7 هزار متر مکعب آبرسانی سیار به مناطق عشایری بیرجند انجام شد


7 هزار متر مکعب آبرسانی سیار به مناطق عشایری بیرجند انجام شد

رئیس اداره امور عشایر شهرستان بیرجند گفت: میزان آبرسانی سیار به مناطق عشایری شهرستان بیرجند، طی یک سال گذشته هفت هزار متر مکعب بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی، حسین تک خارانی، اظهار کرد: خراسان جنوبی براساس سرشماری عشایر کوچنده کشور در سال 87 دارای 15 هزار و 676 خانوار عشایری با جمعیتی برابر 81000 نفر است.

وی افزود: این جمعیت در قالب 58 طایفه مستقل عشایری در تمام شهرستان‌های استان استقرار دارند و حدود یک درصد از عشایر استان در شهرستان بیرجند مستقر هستند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان بیرجند بیان کرد: به منظور حمایت از این جامعه مولد طی یک سال گذشته تاکنون بیش از شش کیلومتر راه بازگشایی و آماده سازی برای آسفالت راه عشایری میریک، پنج کیلومتر بازگشایی راه عشایری دارج و 200 کیلومتر مرمت و موج تراشی در طول سال در تمام مناطق عشایری با اعتباری بالغ بر3300 میلیون ریال انجام شده است.

تک خارانی ادامه داد: همچنین یک مورد بهسازی چشمه به همراه دو باب منبع ذخیره دفنی به حجم 180 مترمکعب و احداث آبشخور دامی با اعتباری بالغ بر 670 میلیون ریال در مناطق عشایری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه میزان آبرسانی سیار طی یک سال گذشته هفت هزار متر مکعب بوده است، اظهار کرد: همچنین چهار دوره آموزشی در موضوعات مرتبط با کشاورزی و دام در مناطق عشایری شهرستان برای آموزش بهره برداران ویژه عشایر برگزار شده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان بیرجند با اشار ه به توزیع 100 تن کالای اساسی (آرد) در بیرجند، یادآور شد: در سال گذشته 3540 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه در گردش برای 45 خانوار عشایری و 250 میلیون ریال تسهیلات پنج ساله چهار درصد در قالب کمک به صندوق خرد زنان عشایری شهرستان بیرجند پرداخت شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟