ترامپ: آمریکا آماده سازش تجاری با چین نیست


ترامپ: آمریکا آماده سازش تجاری با چین نیست

رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن هنوز آماده رسیدن به یک توافق بر سر اختلاف تجاری با چین نیست، اما مذاکرات ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری ایسنا: رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن هنوز آماده رسیدن به یک توافق بر سر اختلاف تجاری با چین نیست، اما مذاکرات ادامه خواهد یافت.

به گزارش رویترز، بزرگترین اقتصاد‌های جهان در یک تنش تجاری فزاینده، روی ۵۰ میلیارد دلار از واردات کالا‌های یکدیگر تعرفه سنگین وضع کرده‌اند و دونالد ترامپ قصد دارد روی واردات کالا‌های چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر تعرفه بالاتر وضع کند.

ترامپ بدون توضیح جزییات، به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما در مذاکرات با چین به خوبی عمل کرده‌ایم، اما برای توافقی که آن‌ها مایل به انجام آن هستند، آماده نیستیم.

وی در ادامه افزود: ما به مذاکرات با چین ادامه خواهیم داد. من احترام زیادی برای شی جین پینگ، رییس‌جمهور چین قائل هستم، اما در حال حاضر ما نمی‌توانیم توافقی داشته باشیم.

واشنگتن از پکن خواسته است دسترسی به بازار خود و حمایت از مالکیت معنوی برای شرکت‌های آمریکایی را بهبود دهد، یارانه‌های صنعتی را کاهش داده و کسری تجاری ۳۷۵ میلیارد دلاری با آمریکا را کم کند.

چین دولت ترامپ را به اتخاد تاکتیک‌های تندروانه متهم کرده و خواستار مذاکرات بیشتر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول