100 هزارآسانسور در تهران نیازمند دریافت شناسنامه است


100 هزارآسانسور در تهران نیازمند دریافت شناسنامه است

دبیر اتحادیه آسانسور: درحالیکه ­­100 هزار آسانسور در تهران نیازمند دریافت شناسنامه است به دلیل استقبال نکردن مالکان ساختمانها،­ فقط 7 هزار آسانسور شناسنامه دریافت کرده است.

100 هزارآسانسور در تهران نیازمند دریافت شناسنامه استسید مهدی طباطبایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه ضرورت مطالبه مردم از مدیران ساختمانها برای دریافت شناسنامه آسانسور افزود: نصب شناسنامه در آسانسورهای استاندارد انجام می شود و با تلفن همراه قابل اسکن کردن و دریافت اطلاعات مربوط به وضعیت بیمه،​ آخرین زمان سرویس آسانسور و​ مشخصات سرویس کار است.

وی با بیان اینکه سالانه 17 هزار آسانسور در تهران استاندارد نصب دریافت می کنند گفت: این رقم در کل کشور معادل 50هزار دستگاه است.

دبیر اتحادیه آسانسور،​ تعدد مسئولان دخیل در امور مرتبط با آسانسور و نبود هماهنگی مناسب بین آنان را یکی از مشکلات این صنف دانست و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی،​شهرداری،​ وزارت کار، سازمان استاندارد، سندیکا و اتحادیه مسئولان فعال در بخش آسانسور هستند که در زمان بروز مشکل هیچکدام پاسخگو نیستند.

طباطبایی با اشاره به سودجویی سازندگان ساختمان ها افزود: نصب بالابر از نوع وینچ برای حمل بار ارزانترین نوع بالابر است که نباید تحت هیچ شرایطی برای حمل انسان مورد استفاده قرار بگیرد این درحالیکه روز گذشته به دلیل بهره گیری از آن سبب مرگ 6 نفر شده است.

وی با بیان اینکه بالابرهای مطمئن و غیر قابل سقوط برای استفاده در ساختمان های بلند وجود دارد ادامه داد: باید مسئولان ساختمانهایی که بالابر از نوع وینچ استفاده می کنند را پلمپ کنند.

دبیر اتحادیه آسانسور با اشاره به قابل اطمینان بودن آسانسورهایی که استاندارد ادواری دریافت کرده اند افزود: هزینه انجام استاندارد ادواری سالانه 500 هزارتومان است که بین اهالی ساختمان تقسیم می شود انجام این هزینه در حفظ جان مردم بسیار مهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟