندی و انداختی، یـعـنـی غنیمتی به دست می‌آوری.
اگر ببینی آهو را با سنگ یا تیر زده‌ای، یـعـنـی به زنی فحش و ناسزا می‌دهی.
اگر ببینی آهو در خانۀ تو مرده است، یـعـنـی از جهت زن دچار غم و ناراحتی می‌شوی.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی آهو بانگ و فریاد می‌کند، تعبیرش این است که صاحب کنیزکی می‌شوی.
اگر ببینی شیر آهو می‌خوری، یـعـنـی رزق و روزی تو گسترده‌تر می‌شود.

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

تعبیرهای آهو عبارتند از: 1- زن 2- کنیزک 3- فرزند 4- سود و منفعت از زنان (تعبیرهای مختلف).

****

تعبیر خواب خوک

ابراهیم کرمانی می‌گوید: تعبیر ارتباط و آمیختن و دوستی با خوک از نظر دنیوی خوب بوده ولی از نظر اخروی و دینی خوب نمی‌باشد.

تعبیر خواب تمام حیوانات | از سلطان جنگل تا

شیر و گوشت و پوست

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی شیر خوک می‌خوری، یـعـنـی نادان و بی‌عقل می‌شوی،‌‌‌‌‌ کرمانی می‌گوید: یـعـنـی به اندازه‌ای که خورده‌ای از جهت مال و اموال و دارائی دچار مصیبت و غم و اندوه می‌شوی (دفع بلا و گرفتاری).

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی گوشت خوک خورده‌ای، یـعـنـی مال و اموال حرام مصرف خواهی کرد.
اگر ببینی کسی به تو پوست خوک داده است، یـعـنـی مال و اموال حرام به دست می‌آوری .

سایر موارد

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی چوپان خوک‌ها هستی یـعـنـی بر گروهی بدکردار و بی‌دیانت، بزرگی و ریاست و سروری می‌کنی.
اگر ببینی خوک‌ها را از جائی به جائی دیگر می‌بری، یـعـنـی اوضاع و احوال دنیوی تو بهتر می‌شود، ولی دین و ایمان تو دچار ضعف و اشکال خواهد شد.
اگر ببینی در بین خوک‌ها گشت و گذار می‌کنی، یـعـنـی به خاطر مال و اموالی که با ظلم و زور به دست می‌آوری، شاد و خرم خواهی شد.

اگر ببینی در بین خوک‌ها نشسته‌ای، یـعـنـی بر دشمن غلبه می‌کنی و بزرگی و عظمت به دست می‌آوری.

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی خوک‌ها را در یک‌جا جمع کرده‌ای و نمی‌گذاری پراکنده شوند، یـعـنـی مقدار فراوانی مال و اموال حرام به دست می‌آوری .

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی خوکی از پشت سر تو آمد و از جلوی تو بیرون رفت، یـعـنـی به خواستۀ زشت و پلیدخود می‌رسی.

تعبیر دیدن بچه خوک، غم و اندوه می‌باشد.

*****

تعبیر خواب گوزن

تعبیر خواب تمام حیوانات | از سلطان جنگل تا

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی گوزن شکار کرده‌ای و از گوشت آن خورده‌ای، تعبیرش سود و منفعت می‌باشد.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی گوشت گوزن می‌خوری، یـعـنـی مال و اموال زن یا «کنیزک» را از او می‌گیری.

*****

تعبیر خواب اسب

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: تعبیر اسب تازی، بزرگی و عزت و جاه و مقام است.
اصفهانی می‌گوید: تعبیر اسب پالانی، بخت و اقبال مرد است و هر چقدر فرمانبردارتر و رام‌تر باشد، خوشبخت‌تر می‌شوی.
اگر ببینی اسب پالانی وارد شهر یا ده یا خانه‌ای شده است، یـعـنـی مرد غریب «عجمی» در آنجا خواهد آمد.

تعبیر خواب تمام حیوانات | از سلطان جنگل تا

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر ببینی اسب ناشناسی به خانه یا کوچۀ تو وارد شده است، یـعـنـی مردی شریف و مشهور در خانه یا کوچه تو آمده و به اندازه ارزش آن اسب در آنجا جایگاه و مقام می‌سازد. اگر ببینی اسبی از کوچۀ تو بیرون رفته است، یـعـنـی مرد شریف و بزرگی از کوچه تو رفته یا از دنیا می‌رود.

جابر مغربی می‌گوید:

اگر ببینی اسب‌های زیادی اطراف خانه یا کوچۀ تو هستند، یـعـنـی در آنجا باران می‌بارد یا اینکه سیل جاری می‌شود (دفع بلا و گرفتاری).

پرواز اسب
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی سوار اسب شده‌ای و پرواز می‌کنی، یا اسب مثل پرنده‌ها بالدار می‌باشد و پرواز می‌کند، یـعـنـی در دین و دنیا به عزت و شرافت و بزرگی می‌رسی یا شاید صاحب اسب به مسافرت برود.
اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی با اسب پرواز کردی و بعد فرود آمدی، یـعـنـی به دست «پادشاه» هلاک و نابود می‌شوی (دفع بلا و گرفتاری).

سوار اسب
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی پشت اسب تازی نشسته‌ای و آن اسب هم رام و فرمانبردار تو می‌باشد، یـعـنـی به اندازه خوبی و قیمت اسب عزت و بزرگی و کامیابی و بهره‌مندی بدست می‌آوری .

اگر ببینی اسبی را بدست آوردی یا کسی به تو داده است و سوارش شده‌ای، یـعـنـی شرافت و بزرگی بدست می‌آوری (البته نه به اندازه تعبیر اسب تازی).

اسماعیل بن اشعث می‌گوید:

اگر ببینی سوار اسب تندرو و خوش‌سواری شده‌ای، یـعـنـی با زنی ثروتمند و درستکار ازدواج می‌کنی، و اگر اهل ازدواج و زن گرفتن نیستی، یـعـنـی با چنین زنی ارتباط و مصاحبت برقرار می‌کنی و از او نیکی و منفعت می‌بینی.

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی سوار اسب شده‌ای و شلاق می‌زنی، یـعـنـی به جای کسی کار می‌کنی و به خاطر آن کار بر او منت می‌گذاری.

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی روی محملی که بر پشت اسب یا شتر است نشسته‌ای و حرکت می‌کنی، یـعـنـی بزرگی و سود و منفعت به دست می‌آوری، ولی اگر ببینی که آن محمل افتاده است تعبیرش بر خلاف حالت قبلی می‌باشد.

اگر ببینی سوار اسبِ برهنه و بدون زین شده‌ای، یـعـنـی گناه و معصیت و مصیبت تو بیشتر می‌شود، ‌‌‌‌‌ ولی اگر آن اسب برای کس دیگری است آن تعبیری که گفته شد به صاحب اسب می‌رسد. اگر ببینی سوار اسبِ برهنه و بدون زین ولی رام و فرمانبردار شده‌ای، یـعـنـی شرافت و بزرگی بدست می‌آوری.

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی روی اسب نشسته‌ای و کسی هم پشت سر تو نشسته، یـعـنـی آن شخص از تو پیروی می‌کند.

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی سوار اسب «ابلق» شده‌ای، یـعـنـی برای تو گواهی و شهادت می‌دهند، یا اگر اسب سیاه بود، یـعـنـی بزرگی و ریاست و سروری و مال و اموال به دست می‌آوری، یا اگر «کمیت» بود، یـعـنـی «پادشاه» به تو قوت و بزرگی می‌دهد، یا اگر «اشقر» بود، تعبیرش درستی دین و ایمان و حرمت از پادشاه می‌باشد، یا اگر اسب زرد یا «سمند» بود، یـعـنـی کمی بیمار خواهی شد، یا اگر «جرمه» بود، تعبیرش خیر و نیکی و درستی است، و یا اگر اسب خوب و سلیس بود، تعبیرش این است که زن می‌گیری.

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی اسب مادیان به دست آورده‌ای یا کسی به تو داده است و بروی آن سوار شدی، یـعـنـی با زنی ازدواج می‌کنی و ازدواج شما مبارک و خجسته می‌شود، اگر ببینی آن مادیان سیاه رنگ است، یـعـنـی آن زن شریف و خوشنام نیست، یا اگر ابلق است، یـعـنـی پدر و مادر او از یک نسل نیستند، یا اگر جرمه باشد، یـعـنـی آن زن زیبا می‌باشد، یا

اگر سبز رنگ باشد، یـعـنـی آن زن دیندار و پرهیزکار خواهد بود، یا اگر ببینی اشقر است، یـعـنـی آن زن بزرگ و عزیز و صاحب جاه و مقام است، یا اگر کمیت باشد، یـعـنـی آن زن خوش‌گذران و طرب‌دوست می‌باشد، ‌‌‌‌‌ یا اگر ببینی مادیان کره‌ای دارد، یـعـنـی آن زن فرزند دارد، طوری که اگر کره نر باشد، فرزندش پسر ولی اگر ماده باشد فرزندش دختر است.

اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی برعکس سوار اسب شده‌ای، یـعـنـی عمداً کاری زشت و ناپسند انجام می‌دهی که در اثر آن دچار ضرر و زیان و سرزنش خواهی شد.

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی کاملاً مسلح هستی و سوار اسب شده‌ای، یـعـنـی شرافت و بزرگی بدست می‌آوری، طوری که که کسی نمی‌تواند مانع تو بشود و دشمن نمی‌تواند تو را شکست دهد. اگر ببینی با اسب میتازی تا جنگ کنی، یـعـنـی به اندازه‌ای که تاخته‌ای، گناه می‌کنی یا دچار ترس و وهم و خیالی می‌شوی.

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی سوار اسب شده‌ای و آن اسب هم برروی پشت بام خانه یا روی دیوار ایستاده است، یـعـنـی گناهان بزرگ و زیادی انجام خواهی داد.

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی سوار اسب شده‌ای و تو را به مسجد برده است، هیچ خیری در تعبیر آن وجود ندارد، مگر اینکه ببینی اسب تو را از آنجا بیرون آورده.

اگر ببینی سوار اسب می‌باشی و اسب تو را به همراه خودش به خاک غلتانیده [اسب‌ها بعضی اوقات به خاک می‌غلتند و خود را خاک‌مال می‌کنند که اصطلاحاً به آن مراغه گفته می‌شود]، یـعـنـی مال و اموال و ثروت کسب می‌کنی.
[تمام تعبیرهای سواری از اسب در این قسمت بیان نشده است، بنابراین می‌توانی قسمت‌های دیگر را نیز مطالعه کنی.]

پیاده شدن از اسب
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی از اسب پایین آمده‌ای، یـعـنـی شرافت و بزرگی خود را از دست می‌دهی.
اگر ببینی از اسبِ برهنه پیاده شده‌ای، یـعـنـی گناه و معصیت را کنار می‌گذاری .

درگیری اسب
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی با اسب جنگ و نبرد می‌کنی و اسب رام و فرمانبردار نشده و غلبه دارد و غالب می‌باشد، یـعـنـی مرتکب گناه و معصیت یا دچار بلا و مصیبت می‌شوی (دفع بلا و گرفتاری).

اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی اسب به تو لگد زده یا تو را گاز گرفته است، یـعـنـی زن تو به طور مخفیانه مشغول انجام کاری می‌شود، ابن سیرین نیز می‌گوید: اگر ببینی اسبی به تو لگد زده است، یـعـنـی کار تو دچار اشکال و اختلال می‌شود، ابراهیم کرمانی نیز می‌گوید: اگر ببینی اسب به «پادشاه» لگد زده است، یـعـنـی پادشاهی و حکومت او از بین می‌رود، تعبیرگری نیز می‌گوید: اگر ببینی اسب «وزیر» به او لگد زده است، یـعـنـی وزیر برکنار می‌شود.

دم اسب
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی دم خر یا اسب در دست داری، یـعـنـی به اندازه آن مال و نعمت به دست می‌آوری .
اصفهانی می‌گوید: اگر ببینی سوار اسبی شده‌ای که دم درازی دارد، یـعـنـی به اندازه درازی دم اسب پیروان و طرفداران تو زیاد می‌شوند، ولی اگر بر خلاف این ببینی، یـعـنـی حال و روز تو بد می‌شود و فقیر خواهی شد.

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی اسب تو دم بلند و پرپشتی دارد، یـعـنـی به اندازه آن نوکر و خدمتکار بدست می‌آوری. اگر ببینی دم اسب بریده است، یـعـنـی دارای نوکر و خدمتکار نخواهی بود.
اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی اسب بدون دُمی را خریده‌ای و سوار آن شده‌ای، یـعـنـی با زنی بی‌اصل و نسب ازدواج می‌کنی.

سم و نعل اسب
ابراهیم کرمانی می‌گوید: تعبیر سُم اسب یا خر، مال و اموال می‌باشد. اگر ببینی سم خر یا اسب به دست آورده‌ای یا کسی به تو داده است، یـعـنـی به اندازه آن مال و اموال به دست می‌آوری.
تعبیرگری می‌گوید: اگر ببینی نعل اسب داری، یـعـنـی از «پادشاه» به تو سود و منفعت می‌رسد .

بعضی از تعبیرگران می‌گویند: اگر ببینی مثل اسب یا خر سم داری، یـعـنـی مقداری مال و اموال اندک به دست می‌آوری، ‌‌‌‌‌ کرمانی می‌گوید: تعبیرش این است که عمر خود را به شادی و خوشی می‌گذرانی،‌‌‌‌‌ ولی اگر ببینی سم‌های تو افتاده است تعبیرش بر خلاف حالت قبلی است.
تعبیرگری می‌گوید: اگر ببینی نعلبندی حیوانات چهارپا را انجام می‌دهی، یـعـنـی به مسافرت می‌روی.

گوشت اسب
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی گوشت اسب می‌خوری، یـعـنـی از «پادشاه» به تو سود و منفعت می‌رسد، جابر مغربی می‌گوید: یـعـنـی پادشاه خواستارت می‌شود و تو را به خودش نزدیک می‌کند .
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی کباب و بریان گوشت اسب می‌خوری، یـعـنـی از پادشاه به تو سود و منفعت می‌رسد.
اگر ببینی قلیه‌ای از گوشت اسب می‌خوری، یـعـنـی از پادشاه به تو سود و منفعت می‌رسد.
اگر ببینی گوشت اسب خشک کرده (قدید) داری، یـعـنـی مردم تو را غنیمت می‌نمایند.

نقص اسب
اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی گوش اسب تو بریده شده است، یـعـنـی پیام‌های بزرگان و روسا از تو بریده می‌شود.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی اسبی که بدست آوردی و سوارش شده‌ای چیزی مثل زین یا نمد زین یا دهنه و… کم دارد و ناقص است، یـعـنـی به اندازه آن بزرگی و عظمت تو دچار اشکال و نقص می‌شود.
اگر ببینی بدن اسب تو ناقص است، یـعـنـی به اندازه نقص آن عزت و شرافت تو لطمه می‌بیند (دفع بلا و گرفتاری).

اندام و رفتار مثل اسب
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی مثل خر و اسب و گاو دم داری، یـعـنـی مال و نعمت تو زیاد می‌شود و زندگی را به شادی و خوشی می‌گذرانی، ولی دین و ایمان تو سست می‌شود.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی پای تو مثل پای اسب یا خر می‌باشد، یـعـنـی قوت و جاه و مقام تو بیشتر می‌شود.
بعضی از تعبیرگران می‌گویند: اگر ببینی مثل اسب یا خر سم داری، یـعـنـی مقداری مال و اموال اندک به دست می‌آوری، ‌‌‌‌‌ کرمانی می‌گوید: تعبیرش این است که عمر خود را به شادی و خوشی می‌گذرانی،‌‌‌‌‌ ولی اگر ببینی سم‌های تو افتاده است تعبیرش بر خلاف حالت قبلی است.

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی مانند اسب می‌روی، یـعـنـی دچار تنگدستی می‌شوی ولی عمر طولانی خواهی داشت (دفع بلا و گرفتاری).
اگر ببینی مثل اسب‌ها لجام داری، یـعـنـی روزه‌دار خواهی بود ولی سخنان زشت و ناپسند فراوانی بیان می‌کنی.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی سر تو مثل سر اسب شده است، یـعـنـی از «پادشاه» به تو مال و نعمت می‌رسد.

سایر موارد
اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی کسی اسب تو را دزدیده است، یـعـنـی احتمال دارد زن تو هلاک شود.
اگر ببینی اسب تو گم شده است، یـعـنـی زن خود را طلاق می‌دهی.

اگر ببینی اسب خود را فروخته‌ای، یـعـنـی از عزت و مقام تو کاسته می‌شود یا زنت از تو طلاق می‌گیرد.
ابن سیرین می‌گوید: تعبیر گله‌بانی و چوپانی اسب، حکومت و بزرگی می‌باشد.
تعبیر دیدن مدفوع و پِهِن اسب و گاو، مال و نعمت می‌باشد به طوری که اگر ببینی پهن‌های فراوانی داری، مال و نعمت فراوانی به دست می‌آوری .

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی اسب بانگ و فریاد می‌کند و شیهه می‌کشد، به تو بشارت و خبر خوبی می‌رسد،‌‌‌‌‌ ولی بعضی از تعبیرگران گفته‌اند: که مساله ناخوشایندی برای تو بوجود می‌آید (به خاطر اینکه چهارپایان دروغ نمی‌گویند).
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی اسب با تو صحبت می‌کند، یـعـنـی کاری می‌کنی که مردم دچار شگفتی و حیرت می‌شوند.
اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی اسب زمین خورد و زود بلند شد، یـعـنـی کار تو دچار اشکال می‌شود، ولی دوباره درست خواهد شد.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای اسب عبارتند از: 1- عزت 2- مرتبه و مقام 3- فرمانروائی 4- بزرگی 5- خیر و برکت (رسول خدا (ص) فرموده‌اند: اَلْخَیْرُ مَعْقودٌ بِنَواصِی الْخَیْلِ، وَ الْبَرکَةُ اِلی یَومِ الْقِیمَةِ، وَ الذُّلُ فی اَدْبارِ الْبَقَر — تا قیامت خیر و برکت بر پیشانی اسب بسته شده و گره خورده و ذلت و خواری در پشت گاو

****

تعبیر خواب شتر

امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیر شتر عربی، شخص «عرب» و شتر عجمی، شخص «عجمی» می‌باشد.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر شتر ماده‌ای ببینی، یـعـنـی به آرزویت می‌رسی .

تعبیر خواب تمام حیوانات | از سلطان جنگل تا

شتر داشتن یا شتربانی
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی کسی به تو شتر داده است، یـعـنـی به اندازه ارزش آن شتر از کسی به تو سود و منفعت می‌رسد. اگر ببینی دو عدد شتر به دست آورده‌ای، یـعـنـی مال و اموال به دست می‌آوری. حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی کسی به تو شتر ماده‌ای بخشیده است، یا از کسی خریده‌ای، یـعـنـی با زنی ازدواج می‌کنی یا «کنیزکی» به دست می‌آوری، ابن سیرین نیز می‌گوید: اگر ببینی شتر ماده‌ای به دست آورده‌ای، یـعـنـی با زنی ازدواج می‌کنی، و اگر شتری که دیده‌ای بچه هم داشته باشد، یـعـنـی زنی که می‌گیری دارای فرزند نیز می‌باشد.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیر شتربان، شخصی است که دارای حکومت و ریاست و تدبیر می‌باشد و کارها را مدیریت می‌کند. حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی گلۀ شتری که می‌دانی برای خودت می‌باشد را می‌چرانی، یـعـنـی فرمانروای یک سرزمین و ولایت می‌شوی .

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی در بیابان شترهای زیادی به دست آورده‌ای، یـعـنـی بر مردم بیابانگرد، بزرگی و ریاست می‌کنی. اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی شترهای عربی بسیار زیادی داری، یـعـنـی در سرزمین عرب «پادشاه» می‌شوی، و اگر شترها عجمی بودند، یـعـنـی در سرزمین عجمی پادشاه خواهی شد.

شیر شتر
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی شیر شتر می‌خوری، تعبیرش گستردگی و فراخی می‌باشد.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی شتر را می‌دوشی، یـعـنـی به اندازه شیری که دوشیده‌ای «پادشاه» به تو مال و اموال می‌دهد، ولی اگر ببینی از پستان شتر به جای شیر، خون بیرون می‌آید، یـعـنـی آن مال و اموالی که به تو می‌رسد حرام است .

پوست و پشم شتر
ابراهیم کرمانی می‌گوید: تعبیر پوست شتر، ارث و میراث از مردی بزرگ می‌باشد، اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر زنی ببیند پوست شتری را می‌خورد، تعبیرش دریافت مال و اموال از «پادشاه» می‌باشد.
جابر مغربی می‌گوید: تعبیر پشم شتر، مال و اموال از طرف پادشاه می‌باشد،‌‌‌‌‌ بعضی از تعبیرگران نیز گفته‌اند: تعبیرش ارث و میراث است .

گوشت شتر
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی کسی به تو مقدار زیادی گوشت شتر داده است، یـعـنـی به اندازه آن مال و اموال به دست می‌آوری .

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی گوشت شتر می‌خوری، یـعـنـی بیمار می‌شوی، ابراهیم کرمانی نیز می‌گوید: تعبیرش این است که مال یتیمی را با رنج و ناخوشی مصرف خواهی کرد.

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی قلیه‌ای از گوشت شتر می‌خوری، یـعـنـی از شخصی بزرگ مال و اموال به دست می‌آوری.
اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر زنی ببیند شتری را خورده است، یـعـنـی «پادشاه» به او مال و اموال می‌دهد.

قربانی شتر
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی شتر را قربانی کرده‌ای، یـعـنـی اگر بنده و «برده» هستی، آزاد می‌شوی، یا اگر آزاد هستی، به رهایی و خلاصی دست پیدا می‌کنی و حج را به جا می‌آوری، یا اگر بیمار هستی، بهبود پیدا می‌کنی، یا اگر از چیزی ترسیده باشی، ایمنی پیدا می‌کنی، یا اگر در مضیقه و تنگنا هستی از تنگنا رها می‌شوی به گشایش می‌رسی، اگر این خواب را نزدیک عید قربان ببینی تاثیر آن بیشتر است.

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی شتر را قربانی کرده‌ای و از گوشت آن به هر کسی می‌دهی، یـعـنـی مرد بزرگی در آنجا قربانی می‌شود، یا از دنیا می‌رود، جابر مغربی نیز می‌گوید: اگر ببینی گروهی از افراد، شتری را کشته و گوشت آن را قسمت کردند، یـعـنـی در آنجا مرد ثروتمندی از دنیا می‌رود و اموالش را به صورت ارث و میراث تقسیم می‌کنند.

سوار شتر
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی روی محملی که بر پشت اسب یا شتر است نشسته‌ای و حرکت می‌کنی، یـعـنـی بزرگی و سود و منفعت به دست می‌آوری، ولی اگر ببینی که آن محمل افتاده است تعبیرش بر خلاف حالت قبلی می‌باشد. اگر ببینی سوار شتری شده‌ای که تا به حال آن را ندیده‌ای و آن شتر هم با سرعت و شتاب حرکت می‌کند، یـعـنـی به مسافرت می‌روی.

اگر ببینی سوار شتری شده‌ای و تاخت و تاز می‌کنی، یـعـنـی غمگین و آشفته می‌شوی (دفع بلا و گرفتاری).
اگر ببینی سوار شتر شده‌ای و نمی‌دانی به کجا می‌روی و راه را گم کرده‌ای، یـعـنـی در کار خودت دچار عجز و ناتوانی می‌شوی و راه حل را پیدا نمی‌کنی.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی سوار شتر خشمگین و عصبانی شده‌ای، یـعـنـی بر مرد بزرگی غلبه و تسلط پیدا می‌کنی.

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی سوار شتر یک ساله شده‌ای، یـعـنـی غمگین می‌شوی.

سرکشی و درگیری شتر
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی با شتری جنگ و نبرد می‌کنی، یـعـنـی با مرد «عجمی» که دشمن تو می‌باشد دعوا و درگیری پیدا می‌کنی. ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی بر شتری غلبه نموده‌ای و او را خوار و حقیر کرده‌ای، یـعـنـی دشمن را شکست می‌دهی و خوار و حقیر می‌نمائی. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی شتری به تو لگد زده است، یـعـنـی در اثر مسافرت دچار زحمت و مشقت می‌شوی (دفع بلا و گرفتاری).

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی مهار شتر را می‌کشی، یـعـنـی با شخصی تحت فرمان و فرمانبردار، دچار خصومت و دشمنی می‌شوی.
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی شتر اطاعت نمی‌کند و رام نیست، یـعـنـی دچار غم و اندوه می‌شوی.
اندام و رفتار مثل شتر
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی مانند شتر می‌روی، یـعـنـی به سعادت دنیوی می‌رسی.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی سر تو مثل سر شتر شده است، یـعـنـی به فرمانروائی و حکومت می‌رسی و دشمن را شکست می‌دهی .
اگر ببینی پای تو مثل پای شتر یا گاو می‌باشد، یـعـنـی مال و اموال و قوت تو بیشتر می‌شود.

سایر موارد
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی شتر ماده‌ تو فرار کرده یا دزدیده شده است، یـعـنـی از زن خودت جدا می‌شوی، یا میان شما دعوا و دشمنی بوجود آید. اگر ببینی شتر مادۀ تو مُرده است، یـعـنـی زن تو از دنیا می‌رود (دفع بلا و گرفتاری).
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی شتری که تا به حال او را ندیده‌ای پشت سر تو در حال حرکت است، یـعـنـی حیران و آشفته می‌شوی.

ابن سیرین می‌گوید: اگر آسیاب با استفاده از خر یا شتر می‌چرخد و به خوبی غله را آرد می‌کند، یـعـنـی آسیابان خوشبختی و کامیابی و بهره‌مندی به دست می‌آورد.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی شتر بانگ و فریاد می‌کند، یـعـنـی به سفر حج خواهی رفت یا سفر تجاری می‌کنی و در آن سود و منفعت به دست می‌آوری.

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی با شتر آمیزش کرده‌ای، یـعـنـی از سختی و مشقت رها می‌شوی و بر دشمن پیروز خواهی شد و مال و اموال تو افزایش می‌یابد و به شهرت می‌رسی .
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی شتر، بچه‌ای به دنیا آورده است، یـعـنـی زن تو فرزندی به دنیا می‌آورد و مال و اموالت زیاد می‌شود.

اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی شتر با تو حرف می‌زند، یـعـنـی خیر و نیکی به تو می‌رسد.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی در باغ شترهایی وجود دارد، یـعـنـی «پادشاه» آنجا بر دشمنان پیروز می‌شود.
اگر ببینی گلۀ شتر در زمین یا روستائی جمع می‌شوند، یـعـنـی دشمنان در آنجا جمع می‌شود، یا سیل آن مکان را خراب می‌کند، یا مردم آنجا دچار بیماری می‌شوند،‌‌‌‌‌ ولی اگر ببینی شترها بار جو و گندم دارند، یـعـنـی از آن دشمنان به آنجا خیر و برکت می‌رسد.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای شتر عبارتند از: 1- پادشاه «عجمی» 2- مردی امیر 3- مرد مؤمن 4- سیل 5- فتنه 6- آبادانی 7- زن 8- حج 9- نعمت 10- مال

****

تعبیر خواب گوسفند

ابن سیرین می‌گوید: تعبیر گوسفند، غنیمت می‌باشد.
شیر گوسفند
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی شیر گوسفند می‌خوری، یـعـنـی مال حلال به دست می‌آوری .

تعبیر خواب تمام حیوانات | از سلطان جنگل تا

اجزاء گوسفند
● گوشت: ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی کباب و بریان گوشت گوسفند خورده‌ای، یـعـنـی به اندازه آن با رنج و سختی، مال و اموالی را بدست می‌آوری، ابن سیرین نیز می‌گوید: اگر ببینی گوشت گوسفند پخته می‌خوری، یـعـنـی به اندازه آن مال و اموالی را با زحمت و مشقت به دست می‌آوری (دفع بلا و گرفتاری). تعبیرگری می‌گوید: تعبیر گوشت نمکسود شدۀ گوسفند چاق و فربه، روزی حلال می‌باشد، ولی اگر لاغر بود، تعبیرش ضرر و زیان می‌باشد. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی گوشت گوسفند خشک کرده (قدید) داری، تعبیرش غنیمت می‌باشد. در خوردن گوشت خشک کرده سود و منفعتی وجود ندارد.
● پاچه: ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی پاچه گوسفند می‌خوری، به اندازه‌ای که خورده‌ای نعمت یا چیزی به تو می‌رسد.
● پیه و چربی: ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی پیه گوسفند داری و از آن می‌خوری، یـعـنـی به اندازه آن مال حلال به دست می‌آوری.
● جگر: ابن سیرین می‌گوید: تعبیر جگر گوسفند، مال و نعمت می‌باشد.
● طحال: ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی طحال گوسفند داری، یـعـنـی از مردی غریب یا شخصی بزرگ مال و اموال به دست می‌آوری.
● کلّه: ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی کلّۀ گوسفند را می‌خوری، یـعـنـی عمر طولانی پیدا می‌کنی و مال حلال به دست می‌آوری.
● پوست: ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی پوست گوسفند داری، یـعـنـی رزق و روزی به دست می‌آوری.

کشتن یا قربانی گوسفند
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی گوسفند را کشته‌ای، یـعـنـی بر دشمن پیروز می‌شوی و مال و اموال او را مصرف می‌کنی.
اگر ببینی گوسفندی را قربانی کرده‌ای، یـعـنـی اگر بنده و «برده» هستی، آزاد می‌شوی، یا اگر آزاد هستی، به رهایی و خلاصی دست پیدا می‌کنی و حج را به جا می‌آوری، یا اگر بیمار هستی، بهبود پیدا می‌کنی، یا اگر از چیزی ترسیده باشی، ایمنی پیدا می‌کنی، یا اگر در مضیقه و تنگنا هستی از تنگنا رها می‌شوی به گشایش می‌رسی، اگر این خواب را نزدیک عید قربان ببینی تاثیر آن بیشتر است.

چراندن و چوپانی
ابن سیرین می‌گوید: تعبیر چوپانی گوسفند، مال و روزی حلال می‌باشد، و یا اینکه بر عده‌ای بزرگی و ریاست و سروری می‌کنی، ابراهیم کرمانی نیز می‌گوید: اگر ببینی گله گوسفند و بز را در صحرا می‌چرانی و به هر جائی که بخواهی می‌بری، یـعـنـی حاکم و فرمانروای منطقه‌ای از «عرب» یا «عجم» می‌شوی.

به شکل گوسفند درآمدن
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی سر تو مثل سر گوسفند شده است، یـعـنـی جاهل و نادان خواهی شد .
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی مثل گوسفندها دنبه داری، یـعـنـی صاحب فرزندی خوشبخت و ثروتمند می‌شوی که رزق و روزی گسترده و فراخی دارد.

سایر موارد
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر گوسفندان را در سبزه‌زار سرسبزی ببینی، یـعـنـی «پادشاه» مال و اموال زیادی به دست می‌آورد. اگر گوسفندان را در باغ ببینی، یـعـنـی پادشاه به تو مال و اموال می‌دهد و همچنین تعبیرش هیبت عظیم پادشاه می‌باشد.
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی گوسفندهای زیادی داری و می‌دانی که برای خودت می‌باشند، یـعـنـی نعمت بسیاری به دست می‌آوری .
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی گوسفند بانگ و فریاد می‌کند، تعبیرش این است که از شخص بزرگی به تو سود و منفعت می‌رسد.

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی گوسفند با تو صحبت می‌کند، یـعـنـی رزق و روزی تو افزایش می‌یابد.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی خر تو با گوسفندی همراه شده است، یـعـنـی مال و اموال تو از جائی حلال می‌باشد.
امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای گوسفند عبارتند از: 1- بزرگی و ریاست و سروری 2- زنی بزرگ 3- مال و اموال 4- فرمانروا 5- به دست آوردن جاه و مقام و سود و منفعت

****

تعبیر خواب میش

تعبیرگری می‌گوید: تعبیر میش، زنی بخشنده و یا مردی بزرگ می‌باشد، جابر مغربی نیز می‌گوید: تعبیر میش ماده، زنی بزرگ می‌باشد، همانطور که در قرآن کریم آمده: اِنَّ هَذَا اَخِی لَهُ تِسْعٌ وَتِسْعُونَ نَعْجَةً وَلِیَ نَعْجَةٌ وَاحِدَةٌ… _ اینک این برادر من است که نود و نه [میش] دارد و من یک [میش] دارم… (ص-23).

تعبیر خواب تمام حیوانات | از سلطان جنگل تا

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی میش و بز داری، یـعـنـی از شخص بزرگی مال و اموال به دست می‌آوری. اگر ببینی میش و بزهای زیادی داری و دانستی که برای تو می‌باشند، یـعـنـی به اندازه آن‌ها از گاو و بز به سود و منفعت می‌رسی، ‌‌‌‌‌ بعضی از تعبیرگران گفته‌اند: تعبیرش این است که به تعداد هر میش، سالی بزرگی و عظمت به دست می‌آوری (تعبیرهای مختلف). ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی میشی را به تو بخشیده‌اند، یـعـنـی صاحب فرزند می‌شوی .

اگر ببینی شاخ‌های میش قوی و محکم می‌باشند، یـعـنـی توانا می‌شوی.
اگر ببینی شیر میش می‌خوری، یـعـنـی بیمار می‌شوی.
تعبیرگری می‌گوید: اگر ببینی پوست میش کنده شده است، یـعـنـی بر شخصی غلبه می‌کنی و مال و اموالش را می‌گیری.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی با میش جنگ و درگیری می‌کنی، یـعـنـی زنی بر تو حیله و نیرنگ ترتیب می‌دهد.
امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای میش عبارتند از: 1- رهبر و پیشوا 2- «خلیفه» 3- امیر 4- رئیس.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا