همه آماده‌ایم/ اینجا محرومیت‌ها برابر عزممان سر خم می‌کنند


همه آماده‌ایم/ اینجا محرومیت‌ها برابر عزممان سر خم می‌کنند

رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج این روزها صحنه نمایش آمادگی بسیجیان در تمام عرصه‌هاست؛ آنهایی که آمده‌اند تا محرومیت‌ها برابر عزمشان سر خم ‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می‌فرماید «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکم» و به‌نوعی تأکید دارد که تا می‌توانید استحکامات و امکانات و قوای خودتان را محکم کنید تا مقابل دشمن بتوانید بایستید و دشمن نتواند جرأت اظهار وجود کند.

رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال 90 در دانشگاه افسری امام علی(ع)، آمادگی نیروهای مسلح را موجب بیمناکی دشمن عنوان و اظهار کردند: خدای متعال می‌فرماید «و اعدّوا لهم ما استطعتم من قوّة و من رباط الخیل ترهبون به عدوّ اللَّه»؛ آمادگی شما، دشمن را بیمناک می‌کند؛ نه بیمناک از تجاوز شما - که شما اهل تجاوز نیستید - بیمناک از ایستادگی شما، بیمناک از فکر حمله به شما.

معظم‌له می‌افزایند: در دنیایی که هنوز متأسفانه تکیه به قدرت سرنیزه و اسلحه می‌تواند در ارتباط میان ملت‌ها و کشورها تعیین‌کننده باشد، در دنیایی که قلدرانی با داشتن مشت‌های پولادین بخواهند سرنوشت ملت‌ها را در دست بگیرند - در دنیای مادی - آن ملتی از آسیب محفوظ می‌ماند که ثابت کند آماده دفاع است. نیروهای مسلح ما، ارتش جمهوری اسلامی عزیز ما، این را ثابت کردند.

رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج با عنوان سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله (ص) نیز این روزها همین فرموده قرآنی را پیگیری می‌کند و می‌کوشد تا جامعه ایرانی از درون ساخته و مقاوم شود.

همه آماده‌ایم/ اینجا محرومیت‌ها برابر عزممان سر خم می‌کنند

نمایشی برای ابراز قدرت مردم

محمود قنبری، کارشناس مسائل سیاسی و معاون سابق سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج با عنوان سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله (ص) می‌گوید: بسیج نهادی مقدس و یادگار امام راحل است.

وی ادامه داد: بسیج کشور، نظام اسلامی و انقلاب را بیمه کرده است و شکی در آن نیست که اگر بسیج نبود، شاید خدای‌نخواسته امروز چیزی از انقلاب و نظام باقی نمانده بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه بسیج در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز نقش بیمه‌کنندگی برای نظام، انقلاب، کشور و مردم داشته است، تصریح کرد: همه به این نقش اذعان دارند و مردم عاشقانه و داوطلبانه عضو بسیج می‌شوند و آنچه از دستشان برمی‌آید، با اخلاص به میدان می‌آورند.

قنبری با تأکید بر اینکه رزمایش سپاهیان عاشورایی هم با توجه به اوضاع فعلی کشورهایی که چشم طمع نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند، می‌تواند بخشی از مشکلات را رفع کند، افزود: استکبار جهانی و در رأس آنها، آمریکای جنایت‌کار دنبال مقابله با این نظام مقدس هستند و بسیجیان امروز می‌کوشند تا هراس به دل دشمنان بیندازند.

وی، رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج را با عنوان سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله (ص) نمایش قدرت مردمی ایرانیان دانست و تصریح کرد: این رزمایش نشان می‌دهد که مردم در صحنه و متحد هستند و این اتحاد و همبستگی باعث می‌شود تا نقشه‌های شیطانی دشمنان ایران نقش بر آب شود.

همه آماده‌ایم/ اینجا محرومیت‌ها برابر عزممان سر خم می‌کنند

شیوه‌ای برای رونمایی از اتحاد ملت

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این رزمایش باعث می‌شود تا با رونمایی از اتحاد ملت و قدرت مردمی در کشور دشمن به اهداف شوم خود نرسد، اضافه کرد: دشمنان تا امروز هم به این هدف نرسیده‌اند.

قنبری رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج با عنوان سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله (ص) را تصویرساز نمایش اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران دانست و افزود: مردم بزرگ‌ترین سرمایه نظام هستند و این جمله مورد تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی کشورها ازلحاظ نظامی قوی‌تر از ما باشند، اضافه کرد: قدرت ما تنها به اسلحه و تجهیزات نظامی نیست؛ بلکه قدرت ما مردم هستند و همه مردم ایران امروز بسیجی‌وار در میدان حضور داشته و بسیج ده‌ها میلیونی برای عمران و آبادانی کشور داریم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تفکر بسیجی بر کشور ما حاکم است، اظهار کرد: به همین علت، کشور برابر همه توطئه‌های دشمنان ایستاده و آسیبی به نظام نرسیده و نخواهد رسید.

همه آماده‌ایم/ اینجا محرومیت‌ها برابر عزممان سر خم می‌کنند

ما آمادگی داریم

حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج اظهار کرد: رزمایش‌های آبی، خاکی و هوایی که در کشور انجام می‌شود، پیام‌های مختلف داخلی و برون‌مرزی دارد؛ اما اثرگذاری داخلی رزمایش‌های خدماتی و محرومیت‌زدایی به مراتب بیشتر است.

وی ادامه داد: پیام نخست رزمایش‌هایی مثل رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج با عنوان سپاهیان محمد رسول‌الله (ص)، نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با ‌چنین رزمایش‌هایی آمادگی نظامی و دفاعی خود را به دشمنان دیگر کشورها نشان می‌دهد، تصریح کرد: ما آمادگی برخورد با هرگونه تجاوزی را داریم؛ اما امروز باید بیشتر به مردم داخل کشور خدمت کرد.

شکری حفظ و ایجاد آمادگی بین نیروهای نظامی مانند بسیج را از دیگر پیام‌های این رزمایش‌ها برشمرد و اضافه کرد: نیروهای بسیج در این رزمایش‌ها، آمادگی جسمانی، روحی و روانی پیدا می‌کنند که اگر حادثه و تجاوزی رخ دهد، با این آمادگی بالا وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری رزمایش‌ها قدرت کشور را به دشمنان حقیقی نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد، تصریح کرد: ما آماده‌ایم و از تهدیدهای دشمنان نمی‌ترسیم و امروز هم در عرصه خدمات‌رسانی عمل می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج با قدرت و قوت نیروهای مردمی یعنی بسیج انجام گرفته است، اضافه کرد: در کنار نیروهای نظامی مقتدری که داریم، مردم را برای مقابله با تهدیدهای دشمنان باید آماده ‌کنیم.

شکری، تهدیدهای دشمن را لفظی و پوشالی توصیف و تصریح کرد: استکبار جهانی قدرت مقابله میدانی و نظامی را با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نداشته و ندارد.

همه آماده‌ایم/ اینجا محرومیت‌ها برابر عزممان سر خم می‌کنند

همپوشانی عمومی در رزمایش‌های محرومیت‌زدایی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اثرگذاری داخلی و بین‌المللی برگزاری این رزمایش‌ها، بر نقش رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج در تقویت وحدت ملی در داخل تأکید کرد و افزود: با برگزاری رزمایش‌های محرومیت‌زدایی، اختلافاتی که احیاناً در جامعه وجود دارد، همپوشانی می‌شود و نیروهای داخل را به سمت انسجام و وحدت ملی سوق می‌دهد.

شکری با بیان اینکه برگزاری این رزمایش‌ها در حوزه‌های بین‌المللی و سیاست‌ خارجی قدرت ملی نظام جمهوری اسلامی ایران را علی‌رغم وجود برخی اختلاف‌سلیقه‌ها در مدیریت کشور نشان می‌دهد و پیامدهای مثبتی دارد، اظهار کرد: انسجام بیشتر و وحدت ملی از پیامدهای مهم خدمت بسیجیان به مردم است.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه ارکان نظام اعم از نیروهای لشکری و کشوری، مردم و قوای سه‌گانه مقابل دشمن متحدند، اظهار کرد: مردم تمام‌قد می‌ایستند و از اسلام، نظام، کشور و ملت دفاع می‌کنند.

همه آماده‌ایم/ اینجا محرومیت‌ها برابر عزممان سر خم می‌کنند

هر جا هستید، مجاهد باشید

رهبر معظم انقلاب در بیاناتی در مراسم بیعت اقشار و مردم در سوم تیرماه سال 1368 می‌فرمایند که «وظیفه داریم فقر و محرومیت را در کشور از بین ببریم و به زندگی این قشر بیشتر رسیدگی کنیم. این، وظیفه‌ ما و وصیت امام (ره) است» و در خصوص جهاد هم فرموده‌اند: «همه جهاد به جبهه رفتن نیست. هر جا هستید می‌توانید مجاهد فی سبیل الله باشید».

رزمایش سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله (ص) در بخشی از اهداف خود می‌کوشد تا به این توصیه‌ها عمل کند و در واقع، بسیجیان حاضر در این رزمایش عهد بسته‌اند تا هر جا که هستند، مجاهد فی سبیل الله باشند.

گزارش از: محمدحسین سیر

انتهای پیام/خ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403