جناب وزیر! روزنه امید بیماران سرطانی را نبندید


جناب وزیر! روزنه امید بیماران سرطانی را نبندید

چندیست بیمارانی که برای انجام عمل TACE(شیمی درمانی موضعی کبد از آخرین راه‌های درمان متاستاز کبدی) به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه می‌کنند با رو‌به‌رو شدن با پیش فاکتور تامین لوازم جانبی عمل که پیش از صعود ناگهانی قیمت دلار، تماما بر عهده بیمارستان بود مواجه شده، خانواده‌ها از پیگیری درمان منصرف می‌شوند و بیماران خود را از بیمارستان ترخیص می‌کنند.

بیمارستان شهدای تجریش مجموعه‌ای پزشکی، آموزشی و درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در هماهنگی با موسسه خیریه مرحوم بهنام دهش‌پور، مستقر در آن، سال‌هاست خدمات رایگان به بیماران سرطانی به ویژه در بخش آنکولوژی آنکه مستقیما زیر نظر موسسه خیریه فوق است، با گشاده‌رویی مدیریت و پرسنل خوش برخورد آن مشغول ارائه خدمات است. مجموعه‌ای که وقتی در محوطه و راهروهای آن تردد می‌کنی، شاهد حضور همه ایرانیان از اقوام گوناگون و خانواده‌های نیازمند درمان از نقاط مختلف کشور هستی.

این وضعیت تا افزایش ناگهانی قیمت ارز برقرار بود، اما چند هفته‌ای است که انجام عمل‌های جراحی مرتبط با بیماران سرطانی برای تامین لوازم پزشکی اتاق عمل با پیش فاکتورهایی برای نمونه تا ۱۲۰ میلیون ریال(سند پیوست) برای خرید سه قلم هپاسفر، میکروکتتر و میکروگایدوایر مواجه می‌شوند؛ این امر شاید برای کسانی که به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کنند امری طبیعی باشد، اما برای خانواده‌هایی که توان پرداخت حتی اجرت تزریق داروهای شیمی درمانی را نداشته‌اند و برای نجات بیماران خود به این بیمارستان پناه آورده‌اند، مواجه شدن با مبلغ فوق حداقل تبعاتش قطع امید از انجام چنین عملی است.

جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان شهروندی که از نزدیک شاهد این اتفاقات و پیامدهای آن بوده‌ام، سوالات زیر در ذهنم تداعی شده‌اند؛ ۱-‌مقامات دولت که دائما مدعی می‌شوند نیازهای ضروری را با همان دلار ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌کنند، پس چرا قیمت اقلام فوق نسبت به قبل از افزایش قیمت دلار حدود دو برابر شده است؟

۲-‌وقتی بیمارستان تا قبل از افزایش قیمت دلار کل هزینه این تجهیزات پزشکی را پرداخت می‌کرده است، اکنون چه اتفاقی افتاده که حتی تا سقف مبلغ قبلی هم از تامین هزینه خودداری می‌کند؟ تقویت امید و آینده ایرانیان، مخصوصا اقشار آسیب‌پذیر، بیماران و نابرخورداران، همت مضاعف دولتمردان را طلب می‌کند.

armandai​ly.‎​ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک