تشریح وضعیت مالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران/ کمترین مطالبات معوق را داریم/ اعطای تسهیلات 50 درصد رشد داشت


تشریح وضعیت مالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران/ کمترین مطالبات معوق را داریم/ اعطای تسهیلات 50 درصد رشد داشت
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران ساختار ترازنامه‌ای‌ و صورت‌های مالی این بانک را یکی از بهترین ساختارهای مالی بانک‌های کشور دانست و اظهار داشت: با مقایسه ترازنامه و وضعیت سودآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توان تشخیص‌ داد که این بانک به چه میزان به لحاظ ساختاری خوب عملکرده است.

به گزارش ایلنا، مرتضی اکبری، با بیان این که در اساسنامه بانک، پرداخت تعداد تسهیلات و پوشش افراد بیشتری از جامعه انتظار می‌رود، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۹۵ به ۵۰۰ هزار نفر و در سال ۹۶ به ۷۵۲ هزار نفر وام پرداخت کرده؛ این اعداد نشان دهنده رشد ۵۰ درصدی در تعداد تسهیلات است.

وی از رشد ۶۰ درصدی مبلغ تسهیلات در این بانک خبر داد و افزود: بانک قرض‌الحسنه مهرایران در سال ۹۶ از طرف جذب مشتری، حدود ۸۳ درصد رشد منابع داشته است، این امر یک موفقیت بزرگ برای بانک تلقی می‌شود.

اکبری با بیان اینکه کفایت سرمایه بانک قرض الحسنه مهر ایران ۲۹ درصد است، عنوان کرد: نسبت معوقات در این بانک یک درصد است، این اعداد در سیستم بانکی، بی نظیر است.

وی ادامه داد: نسبت تسهیلات به کل دارایی‌ها در این بانک حدود ۶۰ درصد است که نسبت بسیار خوبی است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نسبت وضعیت تسهیلات به سپرده را حدود ۸۵ درصد عنوان کرد و افزود: این عدد نشان می‌دهد که بانک قرض الحسنه مهر ایران هر قدر منابع جذب کرده آن در تسهیلات قرض‌الحسنه مورد استفاده قرار داده است. ۱۵ درصد باقی مانده نیز، ۱۰ درصد سپرده قانونی و ۵ درصد مانده جبرانی وجه نقد نزد شعب برای پوشش نیازهای نقدی است.

اکبری عنوان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهرایران در تمامی شاخص‌ها سودآور بوده؛ به طوری که در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سودآوری داشته است.

وی با اشاره به این که بانک قرض‌الحسنه ‌مهر ایران ۵ درصد ازمنابع قرض الحسنه کشور را در اختیار دارد، گفت: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد تسهیلات قرض الحسنه از این بانک پرداخت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403