روایت قرآن از نشانه های دولت موعود


روایت قرآن از نشانه های دولت موعود

مرور بر تفسیری که اهل بیت علیهم السلام برای آیات مهدوی ارائه کرده اند، مختصات عصر ظهور و دولت کریمه امام عصر(عج) و دستاوردهای آن برای جهان و بشریت را به خوبی تصریح می کند.

به گزارش گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیات متعددی در قرآن وجود دارد که بنابر تفسیری که اهل بیت علیهم السلام از آنها ارائه کرده اند، می توان به ویژگی های عصر ظهور امام مهدی(عج) و دولت کریمه ایشان پی برد.

در ذیل دو مورد از این آیات و تفسیر مهدوی آنها مرور می شود:

موسم بلند شدن پرچم توحید در جهان

«وَلَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَکَرْهًا»1 یعنی تمام کسانی که در آسمان ها و زمین هستند از روی اختیار یا از روی اجبار در برابر فرمان او تسلیم اند و به سوی او باز می گردند.»

از رفاعه بن موسی روایت شده که گفت: از امام صادق(ع) شنیدم که در تفسیر این آیه شریفه فرمود: «هر گاه مهدی عجل الله تعالی فرجه قیام کند، مصداق این آیه ظاهر می شود، زیرا آن وقت است که در زمین باقی نماند هیچ قریه و بلد و سرزمینی، مگر آنکه در آن قریه و شهر صدا بلند شود به «أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلاَّ اللهُ» «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله».

چه کسانی زمین را به ارث می برند

«وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ...»2 یعنی: ما در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته و صالح من به ارث خواهند برد.

امام باقر(ع) در ذیل این آیه می فرماید: «هُم اصحاب المهدی فی آخرالزمان: آن بندگان شایسته خدا، همانا یاران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه در آخرالزمان اند.»

پی نوشت ها:

1-بقره، 2 و 3؛

2-انبیاء، 105؛ بحارالانوار، ج15، ص 176.

*برگرفته از «زبور نور(هزار و یک نکته از زندگانی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه)»

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...